• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • pink lily

Snälla, är det någon som är färdig, så att säga, som har Intralipidpåsar över till en som bråttom behöver fler, betalar givetvis. Hoppas att ni inte har något emot att jag tittar in från Atentråden ... Grattis till alla er som kommit så långt! Härligt :)

• Jag är bara jag

Läkarbesök idag. Inget VUL p.g.a min ångest. Dock hade det gjorts ett hcg-prov av misstag (ska skälla ut V.c p.g.a detta sen!) och det var högt och bra värde. Så läkaren tror till 95% att jag är gravid. Jag avvaktar att ta de orden i min mun, men tanken har börjat gro i alla fall. Går snart inte dölja heller,har gått upp en hel del...

• weeme

Jag är bara jag, det låter bra! Smyggrattis!

Pink Lily, nej tyvärr..

• Jag är bara jag
    weeme skrev 2015-10-20 22:23:25 följande:
    Jag är bara jag, det låter bra! Smyggrattis!

Pink Lily, nej tyvärr..
    Tack! Ingen skulle ändå ta min mage för gravidmage utan bara tro jag är tjock antagligen. Man får ju inte barn efter 35 här -och det räknas väldigt sent!-så ingen tänker väl det om mig.
  • JZ79

Jag är bara jag..gratulerar också lite försiktigt Om hcg är högt så ÄR du gravid. Vilken vecka tror du att du är i? Håller mina tummar stenhårt att allt går som det ska!

• Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2015-10-20 22:28:43 följande:
    Jag är bara jag..gratulerar också lite försiktigt smile1.gif Om hcg är högt så ÄR du gravid. Vilken vecka tror du att du är i? Håller mina tummar stenhårt att allt går som det ska!
    Tack! Här tros ingenting-jag är i vecka 10+2. Glad  Tar en dag i taget, men det känns mer lovande nu förstås. Kommer väl kännas konstigt på inskrivningen,som om jag låtsas vara gravid, men blodprov ljuger ju inte. Tungan ute
  • JZ79
    Jag är bara jag skrev 2015-10-20 22:35:47 följande:

Tack! Här tros ingenting-jag är i vecka 10+2.   Tar en dag i taget, men det känns mer lovande nu förstås. Kommer väl kännas konstigt på inskrivningen,som om jag låtsas vara gravid, men blodprov ljuger ju inte.

Nej blodprov ljuder inte Låter bra att ta en dag i taget! När har du tänkt skriva in dig hos

Bm?
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus