• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Grattis Kristin! Visst är det en fantastisk upplevelse att få se det där lilla pickandet! Njut! Får du kub sedan?

• HRE

Vikten ja! Haha, helt plötsligt ligger jag på +18 kilo, nu i v. 33. Går upp mer än ett kilo i veckan.. Känns lite jobbigt men är mycket vatten nu också.

Blodtrycket är fortsätt högt, nu är jag på spec mvc i Malmö flera gånger i veckan. De tar det på stort allvar så känns jättebra. Flickan växer lite dåligt så vi får se på TUL nästa vecka vad som hänt. Fick kortisonspruta idag och igår för att skynda på utvecklingen av lungorna om de kommer tidigt.

Har börjat få ont i ryggen, vet inte om det är foglossning eller bara den här snabba viktökningen som gör det. Jag är ju duktigt framtung så belastningen på ryggen blir ju helt fel. Men känns som det är kanske bara dagar eller veckor förhoppningsvis kvar nu så det löser sig nog.

Men känns helt stört att de snart är här!!!!

• Redan47

HRE: blir det långa resor oxå för dig nu att åka på kontrollerna ? Har du äggvita oxå? Känner du några symtom för övrigt på havandeskapsförgiftning? Ja, det är helt konstigt att vi snart är färdiga!!! Det var nyss vi plussade ju!!!

• JZ79

Milla2016, å vilken lättnad!!

Blingbling, härligt att allt går som det ska!!

Kristin, grattis till lyckat vul!!

Redan, skönt att alla prover ser bra ut. Spännande att planera förlossning snart...inte lång tid kvar nu!!

HRE, bra att de har stenkoll på dig och barnen.

• supertjejen

Det verkar som att min resa är över. Jag fick göra ett blodprov idag, och det visade bara 16 i hcg. Troligast en biokemisk graviditet trodde min läkare här hemma. Jag ska kollas ordentligt på tisdag, men provet är ju som det är. Deppar.

• Milla2016

supertjejen - nej vad trist! Hur långt hade du kommit?

En fråga till er: Hur ont kan växtvärk göra? Jag håller på att gå av på mitten, så ont gör det i nedre delen av magen och ryggen. Måste ta Panodil för att kunna fungera. Bruna flytningarna fortsätter att komma, men inte i så stora mängder. Dom ökade igår men det berodde nog på undersökningen plus att läkaren tyckte jag kunde fortsätta ta Trombyl, vilket jag gjorde igår. Har inte tagit Trombylen idag och fått ordination från kliniken att sluta ta den och börja igen i vecka 12.

Usch, det här är så jobbigt! Önskar att man kunde bli inlagd med konstant övervakning...jag är extra orolig då jag varit med om det värsta som kan hända under min första graviditet...

• supertjejen

Jag är/var 6+2. Och kroppen känns så gravid. Jag vill inte ha ont i brösten och vara trött, om det bara var biokemiskt, aldrig ens fäste riktigt. Det måste ju vara hormonerna jag tagit som lurat mig och fortfarande gör det.

• Redan47
    supertjejen skrev 2015-10-01 22:26:09 följande:

Jag är/var 6+2. Och kroppen känns så gravid. Jag vill inte ha ont i brösten och vara trött, om det bara var biokemiskt, aldrig ens fäste riktigt. Det måste ju vara hormonerna jag tagit som lurat mig och fortfarande gör det.

Så sorgligt! Visst av hcg resultat ser utvecklingen ut att avstannat... Har du upplevt några andra symtom som feber el liknande ? Var det Egna ägg/ ÄD ? Dessa hormoner, de spökar olika mkt för oss, de påverkar grav symtom. Jag hade ömma bröst vissa minus omgångar o trött varje tillfälle jag tog progestoronet. Sedan när progestoron var urfasat var jag trött ändå...
    Nej jag har bara litat på blodproven, knappt de, vilka jag tog flera innan första VUL.

När har du VUL inbokat?
  • Redan47

Milla2016, jag tror det är så individuellt, svårt att ge dig svar. Jag hade ju som kraftig mensvärk i samband med blödningsdagen, och ja det strålar ut på mig då, äggstocks sidor strål ut Mot sidor och trötthet/ gå av känsla i ländrygg. Tog bedrest till det avtog. Minska kramperna. Du kan oxå ta extra magnesium kramplösande.
    Växtvärken hos mig; har varit mer i sidorna åt ljumskar till, som dragningar i början. Ej kramp värk känsla.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus