• Anonym (Bortskämd??)

Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?

Hejsan!

Jag tror detta varit uppe i en tidigare tråd, men kan inte hitta den nu. Jag är nyss fyllda 19, och förra helgen råkade jag i diskussion kring vad vi fick i 18-årspresent. De flesta fick mellan 5000-10000 och blev helt chockade när jag berättade att jag fick drygt 400 000+bil och körkort. Mina föräldrar har varit relativt högavlönade, och har därför kunnat spara ihop dessa pengar till mig, vilket jag är oerhört tacksam över. Dessutom får jag 2000 kr i månaden av mamma så länge jag studerar.

Mina vänner blev nästan förbannade, kallade mig bortskämd snorunge osv. Jag vet att jag fick mycket pengar, men alltihopa (utom 5000 som jag tog direkt) är placerade och oanvända. Jag går inte i dyra kläder, kör en bil från 90-talets början, och talar aldrig om pengar. Ändå är de sura på mig nu och vill inte tala med mig.

Hur mycket fick du när du fyllde 18? Hur mycket gav du/ttänker du ge till ditt barn?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni när ni fyllde 18?
  • Anonym (Lene)

Jag fick en guldring för 1200 kr och sedan mest blommor och kort. Blev lovad att få halkan betald när jag fick körkort (hände aldrig). Fick en guldfärgad klocka av min pappa.

Thats it. Oh, och kalas med släkten.

• Tjej18

Jag fick 500 kr och en tårta. Varför måste man få värsta grejerna bara för att man fyller 18? Nä, Helldre tjänar jag ihop pengarna till mitt egna körkort och egna bil. Inte fan ska min mamma pröjsa det!

• Anonym (L)
    Anonym (a) skrev 2015-04-09 16:15:40 följande: