• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • pink lily

Mitt värde har legat kring 100 nmol/L efter slutade med progtillskott för 4 veckor sedan i v 17+6. På specmvc sa de att de inte kan göra ngt och inte sätter in progtillskott. Det är meningen att progvärdet ska plana ut, min undran är ju på vilken nivå???? Och, ska det inte stiga under hela graviditeten??? Var uppe i 115-154 nmol/L före slutade med progtillskott. Får väl fortsätta ta progblodprov o Dr Ds ordinerade IL-dropp o hoppas det inte sjunker mer. Rätt uppgiven ...

• pink lily

Frazze, vad skönt att få veta att allt är ok :)

Själv måste jag vänta två veckor innan får uppföljning på mina blödn på moderkakan. Tänker jag får ringa vanl mvc så får de kolla lillans hjärtljud med doppler i alla fall tills dess. Man är ju så orolig att det ska vara ngt fel .....

• Blomman701

Redan vart köper du dina vitaminer?

Och till alla oroliga gravida så har jag en Doppler som jag använde väldigt sparsamt att lyssna på hjärtljuden när oron tickade på. Vill någon köpa den så skicka ett pm till mig. Den var guld att ha när jag tänkte att allt avstannat!

• Frazze
    pink lily skrev 2016-03-24 22:03:30 följande:

Frazze, vad skönt att få veta att allt är ok :)

Själv måste jag vänta två veckor innan får uppföljning på mina blödn på moderkakan. Tänker jag får ringa vanl mvc så får de kolla lillans hjärtljud med doppler i alla fall tills dess. Man är ju så orolig att det ska vara ngt fel .....

Jag förstår verkligen din oro! Jag har vart helt ok och tänkt positivt hela tiden, men så vaknade jag en dag och magen kändes helt platt nästan och jag kände ingenting. Har ändå inte känt något på 2 veckor men har vart ok med det för så är det ju. Men då fick jag bara paniken och då går det inte att hejda liksom. Nu är jag lugn igen! Har mindre än 4 veckor kvar till rul så det känns skönt. Jag hoppas att din lilla prinsessa mår bra i magen. Är det inte så förbannat typiskt att när man väl kämpat som en idiot för att bli gravid, så ska det hända något? En bilolycka liksom? Jag är rädd för att köra bil nu nästan! Även om det inte är mitt fel, så kan det ju vara någon annan som har en dålig dag. Hoppas att du snart får komma in till specialmv och kolla upp den lilla!! Önskar dig all lycka! Kram
  • Frazze

Här är vår lilla buse Ser ut som en liten snögubbe med bara 2 snöbollar Hihi

• Redan47
    Blomman701 skrev 2016-03-25 10:21:50 följande:

Redan vart köper du dina vitaminer?

Och till alla oroliga gravida så har jag en Doppler som jag använde väldigt sparsamt att lyssna på hjärtljuden när oron tickade på. Vill någon köpa den så skicka ett pm till mig. Den var guld att ha när jag tänkte att allt avstannat!

Apotea.se
  • Redan47

Glad fortsatt påsk och en varm vår! Behöver läsa in mig, ohoj vad det händer grejer. Nu dags sova igen.

• Blomman701

Tackar! Får jag fråga vilket märke? Har köpt från Greatlife men tycker de är dyra även om bra!

Redan47 skrev 2016-03-27 01:04:31 följande:

Apotea.se

• Redan47
    Blomman701 skrev 2016-03-28 17:03:05 följande:

Tackar! Får jag fråga vilket märke? Har köpt från Greatlife men tycker de är dyra även om bra!

Köper holistic d-vitaminer 5000ie 1/dag. Alt 2st 2000ie/dag. Global Earth: b-stress, cal/magn 600/300 o (deras järn kombi efter v 20.). Eskimo 3: omega 3 tabletter.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus