• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Lana68
    JZ79 skrev 2016-04-10 20:38:14 följande:

Lana, kram och styrka till dig!!

Tack det behövs! Kramar
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-11 18:26:51 följande:
    Jag har oxå hört att det är vanligare med blödning vid äd. Tappa inte hoppet än bara! Lycka till!
    Hade slutat sist jag vågade gå på toa. Kliniken tror på "vanishing twin". Tycker det låter skumt bara eftersom den andra ju aldrig tog sig. Men inget ont som jag brukar vid missfall i alla fall. Nytt hcg på torsdag igen, höjd Levaxindos och ingen Trombyl så får vi se.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-11 20:03:41 följande:

Hade slutat sist jag vågade gå på toa. Kliniken tror på "vanishing twin". Tycker det låter skumt bara eftersom den andra ju aldrig tog sig. Men inget ont som jag brukar vid missfall i alla fall. Nytt hcg på torsdag igen, höjd Levaxindos och ingen Trombyl så får vi se.

Åååååh! Jag ska hålla tummar och tår för din skull. Glöm inte ordentligt med C-vitamin och dina kortison. Jag blödde med den jag har i magen nu även om denna är naturliga vägen. Men jag hade överbliven slemhinna som behövde komma ut. Sen småblödde jag då och då fram till v 10 el 11. Så nu jäklar är det dags för dig att få tjockismage som oss andra Lycka till, kram!
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-11 20:24:54 följande:
    Åååååh! Jag ska hålla tummar och tår för din skull. Glöm inte ordentligt med C-vitamin och dina kortison. Jag blödde med den jag har i magen nu även om denna är naturliga vägen. Men jag hade överbliven slemhinna som behövde komma ut. Sen småblödde jag då och då fram till v 10 el 11. Så nu jäklar är det dags för dig att få tjockismage som oss andra smile5.gif Lycka till, kram!
    Tack! Hört om många som blödit som gravida och det gått vägen, men egen erfarenhet säger ju missfall... Överbliven slemhinna låter märkligt-från vad liksom? Den ska ju vara tjock tycker man. Jag tar några timmar åt gången-helt enkelt tiden mellan jag vågar gå på toa. Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-11 20:51:16 följande:

Tack! Hört om många som blödit som gravida och det gått vägen, men egen erfarenhet säger ju missfall... Överbliven slemhinna låter märkligt-från vad liksom? Den ska ju vara tjock tycker man. Jag tar några timmar åt gången-helt enkelt tiden mellan jag vågar gå på toa. Kram!

Ja har ingen aning vart den biten slemhinna kom ifrån, men ut skulle den och bebis är vad jag vet kvar i magen! Ja att gå på toa är rena skräcken varje gång. Jag förväntar mig blod på pappret än i dag! Nä men denna gången så ska du se att det blir en bulle i ugnen. Jag ska inget säga som nojar sönder mig varje dag. Blir knäpp om det inte går fort till den 20:e nu. Kram
  • xxx4

Blir så gripen då jag läser det du skriver. Du har ett så stort hjärta! Visst man behöver vara två i denna slitsamma process o det går så väl att förstå känslan av att man kan tappa bort varandra i det hela o att man inte orkar mer. Tänker bara att det är viktigt att du också får komma fram till ett eget beslut i detta o att det inte behöver vara just nu då allt känns så svårt i både kropp o själ! Hur ni än beslutar att göra behöver det vara ett helhjärtat beslut för då blir det bra hur som helst. Min man var också uppgiven o ledsen efter alla våra misslyckanden så jag kan känna igen mig så väl. Jag är i v 27 nu. Känns fortfarande overkligt på många sätt.

Många kramar!

Lana68 skrev 2016-04-11 19:45:53 följande:

Tack vännen. Jag har haft samma klinik men två olika donatorer. Ingen bakomliggande problematik vad vi vet, vi kanske helt enkelt hade oturen vid ÄD försöken. Jag skulle kunnat gå vidare trots att det sliter men min sambo vill verkligen inte igen., han tycker nog vi tappar bort varann i det hela. Jag försöker acceptera att det är slut nu, det är jobbigt och svårt och just nu massa hormoner som rusar runt. Min glädje för er alla andra är dock äkta och jag är så glad för er skull. Jag kommer följa er här ändå lite då och då eftersom ni och detta varit en så stor del av mitt liv under så lång tid och en tröst att vi alla kämpat mot samma sak och delat allt så länge. Vilken vecka är du i nu vännen? ? Många kramar från mig

• Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-11 21:19:57 följande:
    Ja har ingen aning vart den biten slemhinna kom ifrån, men ut skulle den och bebis är vad jag vet kvar i magen! Ja att gå på toa är rena skräcken varje gång. Jag förväntar mig blod på pappret än i dag! Nä men denna gången så ska du se att det blir en bulle i ugnen. Jag ska inget säga som nojar sönder mig varje dag. Blir knäpp om det inte går fort till den 20:e nu. Kram
    Jag blöder bara brunt sen igår, men toan dröjer länge mellan varven och som sagt,den skräcken släpper nog inte förrän man fött barn! Kram!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-12 15:31:17 följande:

Jag blöder bara brunt sen igår, men toan dröjer länge mellan varven och som sagt,den skräcken släpper nog inte förrän man fött barn! Kram!

Du jag tror att det är när man fött barn som den verkliga skräcken sätter in! Men jag förstår vad du menar! Jag känner efter hela tiden typ 24/7 men det hjälper ju inte ändå. Tror att jag kände 2 fjäderlätta sparkar idag
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-12 18:17:39 följande:
    Du jag tror att det är när man fött barn som den verkliga skräcken sätter in! Men jag förstår vad du menar! Jag känner efter hela tiden typ 24/7 men det hjälper ju inte ändå. Tror att jag kände 2 fjäderlätta sparkar idag smile1.gif
    Inte skräcken för missfall eller att man aldrig ska få ett barn-då har man ju ett!  Drömmer  Jag törs inte ens tänka så långt som att se en mage eller känna sparkar,tänker inte ens tills kvällen på morronen... Nu vet du att nån bor där inne! Glad
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-12 20:12:03 följande:

Inte skräcken för missfall eller att man aldrig ska få ett barn-då har man ju ett!    Jag törs inte ens tänka så långt som att se en mage eller känna sparkar,tänker inte ens tills kvällen på morronen... Nu vet du att nån bor där inne!

Skulle denna bli din första oxå? Jag förstår att du inte vågar se frammåt. En klasskamrat till mig fick missfall i v 20 så det skrämmer en ju massor. Men vad kan man göra? Det är bara att hoppas och be även om jag inte är troende. Brunt blod är bra blod för det är gammalt. Det var så jag hade när slemhinnan kom ut. Hoppas det slutar snart! Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus