• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01

Haha exakt. Vill man ha barn så tar man de chanser man får, man går ju inte o räknar på när bebisen kommer. Det är ju mindre viktigt.

• Fiiaaa

Ja alltså att ens komma på att ifrågasätta angående datum. Som tur är har det inte hänt mig, och tur är väl det för jag skulle antagligen bli riktigt förbannad och inte kunna hålla tyst. Det är så extremt irrelevant jämfört med att barnet föds friskt. Barn är liksom inte beställningsvaror där man får välja leveransdatum. Varje graviditet är ett mirakel och bör betraktas som detta. Så tröttsamt med folk som inte förstår det. Vad vet den som ställer frågan? Vi kanske har försökt bli gravida i flera år, (eller som i vårt fall har två misslyckade graviditeter bakom oss det senaste året, med ett missfall och ett sent avbrytande). Vad ger hen rätt att lägga sig i det utan att ha en aning.

Förlåt, flippar ur, men blir så sur. Bit ifrån!

• bam1993

Åh vad jag håller med er! Har bf 25 dec och där är nog ingen som inte kommenterat datumet! Att folk seriöst ska bry sig om en sån liten detalj som det, hade inte kunnat bry mig mindre vilket datum eller högtid bäbisen kommer till. Det kommer ändå vara det bästa som händer.

• strawberri

Får man göra frågan va det planerat? När man säger att BF är 25 dec... man ska inte behöva stå o försvara sig för ett datum! Huvudsaken är ju att barnet kommer ut friskt och mår bra sen om det blir på julafton eller nyårsafton so what?! Gaah graviditetshormoner!! :)

• strawberri

Precis! Vi har också ett MA bakom oss och försökte i 4 månader innan det tog sig denna gången. Blev såklart överlycklig när man fick plusset på stickan o folk yttrar sig hit o dit om datum o dålig tajming mm. Superirriterande!

• strawberri

En fråga om fosterrörelser. Hur ofta/mycket känner ni era bebisar röra sig i magen? Har dom dagar som rör sig mindre på? Jag blir så himla orolig av mig när min har såna dagar :( kan gå en heldag o känna efter o bli nedstämd pga oron :(

• natalia89
    strawberri skrev 2015-08-27 22:37:37 följande:

En fråga om fosterrörelser. Hur ofta/mycket känner ni era bebisar röra sig i magen? Har dom dagar som rör sig mindre på? Jag blir så himla orolig av mig när min har såna dagar :( kan gå en heldag o känna efter o bli nedstämd pga oron :(

Du är inte ensam. Min lilla tjej i magen har varit lite lugnare än vanligt de 2 senaste dagarna, men jag försöker att inte stressa upp mig (jättelätt!!)... Har läst att innan v 25-26 så är det inte vanligt att man känner regelbundet varje dag, from v 25-26 ska man känna varje dag. Hur långt gången är du? Dem kan även hitta en annan favvoplats längre in i livmodern.
  • natalia89

Förresten, brukar din bebis sparka när du ligger på rygg med handen på magen? Det gör min. Måste dock ligga ner stilla ett tag sen till sist sätter det igång :)

• strawberri

[quote=75688354][quote-nick]natalia89 skrev 2015-08-27 22:47:47 följande:[/quote-nick]Förresten, brukar din bebis sparka när du ligger på rygg med handen på magen? Det gör min. Måste dock ligga ner stilla ett tag sen till sist sätter det igång :)[/quote

Jag går in i v 24 på lördag. Ok ja ibland kan man ju känna att hon lagt sig på annat vis så man känner rörelser inåt istället typ på urinblåsan så kanske kan bero på det? Ja ibland om jag ligger en stund på rygg kan jag känna hennes sparkar med handen och har lyckats få med dom på film också :) men som sagt mindre rörelser gör en ju orolig :/

• natalia89
    strawberri skrev 2015-08-27 22:59:15 följande:

[quote=75688354][quote-nick]natalia89 skrev 2015-08-27 22:47:47 följande:[/quote-nick]Förresten, brukar din bebis sparka när du ligger på rygg med handen på magen? Det gör min. Måste dock ligga ner stilla ett tag sen till sist sätter det igång :)[/quote

Jag går in i v 24 på lördag. Ok ja ibland kan man ju känna att hon lagt sig på annat vis så man känner rörelser inåt istället typ på urinblåsan så kanske kan bero på det? Ja ibland om jag ligger en stund på rygg kan jag känna hennes sparkar med handen och har lyckats få med dom på film också :) men som sagt mindre rörelser gör en ju orolig :/

Jag går in i v 24 på tisdag så då ligger vi rätt tätt. Ja, ibland sparkar dem mot ryggen eller lägger sig längre in, och då känner man inte sparkarna och knuffarna lika tydligt. Men som sagt, det är inte förrän v 26 man ska känna varje dag, så vi har inget att vara oroliga för... Även fast det är svårt.
Svar på tråden BF slutet av december :)