• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Fiiaaa
    Anny123 skrev 2015-09-18 06:14:19 följande:

Min bm sa att sf-måttet inte har med barnets stl att göra direkt. Mer stl på livmoder och moderkaka samt mängd fostervatten. Man kan ha stor mage, men litet sf mått och tvärtom...

Tänkte också att det inte har så mycket med storleken på barnet att göra. Men mycket fostervatten och stor livmoder = stort sf-mått och stor mage väl?
  • Mallanmillis
    Anny123 skrev 2015-09-18 06:14:19 följande:

Min bm sa att sf-måttet inte har med barnets stl att göra direkt. Mer stl på livmoder och moderkaka samt mängd fostervatten. Man kan ha stor mage, men litet sf mått och tvärtom...

Precis :)
  • strawberri

Ok då kanske jag inte behöver oroa mig :) känner ju att hon växer o blir starkare på sparkar/rörelser :)

• Mallanmillis

Va inne på sjukhuset idag då jag upplevt att fosterrörelserna varit betydligt mindre senaste dagarna. Fick sitta med CTG hjärtljuden låg på runt 160 och jag fick notera varje rörelse jag kände. Allt verkade bra och man hörde mer hur barnet rörde på sig än vad jag kände. Fick träffa en läkare efteråt då sköterskorna tycker hjärtljuden var i överkant. Vi gjorde ett ultraljud och kollade moderkaka som såg fin ut, fanns normalt med fostervatten och bebis rörde på sig och har bra utrymme. Hjärtat slog jämt och fint. Barnet var normalstort för veckan. Så nu har en stor oro släppt då allt verkar vara helt normalt. Kan bag njuta mer av helgen som står bakom dörren :)

• strawberri
    Skånetjej01 skrev 2015-10-07 15:48:44 följande:

Nu har jag fått beslut från fk och jag får också graviditetspenning :) känns så skönt.

Så skönt! Jag får hem om 2 veckor ? ska bli så skönt att slippa allt tungt på jobbet o bara rå om.sif själv o magen tills det är dags :)
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-10-07 15:48:44 följande:

Nu har jag fått beslut från fk och jag får också graviditetspenning :) känns så skönt.

Va skönt! :) jag går hem i slutet på nästa vecka, ska bli otroligt skönt.
  • BowserSchnauzer

Vad skönt att gå hem snart, själv har jag drygt 8 veckor kvar på jobbet... Igår var vi på kontroll hos BM och allt såg bra ut, bebis följer kurvan och jag mår bra :). Snart är hantverkarna klara i huset så att vi kan flytta in ordentligt också.

Känns som att man börjar tänka mer på förlossningen nu, har ni några lästips eller tips på sidor på nätet med andnings/profylaxövningar?

• Skånetjej01

Jag går hem 28 okt men ska till läkaren på måndag pga foglossning så kan hända att jag blir sjukskriven redan då.

Svar på tråden BF slutet av december :)