• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • MillaQ2

Men jag hade något åt det håll du beskriver Milla2016, värk eller hugg i magen så jag gick dubbelvikt. Kändes som nåt var fel så ont som det gjorde mest omkr v 6-7 men det avtog sedan och resten av graviditeten mådde jag toppen.

• supertjejen

Jag har vul den 6 på tis. Som jag förstår det blir det bara en koll för säkerhets skull. Jag vet inte hur många försök jag gjort, tror ca sju insättningar, sedan flera behandlingar som avbrutits av olika skäl.

Någon som kan teorin kring biokemisk graviditet? Var kan felet ha legat?

Är också så rädd för framtiden, om jag aldrig kommer att kunna acceptera läget och bli bitter och avundsjuk och ha svårt att glädjas med andra i min omgivning.

Men jag önskar iaf alla er härinne stort lycka till, ni vet ju åtminstone vad den här resan handlar om.

• Redan47

Är det egna ägg eller donerade? Vad har du för medicin support?
    Vilket hcg som högst, nu och tidigare? Det berättar mer om när embryo avstannat.

• supertjejen

Donerade ägg, och jag har ju bara ett hcg tidigare, två veckor efter insättning, då var det 1332. Min läkare här tycker att det hade sjunkit så fort, men jag tänker att det måste ha varit på väg ner redan då, även om det höll sig inom intervallet. Dosen var tills blödning 3 estrofemx2 mg och 4 utrogestan x 100 mg. Efter 2,5 vecka efter ET fick jag en blödning under ca 10 timmar och fick då gå upp på maxdos 6 estrofem och 6 utrogestan. Lite annat tar jag men det är väl det viktiga. Tack för svar

• Milla2016

Nu lämnar jag också er, tack för allt!

Tio minuter efter att jag postade min fråga om växtvärk igår så reste jag mig från soffan och känner då att det glider ut en klump, går på toaletten och upptäcker färskt blod. Det blöder rejält med klumpar och efter några timmar kan jag själv, med egna ögon, konstatera att missfallet är ett faktum.

Nu blir det mest troligt en paus till efter nyår.

Kramar till er alla!

• Milla2016
    Redan47 skrev 2015-10-02 17:26:04 följande:

Nej Milla, så hemskt! Är det säkerställt med UL? Kram

Nej ska in på måndag, men jag är 100% säker, har sett fostret. VUL i onsdags visade ett foster.

Hoppas att jag får komma tillbaka till er i tråden i januari/februari.

Kram!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus