• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Frk Röd
    Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

Så ledsamt att läsa. Styrkekramar till Dig!
  • Jag är bara jag

Hcg hade stigit till 4729, men idag blöder jag lite så hoppet är nog ute ändå. Satan också!!!! Andra skyller på tvillingen som inte tog sig, felliggande moderkaka, men det har jag ju ingen än eller att man är mer lättblödande som äldre. Blod för mig är dock alltid missfall...

• Kattflickan
    Jag är bara jag skrev 2016-04-11 12:56:09 följande:

Hcg hade stigit till 4729, men idag blöder jag lite så hoppet är nog ute ändå. Satan också!!!! Andra skyller på tvillingen som inte tog sig, felliggande moderkaka, men det har jag ju ingen än eller att man är mer lättblödande som äldre. Blod för mig är dock alltid missfall...

Fast är det inte vanligare med blödningar vid ÄD? Det var ju en fin stegring av hcg. Hoppas det går bra trots blödningarna.

Jag vet att jag är lite malplacerad. Har inte gjort ÄD men funderade och läste mycket om det innan jag lyckades få två barn genom pgd.

Säg till mig om ni vill att jag lämnar tråden.
  • Jag är bara jag
    Kattflickan skrev 2016-04-11 13:33:31 följande:
    Fast är det inte vanligare med blödningar vid ÄD? Det var ju en fin stegring av hcg. Hoppas det går bra trots blödningarna. Jag vet att jag är lite malplacerad. Har inte gjort ÄD men funderade och läste mycket om det innan jag lyckades få två barn genom pgd. Säg till mig om ni vill att jag lämnar tråden.
    Nej,det ska inte vara vanligare vad jag hört.
  • xxx4

Hej Lana! Blir så ledsen av att höra att ni funderar på att ge upp. Förstår dock SÅ väl känslan, var ju där väldigt nyligen själva efter 7 misslyckade ÄD. Andra kan vittna om liknande erfarenheter. Vår lycka blev ju att vi till slut bytte klinik till Serum i Aten där de gjorde flera extra åtgärder som jag tänker var viktiga ( hystro m inplanteringssnitt, antibiotika behandling, hcg injektioner o progesteron injektioner mm) samt att de har stor kunskap inom området o avancerad teknik, stort urval donatorer. De tar sig an många komplicerade "fall". I ditt fall har jag förstått det som att ni inte har några synliga hinder o att ni gjort 3 ÄD på samma klinik med en donator. Vill så gärna att ni ska lyckas! Vet att det är jobbigt att byta klinik med allt vad det innebär men skulle ändå vilja uppmuntra er till det. En klinik med mer engagemang kunskap, erfarenheter av svårare fall. Varmaste kramar vännen!

Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-11 15:42:15 följande:

Nej,det ska inte vara vanligare vad jag hört.

Jag har oxå hört att det är vanligare med blödning vid äd. Tappa inte hoppet än bara! Lycka till!
  • Lana68
    xxx4 skrev 2016-04-11 16:45:19 följande:

Hej Lana! Blir så ledsen av att höra att ni funderar på att ge upp. Förstår dock SÅ väl känslan, var ju där väldigt nyligen själva efter 7 misslyckade ÄD. Andra kan vittna om liknande erfarenheter. Vår lycka blev ju att vi till slut bytte klinik till Serum i Aten där de gjorde flera extra åtgärder som jag tänker var viktiga ( hystro m inplanteringssnitt, antibiotika behandling, hcg injektioner o progesteron injektioner mm) samt att de har stor kunskap inom området o avancerad teknik, stort urval donatorer. De tar sig an många komplicerade "fall". I ditt fall har jag förstått det som att ni inte har några synliga hinder o att ni gjort 3 ÄD på samma klinik med en donator. Vill så gärna att ni ska lyckas! Vet att det är jobbigt att byta klinik med allt vad det innebär men skulle ändå vilja uppmuntra er till det. En klinik med mer engagemang kunskap, erfarenheter av svårare fall. Varmaste kramar vännen!

Tack vännen. Jag har haft samma klinik men två olika donatorer. Ingen bakomliggande problematik vad vi vet, vi kanske helt enkelt hade oturen vid ÄD försöken. Jag skulle kunnat gå vidare trots att det sliter men min sambo vill verkligen inte igen., han tycker nog vi tappar bort varann i det hela. Jag försöker acceptera att det är slut nu, det är jobbigt och svårt och just nu massa hormoner som rusar runt. Min glädje för er alla andra är dock äkta och jag är så glad för er skull. Jag kommer följa er här ändå lite då och då eftersom ni och detta varit en så stor del av mitt liv under så lång tid och en tröst att vi alla kämpat mot samma sak och delat allt så länge. Vilken vecka är du i nu vännen? ? Många kramar från mig
  • Lana68
    Frk Röd skrev 2016-04-11 12:27:24 följande:

Så ledsamt att läsa. Styrkekramar till Dig!

Tack för stöd det är jobbigt och tungt kramar
  • Lana68
    Redan47 skrev 2016-04-10 20:33:46 följande:

Ja det gör det. Ledsamt att ta del av ditt negativa besked. Du har ändå försökt! Hoppas att beslutet att stoppa här oxå känns grundat i dig. Tack för lyckönskan!

Ja vi har verkligen försök som min sambo säger. Han tycker det är nog nu och vi är ju två i det hela. Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus