• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Lana68
    Frazze skrev 2016-04-10 10:10:24 följande:

Näää jag beklagar verkligen! Vart har ni gjort era försök? Visst är det konstigt att det lyckas för en del och en del går det inte alls. Blir verkligen ledsen att läsa att det inte fungerat alls för er. Stor kram från mig!

Ja det är konstigt . Kliniken var i Polen. Kändes inte så jätte seriöst heller mer löpande band och inga extra koller el mediciner. Min sambo känner att de är nog nu så vi får acceptera att det blev så här. Tack kram !
  • Lana68
    pink lily skrev 2016-04-10 12:25:25 följande:

Lana68, ivfklinikerna brukar ju alltid vilja ha blodprov på hcg, och ibland mer än ett innan man slutar med medicinerna ...

Jo jag vet de men min klinik bryr sig inte värst om nåt. Detta var vårt sista embryo också . Saken är att jag.väntade extra länge innan ja tog urin prov . Har 30 mil att åka för ett blodprov såtänkte att det ändå borde visat plus nu genom urin eftersom det är så länge sen insättning. Kan jag ha fel?
  • pink lily

Jag hade tagit blodprov, det ska du kunna göra på en vanlig VC. Bakterier i urinen kan ge fel utslag på graviditetstest på urin, och dessutom är det rätt stora kvalitetsskillnader på olka märkena av test. Ledsen att ni inte fått testa med extra mediciner som komplement, min kropp kräver flera ...

• Frazze
    pink lily skrev 2016-04-10 12:04:48 följande:

Frazze, min mage är jättestor på kvällen och står rakt ut. Ibland spänger det i den så spänd den är. Måste lägga mig ned emellanåt så att den kan " flyta ut lite" åt sidorna. På morgonen känns den nästan platt, som en bred fettvalk ung. Men, jag har känt bebisen buffa runt på mornarna så det blir småbulor på magen och det är ju tecken på att hon är kvar ;). Jag har moderkakan rätt högt upp, mot bakre väggen, så jag känner nog min bebis mer då, särk som hon redan från början klämt in sig långt ned i livmodern. Bm drar i princip av mig byxorna för att kunna se bebisen när vi är på ultraljud ... Bm har sagt att när jag går och svänger på höfterna så trillar livmoder med bebis framåt, vilket man ju gör under dagen, och då drar jag slutsatsen att efter en natt med ryggläge så har livmoder med bebis åkt tillbaka inåt.

Skönt att läsa att du har samma som jag då. Vilken vecka är du i nu igen? Jag längtar massor till rul nu för att se om busen växer som den ska. Känner nåt litet emellanåt men som sagt kan inte avgöra om det är tarmar el bebis. Men jag har känt något på exakt samma ställe nu känns som fjäderlätta sparkar typ både igår och idag. Men det kan lika gärna vara gas. Hoppas din lilla växer till sig i magen nu.
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-04-09 19:01:17 följande:
    Har alla ni som lyckats bli gravida odlat era embryon till blastocyster?
    Ja, alla gånger. 14 insatta och hittills 4 som tatt sig varav 3 dött och återstår att se med den här.  Blev gravid först när jag dubblade progesterondosen-då har jag blitt gravid alla gånger.
  • Micro

Jag är bara jag: vilken dos progesteron tog du (dubbel dos) ? Var det före insättning? Min slemhinna har växt så så sagts denna gång, 7 mm dag 14. Tredje ul imorgon hoppas den är bra då, har nåde tabletter o prog plåster. I så fall bli det fet på torsdag.

• Jag är bara jag
    Micro skrev 2016-04-10 18:45:38 följande:
    Jag är bara jag: vilken dos progesteron tog du (dubbel dos) ? Var det före insättning? Min slemhinna har växt så så sagts denna gång, 7 mm dag 14. Tredje ul imorgon hoppas den är bra då, har nåde tabletter o prog plåster. I så fall bli det fet på torsdag.
    3 första gångerna Agolutin med början några dar före insättning. 4:e gången Prolutex, började lite före. 5:e, 6:e och 7:e gångerna två Prolutex per dag. Började 4 el. 5 dar före. Min slemhinna brukar ligga på 10-12 mm med 3 Progynon. Gränsen är väl 8 tror jag så det hinner du ju. Glad 
  • Micro

Jagärbarajag: tack för svar, hoppas på min 8 mm imorgon. Hade 8 mm vid mitt enda vul när jag blev gravid men då var d fler dagar innan insättning.

• Redan47
    Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

Ja det gör det. Ledsamt att ta del av ditt negativa besked. Du har ändå försökt! Hoppas att beslutet att stoppa här oxå känns grundat i dig. Tack för lyckönskan!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus