• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • strawberri
    Skånetjej01 skrev 2015-09-07 17:27:45 följande:

Jag jobbar på förskola på småbarns avdelning. Känner redan att jag börjar få ont både här o där.

Ok :/ jag förstår precis. Känner likadant. Man är ju i te så smidig när man ska ner på golvet o jobba heller inte när man dra vända någon i en säng. Magen är liiiite ivägen :p
  • Skånetjej01
    strawberri skrev 2015-09-08 14:43:04 följande:
    Ok :/ jag förstår precis. Känner likadant. Man är ju i te så smidig när man ska ner på golvet o jobba heller inte när man dra vända någon i en säng. Magen är liiiite ivägen :p
    Jo, den är ju det. Sen får man ju höra att man ska strunta i o lyfta, men jag tycker att kan man inte göra det man ska på jobbet så kan man inte jobba heller. Inte snällt mot de andra o lämna över allt sånt till dom.
  • BowserSchnauzer
    strawberri skrev 2015-09-08 14:40:47 följande:
    Åh va tråkigt :( men förstår att man vill gå hem tidigare ändå trots yrke. Det blir ju tungt emot slutet och man blir ju själv inte smidigare i kroppen .
    Ja precis. Känner att det hade varit skönt att typ gå ner i tid och jobba halvdagar. Är ju helt slut när man kommer hem, det känns att man tar ut sig på ett helt annat sätt än annars. Och jag tycker egentligen om mitt jobb men nu har jag verkligen ingen lust att gå till jobbet, jag vill bara vara hemma och boa inför bebis. Men vet att det blir lite bättre efter denna vecka, kommer bli lite andra arbetsuppgifter som gör att jobbet blir lite mindre stressigt (hoppas jag) så försöker stå ut. Men nu räknar man ju bara dagarna fram till BF!
  • Apricosen

Hej tänkte hoppa in här om det är okej, är i v 24.5 och börjar väl äntligen tro att det ska gå vägen den här gången, hade missfall förra året ganska sent in i grav, så denna gången åket känslorna upp och ned hela tiden

Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Fiiaaa
    Apricosen skrev 2015-09-09 16:01:28 följande:

Hej tänkte hoppa in här om det är okej, är i v 24.5 och börjar väl äntligen tro att det ska gå vägen den här gången, hade missfall förra året ganska sent in i grav, så denna gången åket känslorna upp och ned hela tiden

Välkommen! Och grattis :) Förstår dig, jag har ett missfall i v 10 och ett avbrytande i v 21 i bagaget innan denna graviditet. Så har också känslorna lite upp och ner. Jag går in i v 27 (26+0) imorrn.
  • Fiiaaa

Har varit hos bm idag och mätt mage, kollat blodvärden och lyssnat på hjärtat. Allt var toppen! Känns så himla skönt. Om ett par veckor börjar föräldrakursen. Samma för er?

• strawberri
    BowserSchnauzer skrev 2015-09-08 20:05:25 följande:
    Ja precis. Känner att det hade varit skönt att typ gå ner i tid och jobba halvdagar. Är ju helt slut när man kommer hem, det känns att man tar ut sig på ett helt annat sätt än annars. Och jag tycker egentligen om mitt jobb men nu har jag verkligen ingen lust att gå till jobbet, jag vill bara vara hemma och boa inför bebis. Men vet att det blir lite bättre efter denna vecka, kommer bli lite andra arbetsuppgifter som gör att jobbet blir lite mindre stressigt (hoppas jag) så försöker stå ut. Men nu räknar man ju bara dagarna fram till BF!
    Så känner jag också! Hoppas tiden går fort så vi får december snart! :D
  • strawberri
    Skånetjej01 skrev 2015-09-08 17:08:42 följande:
    Jo, den är ju det. Sen får man ju höra att man ska strunta i o lyfta, men jag tycker att kan man inte göra det man ska på jobbet så kan man inte jobba heller. Inte snällt mot de andra o lämna över allt sånt till dom.
    Precis! man känner sig ju rätt dum när man bara står är o tittar på utan att göra något själv :( får så dåligt samvete när det blir så :/ som igår hände en liten olycka på golvet när vi satt en vårdtagare på en mobil toastol då sa min kollega att det här fixar jag och torkade upp allt... man bara stod där typ... :/
  • Skånetjej01
    strawberri skrev 2015-09-10 12:33:56 följande:
    Precis! man känner sig ju rätt dum när man bara står är o tittar på utan att göra något själv :( får så dåligt samvete när det blir så :/ som igår hände en liten olycka på golvet när vi satt en vårdtagare på en mobil toastol då sa min kollega att det här fixar jag och torkade upp allt... man bara stod där typ... :/
    Ja, man får väldigt dåligt samvete.
Svar på tråden BF slutet av december :)