• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • xxx4

Vi har odlat till blastosyster alla gånger vi misslyckades. Lyckades på första försöket då vi bytte klinik till Serum o satte då in bladto igen.

TyckOmMig skrev 2016-04-09 19:01:17 följande:

Har alla ni som lyckats bli gravida odlat era embryon till blastocyster?

• JZ79

Tyckommig, serum odlade i 6 dagar..blev gravid. Återiommer ang slemhinann, ska se om jag kan hitta i bloggen..minns inte Jag åt förresten E-vitamin också för att boosta slemhinnan!

Pink Lily, underbart att blödningen läkt ut! Mitt Pyre var tillväxthämmad, alla läkare jag träffade sa att jag inte kan göra något med min egen kost för att bebis ska växa mer eller bli större. du får helt enkelt försöka slappna av och troligen växer bebis till sig, annars har de ju bra koll på dig nu. När ska du på nästa kontroll?

• JZ79

Tyckommig, har bara mobilen just nu så svårt att hitta i bloggen.. Det jag lyckades hitta va däremot att slemhinnan växte till 8 mm och blev aldrig 3 skiktad. Penny tyckte inte det spelade roll i mitt fall eftersom jag gjort hysto med inplantatoncuts. Hittade i get om hur slemhinnan faktisk var vid ET, har bara skrivit Penny var nöjd och att hon hela tiden sa till mig att "ceep calm..don't worry" Om du vill kan du testa att söka från dator, gjorde ju vul och ET i april. Om du är orolig, gör ett extra vul för din egen skull.. Kram

• niki74
    TyckOmMig skrev 2016-04-09 19:01:17 följande:

Har alla ni som lyckats bli gravida odlat era embryon till blastocyster?

Vi odlade inte till blastocyster men lyckades bli gravida på första försöket. Vi bestämde oss för att lita på våran läkare som inte såg någon anledning för oss att odla vidar.
  • Lana68

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

• Frazze
    Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

Näää jag beklagar verkligen! Vart har ni gjort era försök? Visst är det konstigt att det lyckas för en del och en del går det inte alls. Blir verkligen ledsen att läsa att det inte fungerat alls för er. Stor kram från mig!
  • Frazze

En fråga! Någon mer som haft en mage som varit stor på kvällen och nästan borta på morgonen? Är i v 19 nu och magen är stor på kvällen eller efter jag ätit något, men på morgonen så är det bara en liiiiiiten bula och det känns bara som att det är mjukt fett alltihop. Vi var inne i v 16 och kollade och då slog hjärtat för fullt, men de mätte ju inget då och nu måste vi vänta tills onsdag i nästa vecka innan rul. Alltså till den 20:e. Men jag kan inte nojja mig sönder över allt och vara orolig hela tiden. Med första graviditeten så låg moderkakan bak i livmodern, men nu ligger den i fram, kan det ha något med att magen är som den är att göra?

• pink lily

Frazze, min mage är jättestor på kvällen och står rakt ut. Ibland spänger det i den så spänd den är. Måste lägga mig ned emellanåt så att den kan " flyta ut lite" åt sidorna. På morgonen känns den nästan platt, som en bred fettvalk ung. Men, jag har känt bebisen buffa runt på mornarna så det blir småbulor på magen och det är ju tecken på att hon är kvar ;). Jag har moderkakan rätt högt upp, mot bakre väggen, så jag känner nog min bebis mer då, särk som hon redan från början klämt in sig långt ned i livmodern. Bm drar i princip av mig byxorna för att kunna se bebisen när vi är på ultraljud ... Bm har sagt att när jag går och svänger på höfterna så trillar livmoder med bebis framåt, vilket man ju gör under dagen, och då drar jag slutsatsen att efter en natt med ryggläge så har livmoder med bebis åkt tillbaka inåt.

• pink lily

Xxx4 o jz79, tack för orden. Väntade mig inte att hon skulle vara mindra enl kurvan, då alla hela tiden sagt att hon ser så "fin och normal" ut. Men vi får helt enkelt vänta o se hur det utvecklas. Nästa kontroll är om två veckor ...

• pink lily

Lana68, ivfklinikerna brukar ju alltid vilja ha blodprov på hcg, och ibland mer än ett innan man slutar med medicinerna ...

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus