• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Ett samtalsrum för oss som äntligen plussat genom olika donationsprogram i Europa o Sverige. Riskgraviditet i en del av landets landsting. Hur bemöts vi? Vi stöttar varandra att ta ansvar för vår hälsa. 
    Många av oss är både 40+ och 45+, där ålder är en riskfaktor. Och hur puffar vi vår självkänsla kring vårt val att skaffa barn och hanterar omgivningens reaktioner. 
    Här finns utrymme att ventilera oro och tankar kring graviditeten, blödningar, immun, blodtryck, mediciner, relationer , och allt mellan himmel o jord.

När vi inte har någon annan att prata med som finns detta rum att sitta i en stund och dela eller bara vara. 

Vi gjorde det! Här är tråden där resan fortsätter mot målet...Baby

• Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
  • TyckOmMig

Skönt att RUL såg bra ut men visst förstår jag din frustration över nytt UL som ni blivit lovade med er bakgrundshistoria.Hoppas det löser sig att dom kan erbjuda en tid som passar bättre.Försök glädjas nu vännen.
    Jag tror absolut inte det är ngn fara att ta Flucozanol då borde inte ens jag blivit ordinerad detta med tvillingarna ju...litar på min överläkare/gyn på SPEC MVC.Tog du upp detta och hur känns det med svampbesvären nu?Kram från mig.

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-04-20 11:05:11 följande:

Skönt att RUL såg bra ut men visst förstår jag din frustration över nytt UL som ni blivit lovade med er bakgrundshistoria.Hoppas det löser sig att dom kan erbjuda en tid som passar bättre.Försök glädjas nu vännen.

Jag tror absolut inte det är ngn fara att ta Flucozanol då borde inte ens jag blivit ordinerad detta med tvillingarna ju...litar på min överläkare/gyn på SPEC MVC.Tog du upp detta och hur känns det med svampbesvären nu?Kram från mig.

Ja jag tog upp detta, men hon som alla andra sa att vi brukar ju föreslå Canesten! Jo sa jag, men det funkar lika bra på mig som läkerol gör på såna som har halsfluss! Så vad jag frågar är om det är farligt för bebisen? Nä det är det väl inte sa hon då! Jag kommer ju inte knapra såna för skoj skull liksom, svamp är ju inte bra för barnet heller i sista ändan vad jag fattat. Men peppar peppar så verkar det ha varit falsklarm eller oxå så har Canestenen faktiskt hjälpt denna gången. Jag är väldigt torr där nere så hon föreslog oxå att jag smörjer in med olja. Hon föreslog barnolja, men jag sa att jag föredrar något utan alkohol i så jag håller mig nog till mandeloljan. Ska köpa ekologisk när denna är slut. Vill man ens använda barnolja på sina barn när det är propylenglykol och alkohol i? Båda är ju uttorkande! Min kompis man/kille är från Iran och han sa att där använder man olivolja på barnen! Inte konstigt att de har så fin hy där då.
  • Frazze

Här är vårt lilla älskade hjärta! Hon fick inte plats med hela bebisen på bilden!
  • Jag är bara jag
    TyckOmMig skrev 2016-04-19 14:50:15 följande:
    Jag är bara jag-hur mkt progesteron tar du då du anser det varit boven om inte prednisolon också?
    Första 3 tog jag en Agolutin per dag,4:e en Prolutex-alla inte gravid. 5:e gången höjde kliniken till 2 Prolutex= gravid liksom de andra 2 gångerna. Så ett tydligt samband. Bytte till Agolutin förra veckan, men så här långt fram spelar sorten och dosen mindre roll, man producerar ju eget Progesteron också. Och Agolutin är mycket skönare att ta!

Prednisolonet kan ha spelat roll vad gäller missfallen,jag vet ju inte, men det fanns bara det att testa nu-att höja dosen.
  • pink lily

Frazze, åh vilken fin bild! Känns som man kommer bebis så nära när man kan koppla en bild till sparkarna i magen :)

Ekologisk, för att slippa tillsatser som kan irritera slemhinnorna i underlivet. Nä, barnolja anv inte jag heller ....

Ego: oj vilken vecka, tre ul, ett mvc besök och dropp! Pyret i magen måste känna sig jagad denna veckan, men resultaten har varit bra så nu hoppas jag vi får lite tid på tu man hand nästa vecka. Har verkligen tydliga fosterrörelser nu, magen hoppar till ibland när bebisen flyttar runt. Nytt tillväxtul visar att hon vuxit enl sin egen kurva, och blodflödena i mina kärl och moderkakan var jättebra. TSH har gått ned och T4 upp, och progesteronet gått upp rejält! Inte lika avgrundstrött som tidigare heller. Och, immunförsvaret verkar ha lugnat sig lite. Sååååå skönt!!! I natt drömde jag om förlossningen, dags att börja tänka över den sa man på mvc .... Oj, vad tiden rinner iväg nu!

• Snart lycklig

Läser och följer alla. Hinner sällan skriva. Vår pojke är nu drygt 9,5 månader och jag fattar inte att han funnits så länge. Han är helt underbar (förstås). Han vill nu helst bara stå upp, drar sig upp på allt tänkbart och ser så lycklig ut varje gång han kommer upp i stående. Det händer så mycket från vecka till vecka. Så konstigt, man håller på att fixa något och så vänder man sig om och där står en liten människa upp och ler.

• Jag är bara jag

Nya medicinbud idag. Ska börja om med Trombylen och sluta om jag får minsta lilla blödning igen. Och fortsätta med 1 Progynon per dag en vecka till. Inte ett ord om att sluta med Prednisolonet så jag fortsätter! Vet en som tog det på eget bevåg hela graviditeten efter flera m.f och då gick det vägen. Glad

• Snart lycklig

Naturligtvis lika stort lycka till önskar jag dig Micro. TyckOmMig och du har väl samma testdag? Spännande att få följa er.

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus