• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • trex2013
    Frazze skrev 2016-03-25 11:14:17 följande:

Här är vår lilla buse Ser ut som en liten snögubbe med bara 2 snöbollar Hihi

vad fin liten snögubbe! <3
  • trex2013
    TyckOmMig skrev 2016-03-28 23:18:19 följande:

Vänner-när startar man med Prednisolon inför FET och dos?
    Mist mina anteckningar sen de två tidigare försöken!

jag har börjat med 10mg i ca två veckor innan ET/FET.
  • xxx4

Tack! Går in i v 26 i helgen. V 12 är ju ändå en milstolpen men förstår så väl känslan av att tiden går långsamt när våra resor hit ändå har varit så långa o fyllda av oro o kamp. Tycker ändå att tiden går fortare nu än i början så håll ut. Kramar

trex2013 skrev 2016-03-31 08:19:03 följande:

Härlig att UL och prover såg bra ut, vad långt du kommit! =) själv är jag bara i v 12, det går låååångsamt.

• trex2013
    xxx4 skrev 2016-03-31 11:38:05 följande:

Tack! Går in i v 26 i helgen. V 12 är ju ändå en milstolpen men förstår så väl känslan av att tiden går långsamt när våra resor hit ändå har varit så långa o fyllda av oro o kamp. Tycker ändå att tiden går fortare nu än i början så håll ut. Kramar

Tack, ja vi är alla i samma situation, det har varit en himla lång resa. Just nu är jag mer nojjig att lilla mini inte växer som den ska. Ska tack o lov på KUB nästa fredag så då får jag en extra UL koll. känns som en evighet tills dess. :) mår du bra annars o så då?

• xxx4

Vad bra med KUB nästa fredag. Alla kontroller som kan lugna något är guld värda! Jo just nu mår jag faktiskt riktigt bra. Nästan all illamående har lagt sig, sprattel i magen o inga andra krämpor just nu. Men man är på sin vakt o tänker nog hela tiden att oj nu är det kanske något galet. Så visst är denna graviditet färgad av den långa vägen till grav. Försöker ändå njuta. Är än så länge inte heller så stor. Brukar inte gå upp så mycket o har inte gjort det denna gång heller än. Hur mår du?

trex2013 skrev 2016-03-31 11:52:10 följande:

Tack, ja vi är alla i samma situation, det har varit en himla lång resa. Just nu är jag mer nojjig att lilla mini inte växer som den ska. Ska tack o lov på KUB nästa fredag så då får jag en extra UL koll. känns som en evighet tills dess. :) mår du bra annars o så då?

• trex2013
    xxx4 skrev 2016-03-31 15:16:56 följande:

Vad bra med KUB nästa fredag. Alla kontroller som kan lugna något är guld värda! Jo just nu mår jag faktiskt riktigt bra. Nästan all illamående har lagt sig, sprattel i magen o inga andra krämpor just nu. Men man är på sin vakt o tänker nog hela tiden att oj nu är det kanske något galet. Så visst är denna graviditet färgad av den långa vägen till grav. Försöker ändå njuta. Är än så länge inte heller så stor. Brukar inte gå upp så mycket o har inte gjort det denna gång heller än. Hur mår du?

Skönt att du får må bra och inte blivit så stor. :)
    tack, jag mår fint, bara väldigt trött på kvällarna. i övrigt mår jag toppen inget illamående eller annat och magen syns knappt, så det är ju därför jag är lite nojjig att lilla mini lever och mår bra. 
  • trex2013
    xxx4 skrev 2016-03-31 15:16:56 följande:

som BM sa- njut nu att du nu är gravid! hur f-n ska man kunna njuta?! försöker det men jag har ju också den ständiga oron att ngt har hänt eller ska hända. svårt det där..
    men försöker glädjas varje kväll och när jag lägger mig så "pratar" jag lite med mini om att jag önskar att den skall stanna kvar hos mig.ha ha lite fånigt men det känns bra att göra så. :)
  • xxx4

Ja lätt att säga njut om inte oron fanns där på lut hela tiden. Oron för att nåt ska hända bebis eller att man ska drabbas av olika allvarliga komplikationer. Men visst man behöver hitta ett sätt att lugna o njuta. Då vår lilla sprattlar lugnar det o visst ultraljud lugnar.

trex2013 skrev 2016-03-31 15:57:06 följande:

Skönt att du får må bra och inte blivit så stor. :)

tack, jag mår fint, bara väldigt trött på kvällarna. i övrigt mår jag toppen inget illamående eller annat och magen syns knappt, så det är ju därför jag är lite nojjig att lilla mini lever och mår bra. 

• trex2013
    xxx4 skrev 2016-03-31 16:19:52 följande:

Ja lätt att säga njut om inte oron fanns där på lut hela tiden. Oron för att nåt ska hända bebis eller att man ska drabbas av olika allvarliga komplikationer. Men visst man behöver hitta ett sätt att lugna o njuta. Då vår lilla sprattlar lugnar det o visst ultraljud lugnar.

åh, längtar massor tills jag kan börja känna av den lilla <3
  • Micro

Åh va härlig det låter xxx4 o Trex. Härligt med UL o ett kommande kub. Kommer att gå bra för er.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus