• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Grattis!!!! Vilken milstolpe detta lilla hjärta är. Skönt du fick en ordentlig undersökning oxå.

Ego, varit på Mvc idag, ja ni, jag blir bara större.... Magen iallafall! Övriga prover bra! Visst är det mysigt få hör de kluckande hjärtljuden. Nästa vecka efter TUL, planering förlossning.

• Bling Bling

Hej
    Skriver inte så ofta,men läser dagligen.
    Är i v 22.1 i dag.
    Var på ultra ljud för några veckor sedan allt såg bra ut mina 2 växer som dom ska är lika stora.Gick ej att se kön då.
    Men bokade en ny tid hos en annan doktor i måndags och han kunde sen att den ena var en tjej.
    Mår ganska bra förrutom att jag gått upp något enormt i vikt redan.
    Vägde 65 kg innan grav och idag 78 kg.Kan ju hjälpa till att jag fått börja men insulin till en viss del antar jag.
    Är beräknad 2 feb 2016.
    Men blir kejsarsnitt i mitten på januari.

Kul och se att det går framåt för er alla här inne.
    Kram

• MillaQ2

Å så skönt Milla1606! Har väntat så på att höra hur det gick, vet ju precis vilken nervpress det är när man blöder och inte vet hur det ska gå. Och vilken lycka när man får se att det finns liv därinne! Nu när ni sett hjärtat picka är förutsättningarna jättebra, vad härligt!

Skönt att det ser bra ut för dig också Redan, att det växer på med tvillingmagen :) Det närmar sig mer och mer! :)

• Frk Röd
    Milla2016 skrev 2015-09-30 12:47:49 följande:

Ett stort tack till er alla för hållna tummar, pepp och tankar!

Jag får bli kvar i tråden ett tag till iaf VUL visade en liten plutt med ett tickande hjärta! Perfekt storlek, tjock slemhinna, inget blod i livmodern. De bruna flytningarna har blivit ännu ljusare och minskat. Läkaren såg inget speciellt utan sa att det kan bero på att allt växer där inne nu. Jag är så lättad!

Grattis! Vilken lättnad för dig att höra.
  • MillaQ2

Grattis till dig också blingbling att det går bra! Låter ju bra att de båda växer så inte en tar näringen från den andra. Tycker inte din vikt låter så farlig när du dessutom har twins. Själv gick jag upp totalt 18 kg med bara en. Har gått ner 16 kg efter två mån utan att ha gjort något mer än amma och lite små promenader.

• swede

Milla2016, fantastiska nyheter du kommer med! Vad skönt att ni fick se ett pickande hjärta och att det såg bra ut :) Stort grattis!

Förstår din oro...Jag tyckte de första veckorna efter plusset var jobbiga...man oroar sig för det värsta. Jag hade en hel del blödningar, som stressade mig...men det verkar ha gått bra ändå (är i v 17+2) Förstår helt din oro. Hoppas att blödningen lugnar ner sig, så att du kan få lite ro på det. Så glad för din skull idag :)

Bling bling, härligt att höra om dina framsteg! Lycka till i din fortsatta graviditet :)

• HRE

Milla och Bling Bling, härliga nyheter! Man är ju livrädd för blod men många blöder mycket. Nu går det bara framåt;)

• HRE

Milla och Bling Bling, härliga nyheter! Man är ju livrädd för blod men många blöder mycket. Nu går det bara framåt;)

• Redan47

Bling bling! Kul att du delar nu! Det låter inte så super mkt extra kg ändå. Tvillinggraviditet är ju ändå två! Om du är noga med att inte stoppa i dug extra godis kalorier så försvinner ju vikten efter graviditet ! Det är ju en tröst, precis som du fåttfeedback på.
    Jag har helt plötsligt gått upp 16kg! V31+4. För mig har det gått i intervaller. Vid mätning av magen så har ju den oxå kraftigt ökat, hänge väl ihop, plus art jag börjat svullna vätska i kroppen.
    Du får se bortom kg och istället se till att du mår bra!

HRE
    Hur mår du med blodtryck mm? Har du varit på fler kontroller nu?

• Kristin2015

Vilka härliga nyheter Milla!

Nu kan du slappna av och njuta fullt.

Fint att få läsa alla bra statusar - vilken fart allt går i.

Och -Jag har gjort första vul v8 och vi fick se en liten blobb med pickande hjärta.

Det var skönt, jag tror aldrig jag varit så nervös :)

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus