• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-12 21:32:35 följande:
    Skulle denna bli din första oxå? Jag förstår att du inte vågar se frammåt. En klasskamrat till mig fick missfall i v 20 så det skrämmer en ju massor. Men vad kan man göra? Det är bara att hoppas och be även om jag inte är troende. Brunt blod är bra blod för det är gammalt. Det var så jag hade när slemhinnan kom ut. Hoppas det slutar snart! Kram
    Första efter mer än 10 års kamp. Och kanske enda, tar den här sig har vi ett embryo kvar vi självklart ska försöka med, men det är låg chans med en och jag vet inte om orken räcker till ET fler gånger. Vi får se!

Har en bekant vars barn dog i v.40 i PSD så allt kan ju hända, men det är ju trots allt extremt ovanligt. 

Kom en rejälare "klump" brunt idag och sen har det nästan lugnat sig helt. Jag hoppas verkligen! Molvärken är kvar.

Tack för dina svar!  Hjärta
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-12 21:53:18 följande:

Första efter mer än 10 års kamp. Och kanske enda, tar den här sig har vi ett embryo kvar vi självklart ska försöka med, men det är låg chans med en och jag vet inte om orken räcker till ET fler gånger. Vi får se!

Har en bekant vars barn dog i v.40 i PSD så allt kan ju hända, men det är ju trots allt extremt ovanligt. 

Kom en rejälare "klump" brunt idag och sen har det nästan lugnat sig helt. Jag hoppas verkligen! Molvärken är kvar.

Tack för dina svar!  

Men har du varit hos gym och kollat vad det är för något då?
  • JZ79

Jag är bara jag, jag blödde mycket fram till v 17 nånting. I min famn ligger en gosse på 4 månader Det är vanligare att blöda vid ÄD..slemhinnorna är sköra. Försök att våga tro det ska gå vägen! Du SKA bli mamma Kram

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-13 05:57:09 följande:
    Men har du varit hos gym och kollat vad det är för något då?
    Nej,jag vägar VUL för jag vill inte se döda bebisar. Det är ofarligt eller missfall och i vilket fall inget att göra nåt åt. Nere på beige/brunt idag.
  • Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2016-04-13 08:20:46 följande:
    Jag är bara jag, jag blödde mycket fram till v 17 nånting. I min famn ligger en gosse på 4 månader smile1.gif Det är vanligare att blöda vid ÄD..slemhinnorna är sköra. Försök att våga tro det ska gå vägen! Du SKA bli mamma smile1.gif Kram
    Hur stod ni ut ni blödare?! Jag höll mig så länge idag att jag nästan kissade på mig. Trams, jag vet, men blodskräcken, uj...  Dock inger såna som ni hopp! Glad  Jag blödde färskt en gång (mest i toan och på pappret) och sen bara brunt. Sammanlagd mängd möjligen ett trosskydd på 2 dygn. Tänker dock inte framåt än, jag vågar inte tro. Dock fick jag räkna lite idag när jag insåg att jag kommer måsta vara offentlig inför såna jag inte träffat på evigheter och som inget vet i v.21-22 om det går vägen, men den chocken får jag väl bjuda på då. Kommer ju ändå chocka hela regionen som gravid för här får man inte barn efter 35! Tungan ute Kram snälla du!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-13 15:46:22 följande:

Nej,jag vägar VUL för jag vill inte se döda bebisar. Det är ofarligt eller missfall och i vilket fall inget att göra nåt åt. Nere på beige/brunt idag.

Hahaha förlåt jag såg just att jag skrivit gym inte gyn. Klart man inte får till gymmet och ber någon kolla Nä det är bara att hoppas och be att allt kommer att gå vägen nu! Det bara MÅSTE göra det. Har du fortfarande värk?
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-13 17:02:25 följande:
    Hahaha förlåt jag såg just att jag skrivit gym inte gyn. Klart man inte får till gymmet och ber någon kolla smile2.gif Nä det är bara att hoppas och be att allt kommer att gå vägen nu! Det bara MÅSTE göra det. Har du fortfarande värk?
    Gym går jag inte på ändå. Flört 

Japp, molvärk har jag, tycker den ökat också. Men alltså bara det där diffusa, absolut inte ont! Nytt hcg imorron med svar på måndag.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-13 17:47:59 följande:

Gym går jag inte på ändå.  

Japp, molvärk har jag, tycker den ökat också. Men alltså bara det där diffusa, absolut inte ont! Nytt hcg imorron med svar på måndag.

Åh fyyyy att behöva vänta en sekund ens på hcg! Det bästa vore att de stoppade in embryot och sen sövde ner en tills v 12 är över. Så att man väcktes när allt är över. Vilken klinik går du på? Har du några hormonrubbningar? Förlåt att jag är så nyfiken.
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-13 19:01:28 följande:
    Åh fyyyy att behöva vänta en sekund ens på hcg! Det bästa vore att de stoppade in embryot och sen sövde ner en tills v 12 är över. Så att man väcktes när allt är över. Vilken klinik går du på? Har du några hormonrubbningar? Förlåt att jag är så nyfiken.
    V.12 räcker ju inte-jag fick ju missfall v.14 sist... V.25 vore lagom, då kan de t.o.m födas! Vi går på Unica i Brno. Mycket tillmötesgående vad gäller allt. Och nä, inga hormonrubbningar förutom att jag väl egentligen är i klimakteriet. Jag vet ju inte eftersom jag gått på hormoner sen  okt.-13 nu.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus