• Ännu en maktlös pappa

Ofrivillig pappa

halloj!

Idag blev de troligtvis bestämt, min så kallade flickvän beslöt sig för att behålla vårt oplanerade 10 veckors foster. Hon är 19 o jag 23. Jippi, älskar mitt liv. Som kille har man ju ingen rätt o bestämma om man ska bli förälder eller inte så de är man ju tvungen att bli nu. Känns väldigt kul med tanke på att jag hade tänkt plugga och fixa fast jobb först men de får väl komma när de kommer. Har alltid hatat pappor som lämnat sina ungar men efter det hör så förstår jag alla pappor till 100 % om dom gör de. Jag vill som sagt inte ha barn nu, men min flickvän vägrar o ändra sig så funderar på att lämna. Och ni som säger att jag borde ta mitt ansvar kan bara va tysta för att: vi BÅDA hade sex, ingen av oss vill är bli föräldrar, vi båda blir lika mycket föräldrar, med lika mycket ansvar och känslor för ens barn när barnet föds, mitt första barn. Min flickvän tänkte flytta hem till mamma och pappa i annan stad och ha barnet där, då jag sagt att vi borde vänta några år tills vi är redo så yrkar jag på abort. Att vänta tills vi har ett eget hem, utbildning, fast jobb o något äldre, borde väl vara att ta ansvar för sitt barn om något? Att vi bara vart tillsammans i 3 månader gör ju inte saken bättre. Har allid tyckt barn o särskilt första barnet ska vara en av dom lyckligaste stunderna i ens liv, att bli tvingad har istället gjort att det blivit den värsta. Tackar min sk flickvän och Sveriges lagbok för de. Sjukt hur lagen är uppbyggd, varför får bara ena föräldern välja om BÅDA ska bli förälder? Och varför ska den som inte vill bli förälder betala underhåll dessutom, som att ett tvingat faderskap inte var nog. Är så jävla less på den här skiten, om de ska vara så här så förstår jag alla oengagerade pappor där ute, är så jävla maktlös. Min såkallade flickvän tvingar mig på detta, hur kan man vara så kall? Tänk er själva att tvingas föda ett barn och ta hand om det fast man inte vill. Ett livslångt åtagande.

• Svar på tråden Ofrivillig pappa
  • molly50
    Ännu en ofrivillig pappac skrev 2015-04-21 10:52:30 följande:

Så ni tycker alltså man ska få bli förälder hur lätt man vill? Min tjej har inget jobb, ingen egen bostad. Man ska alltså få alltså få bo med sitt barn i ett litet rum, där mormorn ska ta hand om barnet mer än barnets mamma. Hon hade ALDRIG blivit godkänd som adoptivförälder tex, men ploppa ut egen unge e okey för där får man välja själv om man vill ha barn eller inte. Spelar ingen roll hur dåligt ställt man har det, om barnet bor på gatan, utan mat o allt. Så länge de" får kärlek så överlever de ju" det finns ju en anledning till varför de är krav när man ska bli förälder.

Hoppas alla som tycker att man borde bli tvingad o bli förälder blir de själva en dag. Att ni blir våldtagna o inte får göra abort eller nått sånt. Ansvaret är ju dessamma, ta hand om ett liv man egentligen inte är redo för. Innan bra jobb o lägenhet dessutom. Har alltid hatat pappor som drar ifrån sina ungar, men efter de här så kommer jag alltid förstå dom. Så makt o hjälplös. Om ingen ändring på nått sätt sker, säger inte tvångsabort eller så, så kommer iaf pappor alltid dra o ingen jävel ska fan har rätt o säga att dom gör fel. Men visst, som sagt tidigare, ska göra de här till en ny hobby. Att vara lämplig förälder spelar ingen roll, pappor kan ju bara dra till höger o vänster. Den här lagen/ de sättet har fått mig o bli en dålig människa, men skäms inte överhuvudtaget, pappor är helt hjälplösa i dagens samhälle, därför borde vi inte behöva ta ansvar heller, om man blir tvingad. Sjuk samhälle, uponer vända världen alltså!

Jag tycker att det är en sak om p-medlet inte har fungerat eller om tjejen t ex har struntat i att sköta det alt tagit hål på kondomen och därigenom lurat killen.
    Då har man anledning att känna sig sviken,arg och maktlös.
    Men det är en annan sak om man medvetet har struntat i att skydda sig. (Som ni verkar ha gjort)
    Då anser jag att man ska ta sitt ansvar oavsett om det blir en abort eller ej.
    Man är två om att ha sex och ansvaret för att skydda sig ligger inte enbart på tjejen. Utan även du som kille har ett ansvar. Framförallt om du absolut inte vill ha barn!

Du är en vuxen människa och om du inte har missat biologilektionerna i skolan så vet du vad sex kan leda till. Även om man skyddar sig. (Inga skydd är som bekant 100% säkra) 
    Sen anser jag också att man bör prata med varandra innan om hur man ska gå tillväga ifall tjejen skulle råka bli gravid.
    Abort är inget man gör hur lättvindigt som helst. Och även om man säger att man ska göra det vid en ev graviditet så kan man mycket väl ändra sig om graviditeten blir ett faktum.
    Vi är alla olika och man kan aldrig veta i förväg hur man kommer att reagera om man skulle råka bli gravid.
    Därför är det också viktigt att tänka på att skydda sig om man vill göra allt man kan för att undvika en graviditet.

Och så vitt jag kan se så har väl ingen här skrivit att man anser att man ska kunna bli tvingad till att bli förälder.
    Däremot att man ska ta sitt ansvar och skydda sig när man har sex!
    Och att du skriver att du hoppas att vi som har dessa åsikter ska bli våldtagna och inte får göra abort,ja det säger mer om dig än det gör om oss.
    Det är ingen annans fel än ditt eget att du har valt att inte skydda dig när du hade sex.
    Det ansvaret kan du inte lägga på någon annan.
    Mattias och Hannah.
  • yodi

Så ni tycker alltså man ska få bli förälder hur lätt man vill? Min tjej har inget jobb, ingen egen bostad. Man ska alltså få alltså få bo med sitt barn i ett litet rum, där mormorn ska ta hand om barnet mer än barnets mamma. Hon hade ALDRIG blivit godkänd som adoptivförälder tex, men ploppa ut egen unge e okey för där får man välja själv om man vill ha barn eller inte. Spelar ingen roll hur dåligt ställt man har det, om barnet bor på gatan, utan mat o allt. Så länge de" får kärlek så överlever de ju" det finns ju en anledning till varför de är krav när man ska bli förälder.

Hoppas alla som tycker att man borde bli tvingad o bli förälder blir de själva en dag. Att ni blir våldtagna o inte får göra abort eller nått sånt. Ansvaret är ju dessamma, ta hand om ett liv man egentligen inte är redo för. Innan bra jobb o lägenhet dessutom. Har alltid hatat pappor som drar ifrån sina ungar, men efter de här så kommer jag alltid förstå dom. Så makt o hjälplös. Om ingen ändring på nått sätt sker, säger inte tvångsabort eller så, så kommer iaf pappor alltid dra o ingen jävel ska fan har rätt o säga att dom gör fel. Men visst, som sagt tidigare, ska göra de här till en ny hobby. Att vara lämplig förälder spelar ingen roll, pappor kan ju bara dra till höger o vänster. Den här lagen/ de sättet har fått mig o bli en dålig människa, men skäms inte överhuvudtaget, pappor är helt hjälplösa i dagens samhälle, därför borde vi inte behöva ta ansvar heller, om man blir tvingad. Sjuk samhälle, uponer vända världen alltså!

du har inte gjort någon ting för att själv förhindra graviditeten, avstår man från att skydda sig med det som finns tillgängligt, i ditt fall kondom för att det inte är skönt så kan man inte komma och gnälla när graviditeten är ett faktum.

det är jävligt stor skillnad på att bli våldtagen och att välja att inte skydda sig när man har frivilligt sex.

ni är definitivt inte hjälplösa, det finns kondom, det finns andra p medel för män som inte är släppta än, hur vore det om ni använde lite energi på att få läkemedelsbolagen att släppa dom på marknaden.

och på vilket vis är det lagens fel att du är en dålig människa? dina val och dina handlingar är dina egna.
  • Ramborg

Fy fan vilken gnällig post.

Du borde inse att du bara har dig själv att skylla. Sluta klaga, var en man och lös situationen.

Livet blir inte alltid som man planerar. Men det kan bli bra ändå.
    42.
  • The past is now

Du är inte klok! Hur är du i huvudet som hoppas att kvinnor blir våldtagna!? Ge fan i att stoppa kuken i en fitta och spruta din säd! NI valde att inte skydda er och du kan fan inte sitta här och gnälla på detta vis. USCH! Demon

• ännu en orfvillig pappa

Alla ofrvilliga pappor därute!

har du haft sex med din flickvän o använt något preventivmedel och ändå blivit gravid så lämna tjejen illa kvickt om hon inte vill göra abort för din skull. 
    att göra en medicinsk abort i dagens Sverige är in princip riskfritt. älskar tjejen dig så respekterar hon din vilja att inte vilja bli pappa nu och gör det för din skull, så ni i framtiden kan få barn NÄR BÅDA VILL. LÄMNA LÄMNA LÄMNA om hon går emot din vilja, hur ska du kunna leva o älska någon som tvingar dig bli förälder! Hade din kvinna stannat med dig om du hade tvingat henne med ett sånt ansvar, tänk på de killar! vik aldrig ner er för sån skit, finns så mycket bättre fiskar i haven. 

• ännu en orfvillig pappa
    The past is now skrev 2015-04-21 16:51:18 följande:
    Du är inte klok! Hur är du i huvudet som hoppas att kvinnor blir våldtagna!? Ge fan i att stoppa kuken i en fitta och spruta din säd! NI valde att inte skydda er och du kan fan inte sitta här och gnälla på detta vis. USCH! Demon
    o hur gammal var du när du fick ditt första barn? jo juste 29! TYST BARA
  • Ramborg

Om man ska vara krass så kommer nog barnet ha det bättre utan TS i sitt liv. Verkar inte vara världens pappamaterial.

42.
  • billies
    ännu en orfvillig pappa skrev 2015-04-21 23:53:59 följande:

har du haft sex med din flickvän o använt något preventivmedel och ändå blivit gravid så lämna tjejen illa kvickt om hon inte vill göra abort för din skull. 
    att göra en medicinsk abort i dagens Sverige är in princip riskfritt. älskar tjejen dig så respekterar hon din vilja att inte vilja bli pappa nu och gör det för din skull, så ni i framtiden kan få barn NÄR BÅDA VILL. LÄMNA LÄMNA LÄMNA om hon går emot din vilja, hur ska du kunna leva o älska någon som tvingar dig bli förälder! Hade din kvinna stannat med dig om du hade tvingat henne med ett sånt ansvar, tänk på de killar! vik aldrig ner er för sån skit, finns så mycket bättre fiskar i haven. 

Troll. Garanterat. Hoppas jag verkligen. :'-)
  • mikipiki
    ännu en orfvillig pappa skrev 2015-04-21 23:53:59 följande:

Varför går respekten för vilja bara åt ett håll?
  • yodi
    BandAnna skrev 2015-04-21 11:24:18 följande:

Sitta där och önska att andra ska bli våldtagna bara för att du själv inte är kapabel att tänka efter innan du stoppar in kuken. 

Ibland önskar man ju att genitalier är något somliga tilldelas när de fått genomgå en utbildning och klarar ett test om hur de fungerar. 

kanske vore något, utbildning och test, innan dess skulle det vara olagligt att ha sex.
Svar på tråden Ofrivillig pappa