• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • HRE

Allt bra här????. Sara och Emil kom igår och mår fint. Andas själva men behöver klart hjälp med värme och sondmatas. Och är jättefina! Vägde 1484 och 2000 gram. Själv har jag mått sådär. Trycket steg, fick huvudvärk, frossa och njurpåvetkan. Så jag gör samma som bebisarna: sover, äter och går på toaletten!

• Frazze
    HRE skrev 2015-10-17 21:23:55 följande:

Allt bra här????. Sara och Emil kom igår och mår fint. Andas själva men behöver klart hjälp med värme och sondmatas. Och är jättefina! Vägde 1484 och 2000 gram. Själv har jag mått sådär. Trycket steg, fick huvudvärk, frossa och njurpåvetkan. Så jag gör samma som bebisarna: sover, äter och går på toaletten!

Åååh vad underbart att läsa att allt gått bra och att dina små mår bra! Vad fina namn du valt <3 Jag hoppas att du själv mår bättre snart! Man får tänka att det var värt det för nu har du dina fina små hjärtan! GRATTIS! Kram
  • Frk Röd

Stort grattis, äntligen är du i mål och har dina små hos dig,
  • TyckOmMig

HRE-stort grattis till tvillingarna-fina namn du valt!Trött ont efter snittet antar jag men försök ögon njut av de små och återhämta dig succesivt då barnsköterskorna på NEO kan avlasta dig med sondningen den första tiden.

• swede

HRE, ett stort grattis till dig :) Skönt att höra att de små mår bra, under omständigheterna. Hoppas även att du mår bättre och blir starkare för varje dag nu. Lät tufft med huvudvärk, frossa o njurproblem...hoppas att de små väger upp det onda :) Stort grattis!

• Missne

Stort grattis <3 Vad härligt att äntligen ha kommit i mål .
  • HRE

Bebisarna mår väldigt bra, så bra så de inte vill behålla dem här i Lund. Flytt till Helsingborg under em... helt fel håll ju. Jag ska nog tjata om ett par dagar om flytt igen. Flickan har suttat på bröstet både idag och igår och fått beröm av sköterskorna! Pojken var också väldigt intresserad så det kommer nog till att funka.

• Snart lycklig

HRE, dubbelgrattis till miraklen. Skönt att de mår så bra. Vi gick också byta sjukhus, pga att sonen mådde gör bra för Karolinska, där vi vid tillfället bodde bara minuter ifrån. Fick flytta t andra sidan stan, slitet och inte söks liks trevligt. Viktigast är ändå att barnen mår bra. Jag hade julbocken stora problem högt blodtryck efter förlossningen. Blev bra, men har börjat spöka lite nu igen. Äter en lägre dos blodtrycksmedicin nu. Hoppas amningen kommer funka för dig. För mig gick det bara inte. Det kom ingen mjölk hur mkt jag än kämpade. Återigen grattis och kram.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus