• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-06 06:44:57 följande:

Strax dax att åka på kontroll! TUL och doktorn. Ha en skön dag,hörs!

Ha en bra dag! Fråga! Vad är TUL för något? Ul vet jag givetvis, men T vad står det för? Tidigt?
  • zaq1234

Milla 2016 jag har alltid kört på så fort det har gått i samråd m Riga. Efter missfall i juli tog det ändå ända till nov för nästa försök. De ville göra en hysto o sedan fick jag avbryta nästa pga av follikel. Jag kände att bästa sätt att sörja förlust var att försöka igen så fort som möjligt. Kram och lycka till!

• swede

Lycka till på TUL idag, Redan. Hoppas att du får positiva besked.

Milla2016, jag håller med Zaq. Jag har alltid kört på direkt efter missfallen. Så länge man känner att man klarar det psykiskt, så har det inte varit något annat alternativ för mig/oss. Jag tycker att man väntar så mycket hela tiden ändå...och för mig har väntan betytt att livet i stort sett varit på paus...MEN det är ditt liv och ditt val. Det är som känns rätt för mig, känns kanske fel för någon annan. Känn efter vad det är du/ni vill, vad du/ni orkar. Lycka till i dina/era beslut!

Frazze, mår du bättre idag eller har du fortfarande ont? Håller tummarna för att det är växtvärk!

• Frazze
    swede skrev 2015-10-06 13:00:54 följande:

Lycka till på TUL idag, Redan. Hoppas att du får positiva besked.

Milla2016, jag håller med Zaq. Jag har alltid kört på direkt efter missfallen. Så länge man känner att man klarar det psykiskt, så har det inte varit något annat alternativ för mig/oss. Jag tycker att man väntar så mycket hela tiden ändå...och för mig har väntan betytt att livet i stort sett varit på paus...MEN det är ditt liv och ditt val. Det är som känns rätt för mig, känns kanske fel för någon annan. Känn efter vad det är du/ni vill, vad du/ni orkar. Lycka till i dina/era beslut!

Frazze, mår du bättre idag eller har du fortfarande ont? Håller tummarna för att det är växtvärk!

Jag har haft lite ont idag, men jag tror att det är växtvärk. Men däremot blöder jag mer idag och det rött blod. Usch och FY för att behöva ha det såhär! Jag vill inte blöda. Men det är inga klumpar i som vid mens itan bara rött blod. Kan ju vara att jag stressade lite i morses jag skulle till skolan och ha prov. Vågade inte stoppa upp utrogesten för jag skulle iväg med bussen, så jag tog 2 utrogest oralt och en lutinus. Den var inget skön att stoppa upp alls Den fastnade överallt, så jag kanske har skadat slemhinnan el nåt. Vågade inte ta 3 utrogest oralt innan jag skulle ha prov. 2 klarar jag, men 3 vet jsg inte än. Hur mycket har ni blödit som mest utan att det vart mf?
  • swede

Frazze, förstår du är orolig när det kommer blod...och det hjälper väl inte att höra att det är vanligt vid äggdonation. Hoppas det onda går över. När jag fått missfall har det inte varit någon tvekan om att det varit missfall på gång. Väldigt ont och mycket blod. Detta försök har jag blött mycket de första veckorna...varit på gynakuten två gånger för att få stilla oron. Har som sagt blött mycket, men det har inte varit någon fara...Hoppas att det lugnar ner sig för dig. Oron är jobbig. Stor kram till dig och hoppas att provet gick bra idag :)

• TyckOmMig

Frazze-jag som väntat tvillingar via ED blödde bägge gångerna nu sist redan på testdagen fått göra VUL 3 ggr tidigt skede redan v 5+3 blött fram till v 9 ungefär!
    Jobbig orolig tid verkligen man är så rädd att mista sina minifrö.

• TyckOmMig

Uppdatering från mig här ammas det för fullt nog det ända jag gör just nu...nädå hann faktiskt putsa några fönster och storstäda huset med vissa pauser nu inför höst/vintern.
    Försöker mig på att lägga upp bilder av mina bägge tvillingpar de växer alla så det knakar viss skillnad från juni...

• Redan47

Hej allesamman !
    Jovisst TUL då mäter de huvud, mage, lårben, kontrollerar hjärta,flöde navelsträng,andning magsäck urinblåsa och mängd fostervatten. Nästa vecka ville dr ha ett UL m kontroll flödena. Veckan därpå ett TUL.
    Allt ser bra ut, kontroll ctg 20 min, alltså apparat som registrerar barnens hjärtslaf/frekvens. Det var oxå bra.
    Tvilling två tillväxt är det främst dr vill ha koll på att den tendens att den sviktar ngt i sin tillväxt.
    Bägge i säte. Så planerat snitt blir det. MEN, kommer de tidigare och förlossning startat, eftersom det gått undan tidigare, så tar "vi emot dem vaginalt och löser efter hand ". Han är så trygg och lugn denne dr. Och "går vatten hemma, komma in liggande ej åka egen bil, ring 112". Jamen sa jag, 112 har jag ju hört skräckhistorier hyr de ifrågasätter det..." Då säger du att din förlossningsläkare sagt det, pga tvilling 1 ligger i säte"
    Och " det är bättre med svångrem o hängslen".
    Så, ja, det känns bra efter dagens möten!

Frazze: jag blödde "bara" en hel dag, varje gång jag satte mig på toa så rann det blodblandat...plus mensvärk. Jag är ju gravid!
    Försök när du har tillfälle att faktiskt bara vila i sängen. Stillar ju hjärtfrekvens och trycket ut i blodbanan. Som att skära sig, högläge och ta det lugnt. Samma lika tänk.

Tyckommig nä jag ser inga bilder...,detta bugg FL. Hur orkar du fixa fönster???? Hur mår lillen som op brocket ? Va tiden går fort! Kram till dig.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus