• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Milla2016
    Redan47 skrev 2015-09-29 07:23:07 följande:
    Bedrest! Vila! Ta bort trombyl om du har den. Ta extra C-vitamin. Såklart du ska ringa och höra om de tar emot dig. Förstår om du känner vanmakt.
    Tack för tipsen! Är hemma idag o väntar på att sköterska ska ringa upp.

Har det någon påverkan att ta bort Trombylen? Måste äta den hela graviditeten för att förebygga proppar i moderkakan. Eller spelar några dagar utan någon roll för förebyggandet?
  • Redan47

Några dagar okey. Viktiga att blödningen läker. Det är den vanliga ordination att pausa trombyl vid blödning, och återuppta den sen igen.

• swede

Milla2016, tänker på dig och skickar dig en stor kram i cyberspace. Åk in till gynakuten, så slipper du vänta...om du har ett i närheten.

Vad skulle vi göra utan dig Redan och all den kunskap du besitter!?

• Milla2016

Tack för all omtanke och kunskap!

Inget napp på någon av hälsocentralerna, de gör inga VUL/UL förrän de fått utbildning på nya maskinen på ena stället och på andra stället hade de inte delen för VUL. Suck... Gynakuten ligger 20 mil bort så dit orkar jag inte åka idag, har redan ett bokat VUL på samma ställe imorgon så avvaktar tills dess. Idag blir det vila, vila och vila lite till!

Kram till er alla!

• supertjejen

Oj , vilket jobbigt läge! Men, det behöver inte vara det värsta. Otaliga är de där blödningar inte har lett till missfall. Min dotter är ex på det, måste ha varit precis den vecka du är i nu, jag upplevde det ung som mens. Var lika denna gång men tidigare och nu vet jag ju inte hur det gått, men dottern fyller sju till jul! Värst är ovissheten kanske. Kram till dig. Många tänker på dig, och det kan iaf kännas bättre.

• Redan47

PS. Blödde en hel dag, vid varje toa besök, strax före VUL. Mensvärkig. Still pregnant! Men! Då är det viktigt att verkligen vila. Och- öka progestoron. Påminner igen, vår slemhinna uppbyggd kemiskt.

• weeme

Hoppas på det bästa för dig i morgon Milla! Om du äter omega blev jag rekommenderad att hålla upp med den med för den är ju tydligen blodförtunnande den med! Kliniken rekommenderade 1g morgon och kväll av c-vitamin.

• JZ79
    Milla, tänker på dig och hoppas allt går bra. Vila, sluta med blodförtunnande och C-vitamin är mitt tips. Jag blödde också i början av min graviditet, men Pyret lever i magen. Blödningarna slutade inte helt förrän efter v 15-16 nånting. Efter min andra jättestora blödning fick jag sluta helt med blodförtunnande, innan dess skulle jag bara hålla upp tillfälligt med Trombyl och Clexane. Håller tummarna för dig!! Kram
  • MillaQ2

Jag håller också tummarna Milla2016 . Tapga inte modet, vi är många som haft blödningar, behöver absolut inte vara kört. Hoppas på tickande hjärta imorgon. Vår son har fått ett av sina förnamn från läkaren på gynakuten i v 6 som såg ett tickande hjärta.

• Milla2016

Ett stort tack till er alla för hållna tummar, pepp och tankar!

Jag får bli kvar i tråden ett tag till iaf VUL visade en liten plutt med ett tickande hjärta! Perfekt storlek, tjock slemhinna, inget blod i livmodern. De bruna flytningarna har blivit ännu ljusare och minskat. Läkaren såg inget speciellt utan sa att det kan bero på att allt växer där inne nu. Jag är så lättad!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus