• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-18 16:31:59 följande:
    Ååååh! Vilken vecka är du i? Jag skulle boka och kolla, det är värre att dra ut på det och få upp förhopningarna istället. Håller tummarna för att det finns ett starkt litet hjärta där inne smile1.gif
    V.8.Jag nästan svimmade hos läkaren sist vid bara tanken på VUL så jag klarar det helt enkelt inte! Om det är dött river jag kliniken eller tar livet av mig. Punkt... Jag har inga direkta förhoppningar, jag säger inte ens att jag är gravid. Jag var normalt gravid i torsdags-idag vet jag inte. Tar timmarna mellan toabesöken och andas där emellan!
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-18 18:21:47 följande:

V.8.Jag nästan svimmade hos läkaren sist vid bara tanken på VUL så jag klarar det helt enkelt inte! Om det är dött river jag kliniken eller tar livet av mig. Punkt... Jag har inga direkta förhoppningar, jag säger inte ens att jag är gravid. Jag var normalt gravid i torsdags-idag vet jag inte. Tar timmarna mellan toabesöken och andas där emellan!

Åh fy din stackare! Jag förstår dina känslor, skräcken att nåt är fel sitter där hela tiden. Vi ska på rul på onsdag morgon och jag har samma skräck att det ska ha dött i magen. Jag tror att jag har känt sparkar, men det kan ju lika gärna vara gas. Man inbillar sig saker hela tiden. Någon gång måste det ju bara vara din tur. Hur bra har dina embryon varit? El vad tror kliniken det är som är fel då?
  • Jag är bara jag
    Frazze skrev 2016-04-18 19:44:23 följande:
    Åh fy din stackare! Jag förstår dina känslor, skräcken att nåt är fel sitter där hela tiden. Vi ska på rul på onsdag morgon och jag har samma skräck att det ska ha dött i magen. Jag tror att jag har känt sparkar, men det kan ju lika gärna vara gas. Man inbillar sig saker hela tiden. Någon gång måste det ju bara vara din tur. Hur bra har dina embryon varit? El vad tror kliniken det är som är fel då?
    Skräcken sitter tills man fått barn antar jag. Nog är det sparkar du känt tror jag! Glad Måste kännas märkligt och skoj samtidigt!

Alla 14 embryon har varit av toppenkvalitet. Första 4 misslyckade tror jag berodde på för lite progesteron-när jag höjde har jag blitt gravid alla gånger. Missfallen skylls på "slump" eller "vet ej". Kan vara fel genetiska anlag eftersom de var syskon så det känns bra att den här lille har andra "föräldrar". Eller också Prednisolonet, jag vet inte. Därför jag vill ha svar av så många som möjligt ang. det.
  • TyckOmMig

Jag är bara jag-hur mkt progesteron tar du då du anser det varit boven om inte prednisolon också?

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-04-19 14:41:33 följande:

Skräcken sitter tills man fått barn antar jag. Nog är det sparkar du känt tror jag!  Måste kännas märkligt och skoj samtidigt!

Alla 14 embryon har varit av toppenkvalitet. Första 4 misslyckade tror jag berodde på för lite progesteron-när jag höjde har jag blitt gravid alla gånger. Missfallen skylls på "slump" eller "vet ej". Kan vara fel genetiska anlag eftersom de var syskon så det känns bra att den här lille har andra "föräldrar". Eller också Prednisolonet, jag vet inte. Därför jag vill ha svar av så många som möjligt ang. det.

Ja man vet ju aldrig vad felet kan vara. Jag håller tummarna för dig/er i alla fall.

Är aningen knäckt här idag tror att jag har fått svamp igen och vad gör man åt det? Canesten som är det vi gravida får använda, funkar ju lika bra som läkerol vid halsfluss typ. Nu blir det slut på socker och allt annat dom kan vara orsaken. Suck!
  • pink lily
    Frazze skrev 2016-04-19 17:11:33 följande:

Är aningen knäckt här idag tror att jag har fått svamp igen och vad gör man åt det? Canesten som är det vi gravida får använda, funkar ju lika bra som läkerol vid halsfluss typ. Nu blir det slut på socker och allt annat dom kan vara orsaken. Suck!

När svampen är borta: apotekets probiotika "Femiflor", med laktobacillus stammar. Den söker sig till slemhinnorna i underlivet fastän den tas oralt, och kan tas när gravid. Tar en varje kväll inför natten. Smörja underlivet med ekologisk kallpressad mandelolja, den har östrogeneffekt. Blir så mjukt och svalt! Stryp allt socker o snabba kolhydrater, klä luftigt nertill, bara bomull. Lycka till :)
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-04-19 20:54:38 följande:

När svampen är borta: apotekets probiotika "Femiflor", med laktobacillus stammar. Den söker sig till slemhinnorna i underlivet fastän den tas oralt, och kan tas när gravid. Tar en varje kväll inför natten. Smörja underlivet med ekologisk kallpressad mandelolja, den har östrogeneffekt. Blir så mjukt och svalt! Stryp allt socker o snabba kolhydrater, klä luftigt nertill, bara bomull. Lycka till :)

Jag hadensom tur var Canesten vagiator och kräm hemma. Det verkar inte ha slagit till så illa än, så jag hoppas att drt kan hjälpa. När jag haft det innan så har det vart för östrogenbrist. Nu kanske det är för att jag ätit mycket socker. Hoppas att det försvinner så att jag kan införskaffa femiflor och testa. Har en slags mandelolja som är kallpressad, fast den är nog inte ekologisk tyvärr. Tror du det funkar ändå?
  • TyckOmMig

Frazze-jag fick ta Fluconazol av SPEC MVC 1 kapsel i veckan då jag väntade tvillingarna-be om recept så mkt billigare 6-pack kostar inte mer än 58.50kr!

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-19 21:57:21 följande:

Frazze-jag fick ta Fluconazol av SPEC MVC 1 kapsel i veckan då jag väntade tvillingarna-be om recept så mkt billigare 6-pack kostar inte mer än 58.50kr!

Jag har redan ett paket med typ 30 st såna hemma för att jag levt på dem de senaste 4 åren. Ska kolla med dem idag när vi är inne på ultraljud. Jag trodde absolut inte att man fick ta sånt?!
  • Frazze

Nu har vi vart inne på vårt ultraljud! Åh jag är helt salig idag Vår lill* är 20cm lång och har växt precis som den ska. Hon kunde inte se något som var fel med vår lill* älskling. Den låg och vinkade åt oss och den sparkade för fullt fast jag inget känner dock. Lyckan är så total!

Men så kom vi till att boka in ett 3D ul och då var det med ens väääääldigt svårt! Vi blev lovade av läkaren på MVC att vi skulle få ett 2 veckor efter, men det ser inte ens ut som att vi kommer få något i maj ens. Är så förbannad jag vill ha ett innan v 23+2 för det var då vår lilla dog i magen. Jo då kanske vi kunde få ett den 13maj på em, men då sitter vi på ett plan till Glasgow! Great! Händer det vårt hjärta något kommer jag personligen åka dit och strypa dem!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus