• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Lite kort uppdatering från mig-nästa vecka dags för ny vikt mm på BVC och eftersom de var så pass prematura skjuter man lite på första 3 månaders vaccinationen för vår del!
    Undrar lite själv hur mkt de väger nu för det känns som att gossarna är inne i en rejäl tillväxtfas de äter/ammas jämt!
    Fast inatt har jag gått sova längst sen dom kom hem från NEO ända från kl 00.15 till 05.20 helt fantastiskt men i övrigt är det turbulent tur jag har många goa hjälpredor i min omgivning!

TREVLIG HELG ALLA FINA!

• JZ79
    TyckOmMig skrev 2015-09-18 16:44:40 följande:

Oj då nu funkar inte det längre att lägga upp bilder för mig...något strular?!

Jag ser bilderna! Fast det är 2 likadana
  • weeme

Millaq, för mig tog det bort lite av smärtan, säkert för det var fixerat på natten (?) och dagtid för att det var stöd när det var dags att bära/ hålla bebis tex.

Varför jag inte skulle ta magnesium hade han väl inget mer svar på än att man bara ska ta tillskott när man vet att man har brist. Jag tar det ändå, ger ju uppenbar lindring av diverse...

tyckommig, ser två likadana men urgosiga bilder!

• MillaQ2

Tack för tips Redan och weeme. Jag drar mig lite för att söka hjälp då det inte gör så farligt ont. Lite småvärk kan man ju leva med...

Fin sovande sötnos Tyckommig! :)

• TyckOmMig

Tack tjejer angående dubblering av bild tyvärr ser jag ingenting-konstigt och så har det aldrig blivit förr...
    Gör som jag alltid gjort men tydligen inte kan det vara/bero på gröt i huvudet amningshjärna och lite sömnbrist???
    Får se om jag vågar gör något nytt försök?!

• weeme
    MillaQ2 skrev 2015-09-19 00:22:45 följande:

Tack för tips Redan och weeme. Jag drar mig lite för att söka hjälp då det inte gör så farligt ont. Lite småvärk kan man ju leva med...

Fin sovande sötnos Tyckommig! :)

Jag köpte skenorna själv på apoteket, har aldrig varit hos dr :)
  • Redan47
    TyckOmMig skrev 2015-09-18 16:44:40 följande:

Oj då nu funkar inte det längre att lägga upp bilder för mig...något strular?!

FL är ju instabil .... Jag ser inga bilder alls. Och ingen mail har jag heller.
    Så gravid hjärnan tror jag inte vi ska belasta det för !

Millaq: dr behöver du inte.... Räcker med kontakt via Mvc som förmedlar dig till Arbersterspeut. Du kanske har någon efterkontroll på G du kan slå flugor på smällen.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus