• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Redan47

Härligt stt det gått bra HRE! Grattis äntligen i hamn efter lång resa. Vila ut!

Ego; igår kl1730 vattenavgång, klar o fin, ambulans trp till förlossning. Efter en natt nu med värkar o högre blodtryck är det bestämt att ta ut dem idag. Dag hit el dit spelar ingem roll menar läkarna här, men nu dagtid full bemanning inte inatt..., så efter kl 14 när Jag ses som fastande igen blir det snitt'. Vi väntas på nu,
    Herregud vilka snabba förändringar! Vi hörs kram på er alla.

• Frazze
    Redan47 skrev 2015-10-18 11:58:17 följande:

Ego; igår kl1730 vattenavgång, klar o fin, ambulans trp till förlossning. Efter en natt nu med värkar o högre blodtryck är det bestämt att ta ut dem idag. Dag hit el dit spelar ingem roll menar läkarna här, men nu dagtid full bemanning inte inatt..., så efter kl 14 när Jag ses som fastande igen blir det snitt'. Vi väntas på nu,

Oh Shit! Wow här ploppar det ut bebisar på löpande band! Underbart! Hoppas att allt går superduperbra för dig och dina små hjärtan! Stort Lycka till! Kram
  • HRE

Men gud, Redan, fantastiskt! Dina bebisar är väl ganska stora också?

Stort lycka till!

• JZ79
    Redan47 skrev 2015-10-18 11:58:17 följande:

Ojdå! Här händer det grejer! FörvånadAllt kommer gå så bra, håller tummarna så hörs vi när bebbarna är ute Kram!!
  • Redan47
    HRE skrev 2015-10-18 12:32:12 följande:

Men gud, Redan, fantastiskt! Dina bebisar är väl ganska stora också?

Stort lycka till!

De ligger väl omkring 1800-2000.
  • AaFT
    HRE skrev 2015-10-17 21:23:55 följande:

Allt bra här????. Sara och Emil kom igår och mår fint. Andas själva men behöver klart hjälp med värme och sondmatas. Och är jättefina! Vägde 1484 och 2000 gram. Själv har jag mått sådär. Trycket steg, fick huvudvärk, frossa och njurpåvetkan. Så jag gör samma som bebisarna: sover, äter och går på toaletten!

GRATTIS till era guldklimpar!

Lycka till å va rädda om er!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus