• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Lizzie09
    liinaH skrev 2015-04-19 22:25:09 följande:
    Välkommen :D vad kul att vi är i samma ålder! Hur känner du dig ? :)
    Tack! Vilken vecka är du i? :) Jo jag känner mig väldigt bra, jag har väldigt ömma bröst, mycket drag och tryck i livmodern, ofta kissnödig och stundvis illamående, men än så länge njuter jag av det :D Dudå? :)
  • Lizzie09
    liinaH skrev 2015-04-19 22:25:35 följande:

Hade varit kul att veta var i landet alla bor? :)

Jag bor i Kalmar län, vart bor du? :)
  • Lizzie09
    Lizzie09 skrev 2015-04-19 22:41:06 följande:
    Tack! Vilken vecka är du i? :) Jo jag känner mig väldigt bra, jag har väldigt ömma bröst, mycket drag och tryck i livmodern, ofta kissnödig och stundvis illamående, men än så länge njuter jag av det :D Dudå? :)
    Eller oj, såg precis vilken vecka du är i uppe i beskrivningen, är lite trött ikväll :D
  • liinaH
    Lizzie09 skrev 2015-04-19 22:41:06 följande:

Så bra! Jo jag känner mig också bra! Lite samma symtom, ömma bröst och typ växtvärk i livmodern och ibland som hugg i äggstockarna..Inget illa mående tack och lov, men ökad aptit! :)

Jag bor i Skåne!
  • Lizzie09
    liinaH skrev 2015-04-19 22:50:08 följande:
    Så bra! Jo jag känner mig också bra! Lite samma symtom, ömma bröst och typ växtvärk i livmodern och ibland som hugg i äggstockarna..Inget illa mående tack och lov, men ökad aptit! :)

Jag bor i Skåne!
    Vad skönt! :) Här är det tvärtom med aptiten, är inte sugen på Nånting :P Hur gammal är du? :)
  • liinaH
    soda skrev 2015-04-19 21:45:12 följande:

Vad roligt att vi är några här!

Jag har börjat må illa, slog ner som en blixt från klar himmel idag! Känns jobbigt då jag med första barnet mådde toppen, men när vi fick missfall mådde jag också pyton :/

Ush då! Hoppas att det inte håller i sig allt för länge! :)
  • neo3
    liinaH skrev 2015-04-19 22:26:55 följande:

Vad kul :) jag har inte ringt någon bm än, kan man inte ha hälso samtal och inskrivning samtidigt? :)

Här har man ett hälsosamtal ganska direkt (v.6-7) o sen inskrivning i v 10 eller nåt sånt.

Bor i Karlstad
  • johannaw
    liinaH skrev 2015-04-19 22:25:35 följande:

Hade varit kul att veta var i landet alla bor? :)

Jag bor i Uppsala :)

Har ni ring mvc än? Vad ska man säga? "hej, jag är gravid"? hehe..
  • gabspo

Hej! Får jag också hoppa in här? De andra decembergrupperna är så stora :O

Vi båda är 23 år, gifte oss i somras och har varit ett par i snart 7 år <3 I december fick vi mf och det tog riktigt hårt på oss båda. I fredags plussade vi äntligen igen! Det blir en liten julbebis med bf runt 24-26 december <3

Det jag känt av hittills är molande i magen, sjukt trött, god aptit och kissnödig hela tiden haha :) Ska bli roligt att följas åt!

• Jia84
    johannaw skrev 2015-04-20 07:33:11 följande:

Jag bor i Uppsala :)

Har ni ring mvc än? Vad ska man säga? "hej, jag är gravid"? hehe..

Jag väljer att vänta lite med att ringa mvc. Sist ringde jag ett par dagar efter plusset och det var lite jobbigt att ringa sen och avboka och förklara att det sluta med ma. Känner att jag behöver inte gå på det första hälsosamtalet, utan ringer då för inskrivning istället:)
Svar på tråden BF slutet av december :)