• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig
    zaq1234 skrev 2016-04-13 20:12:31 följande:

Lycka till imorgon tyckommig! Det var väl då det var dags igen!

Åhhh fina du stort tack-ja imorgon blir det förhoppningsvis FET.
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-13 20:55:42 följande:

Åhhh fina du stort tack-ja imorgon blir det förhoppningsvis FET.

Ååååh Stor lyckospark i baken från mig med! Ska hålla tummarna för dig i morgon! Kram
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-13 20:20:35 följande:

V.12 räcker ju inte-jag fick ju missfall v.14 sist... V.25 vore lagom, då kan de t.o.m födas! Vi går på Unica i Brno. Mycket tillmötesgående vad gäller allt. Och nä, inga hormonrubbningar förutom att jag väl egentligen är i klimakteriet. Jag vet ju inte eftersom jag gått på hormoner sen  okt.-13 nu.

Ja jag är ju i ett så kallat förstadie till klimakteriet med ett Amh på 0.2, men inte riktigt där än tack och lov! Hoppas på att kunna få en till naturligt innan jag kommer dit. Jag hade för lite östrogen i kroppen och fick östrogenplåster och progesteronkräm för att reglera ägglossningen. Första äl efter det blev jag gravid! Oj då gyn som sagt att jag haft regelbunden äl hela tiden! Grrrrr! Hoppas i alla fall att ert lilla grym stannar i magen i hela 40 veckor nu! Kram
  • TyckOmMig

Frazze-tack vännen det lär behövas denna gång en lyckospark i baken!!!

Snart dags för RUL ju för dig-visst var det den 20/4?

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-13 22:19:11 följande:

Frazze-tack vännen det lär behövas denna gång en lyckospark i baken!!!

Snart dags för RUL ju för dig-visst var det den 20/4?

Japp! Den 20:e kl 08.00 som tur är så man slipper vänta onödigt länge den dagen på lördag går jag in i v 20 oxå Wiiiiii!

Vilken tid idag? Åh ska tänka på dig! Lycka till! Kram
  • JZ79

Jag är bara jag, ingen aning om hur jag stod ut..fick tid på gyn vid kraftiga blödningar. Vul lugnade och så gjorde jag först uppehåll med

Blodförtunnande men sen i samråd med Penny på Serumkliniken så avslutade jag den behandlingen. Vilken vecka är du i nu? Om du inte vill göra ultraljud kanske din Bm och du kan lyssna på hjärtljuden? Kram

Tyckommig, hur går det med slemhinnan? Lycka till vid ET!! Kram

• Jag är bara jag
    JZ79 skrev 2016-04-14 11:09:41 följande:
    Jag är bara jag, ingen aning om hur jag stod ut..fick tid på gyn vid kraftiga blödningar. Vul lugnade och så gjorde jag först uppehåll med
    Blodförtunnande men sen i samråd med Penny på Serumkliniken så avslutade jag den behandlingen. Vilken vecka är du i nu? Om du inte vill göra ultraljud kanske din Bm och du kan lyssna på hjärtljuden? Kram

Tyckommig, hur går det med slemhinnan? Lycka till vid ET!! Kram
    Jag vet inte om jag nånsin kommer göra VUL. Sist var jag så skräckslagen inför bara tanken att jag knappt kunde andas och det var en evinnerlig tur jag inte gjorde det v.10 för lillen hade redan dött! Jag är inte  i närheten av inskrivning, bara v.6+5 idag. Går det ett tag till kommer jag skippa hälsosamtalet och skriva in mig lite senare än sist-då var det v.11 tror jag. HCG idag i alla fall och 4 dagars respit ifall jag inte börjar blöda igen... Kram!

Frazze: tack!
  • TyckOmMig

JZ79-snart hemma efter helddygn i Riga slemhinnan jättebra 16 mm och två insatta fina till mig!Testdag den 27/4!

Frazze-det hjälpte säkert att du tänkt på mig-tack!
    Och skönt med morgontid vid RUL!

• pink lily

Någon som vet om det kan stämma att man kan få helt olika tsh-värden, beroende på om man tar tsh-provet på morgonen före man tagit kortisontabletterna eller om man tar provet någon gång från lunchthid och på em då man har tagit koritson på morgonen? Det skulle kunna förklara mina stora svängningar i tsh-värdena ... Mina tshvärden från morgonproverna har varit höga, 3-4. Läste att halveringstiden för Prednisolon i plasma(blod) bara är 2-4 tim, så då borde nästan kortisonet vara borta från plasman på morgonen.. Alltså ska man rätta sig efter de provsvaren, och inte emproverna som visat lågt tsh. T4 o T3 varit genomgående lågt. Hört att kortison falskt sänker tsh-värdet, men jag trodde inte att det hade så stor påverkan ovh att kortisonet försvinner ur blodet så snabbt.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus