• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag

Ett sista försök i den här gruppen...

Kan man vara normalt gravid med hcg 361 4+5 och progesteron 46? Hade nästan 2000 senast så jag tvivlar verkligen. Hade känts bättre med noll i hcg! Nu är det ingenmansland totalt...

• trex2013
    Jag är bara jag skrev 2016-04-05 15:46:55 följande:

Kan man vara normalt gravid med hcg 361 4+5 och progesteron 46? Hade nästan 2000 senast så jag tvivlar verkligen. Hade känts bättre med noll i hcg! Nu är det ingenmansland totalt...

vet ej tyvärr men det känns inte bra att det minskar värdet för dig. kolla HCG på nytt och se om det sänkts ytterligare. kram
  • trex2013

Folicin/folsyra fråga, Serum vill att jag fortsätter äta 5mg hela graviditeten ut. men nu läste jag att det inte är bra att inta för hög dos genom hela graviditeten, detta pg av cancerrisk?!
    Vet någon om detta stämmer och hur mkt har ni ätit genom graviditeten?

• Frk Röd
    trex2013 skrev 2016-04-06 09:34:23 följande:

Folicin/folsyra fråga, Serum vill att jag fortsätter äta 5mg hela graviditeten ut. men nu läste jag att det inte är bra att inta för hög dos genom hela graviditeten, detta pg av cancerrisk?!
    Vet någon om detta stämmer och hur mkt har ni ätit genom graviditeten?

Har aldrig hört nåt om cancerrisk, snarare tvärtom. Vart har du läst det?
    Jag åt folsyra hela graviditeten, flera år innan jag blev gravid och gör det fortfarande nu när jag ammar.
  • Kattflickan
    Jag är bara jag skrev 2016-04-05 15:46:55 följande:

Hej,

Enligt en tabell jag sett är ditt hcg-värde inom rätt intervall fast åt den lägre gränsen, 100-5000 ie var intervallet. Det viktigaste är ju stegringen, när ska du ta om provet?
  • Kattflickan

Om man googlar cancer och folsyra så säger varannan träff att det finns ett samband, de andra att det inte finns samband och vissa att cancerrisken minskar.

Varför ska du ta hög dos så länge? Har du svårt att tillgodogöra dig folsyra? Jag åt 5 mg Folacin för flera år sen innan och i början av en graviditet då jag läst att brist ev kan vara orsak till att barnet får ds. Nu berodde det inte på folsyrabrist utan på ett genetiskt fel men det visste vi inte då. Dock skulle jag bara ta folsyra till vecka 12, sen var det ingen vits.

• trex2013
    Kattflickan skrev 2016-04-06 10:17:37 följande:

Om man googlar cancer och folsyra så säger varannan träff att det finns ett samband, de andra att det inte finns samband och vissa att cancerrisken minskar.

Varför ska du ta hög dos så länge? Har du svårt att tillgodogöra dig folsyra? Jag åt 5 mg Folacin för flera år sen innan och i början av en graviditet då jag läst att brist ev kan vara orsak till att barnet får ds. Nu berodde det inte på folsyrabrist utan på ett genetiskt fel men det visste vi inte då. Dock skulle jag bara ta folsyra till vecka 12, sen var det ingen vits.

Det är min klinik som ordinerat att fortsätta äta 5mg folicin hela graviditeten. vet ej om de genom prover sett att jag har svårt att ta upp det ordentligt. är i v 13 nu. ska kolla mes kliniken på nytt. tänkte bara om någon visste. :)
  • Jag är bara jag
    trex2013 skrev 2016-04-06 09:33:56 följande:
    vet ej tyvärr men det känns inte bra att det minskar värdet för dig. kolla HCG på nytt och se om det sänkts ytterligare. kram
    Det har inte minskat, har bara kollat en gång.
    Kattflickan skrev 2016-04-06 09:58:32 följande:
    Hej, Enligt en tabell jag sett är ditt hcg-värde inom rätt intervall fast åt den lägre gränsen, 100-5000 ie var intervallet. Det viktigaste är ju stegringen, när ska du ta om provet?

Mellan 19 och drygt 7000 stod det i de tabeller jag kollade. Min rädsla är ju p.g.a att hcg var så mycket högre senaste graviditeten, men det kanske kan variera naturligt, jag vet inte. Ett missfall till så kommer jag önska döden åt allt och alla i hela världen för den ilskan kommer höras den!!! Nytt prov imorron.
  • trex2013
    Jag är bara jag skrev 2016-04-06 14:57:42 följande:
    Det har inte minskat, har bara kollat en gång.
    Kattflickan skrev 2016-04-06 09:58:32 följande:
    Hej, Enligt en tabell jag sett är ditt hcg-värde inom rätt intervall fast åt den lägre gränsen, 100-5000 ie var intervallet. Det viktigaste är ju stegringen, när ska du ta om provet?

Mellan 19 och drygt 7000 stod det i de tabeller jag kollade. Min rädsla är ju p.g.a att hcg var så mycket högre senaste graviditeten, men det kanske kan variera naturligt, jag vet inte. Ett missfall till så kommer jag önska döden åt allt och alla i hela världen för den ilskan kommer höras den!!! Nytt prov imorron.
    håller tummarna för dig att det ser bra ut i morgon!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus