• Anonym (Bortskämd??)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Hejsan!

Jag tror detta varit uppe i en tidigare tråd, men kan inte hitta den nu. Jag är nyss fyllda 19, och förra helgen råkade jag i diskussion kring vad vi fick i 18-årspresent. De flesta fick mellan 5000-10000 och blev helt chockade när jag berättade att jag fick drygt 400 000+bil och körkort. Mina föräldrar har varit relativt högavlönade, och har därför kunnat spara ihop dessa pengar till mig, vilket jag är oerhört tacksam över. Dessutom får jag 2000 kr i månaden av mamma så länge jag studerar.

Mina vänner blev nästan förbannade, kallade mig bortskämd snorunge osv. Jag vet att jag fick mycket pengar, men alltihopa (utom 5000 som jag tog direkt) är placerade och oanvända. Jag går inte i dyra kläder, kör en bil från 90-talets början, och talar aldrig om pengar. Ändå är de sura på mig nu och vill inte tala med mig.

Hur mycket fick du när du fyllde 18? Hur mycket gav du/ttänker du ge till ditt barn?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?
  • Anonym (???)

Undrar om jag fick nnting utöver den vanliga hundralappen jag fortfarande får nästan 30 år senare. Har endast en gång fått en större summa pengar och det var när pappa dött. Då fick jag 25000:- för mamma visste att det skulle dröja massor med år innan jag fick ärva pappa genom mamma-han dog ung.

400000:- är extremt för mycket och extremt bortskämt! Jag hade 6000:- på fickan när jag flyttade hemifrån och vi skramlade till toapapper minns jag. Det är inte bra bli serverad allt och inte lära sig sköta sig själv! Ingen efter 18-19 ska vara beroende av sina föräldrar,man ska klara sig själv. Jag skulle hellre svälta än be mamma om hjälp,så gör man bara inte!

• Anonym (Kaka)
    Anonym (Mackan) skrev 2015-04-09 15:14:58 följande:

Vilka extremt omogna kompisar! Hitta några som är värda din vänskap istället.