• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • BowserSchnauzer
    Fiiaaa skrev 2015-09-03 17:58:07 följande:
    Förstår dej och tycker att det är så himla skönt att det är fler som nojjar på samma sätt!

Jag gick precis in i v 26 (25+0) och jag har varit uppriktigt orolig flera gånger. Känner inte superstarka sparkar som en del verkar göra. Däremot känner jag ju att det rör på sej varje dag. Vissa dagar mer, andra betydligt mindre. Vissa gånger så att det hoppar på magen så att man ser det. Andra gånger känner jag av det mer inuti. Tänker att det har att göra med hur bebisen flyttar på sig och hur hon ligger i magen. Dessutom sover de ju rätt mycket också.

Jag tänker iaf att man inte behöver oroa sig så länge man känner av bebis varje dag, även om det inte är supermycket hela tiden :)

Kram
    Jag är nu i 25+0 och känner bebis varje dag, tycker att det blivit oftare nu jämfört med de senaste veckorna - nu känns det rätt mycket småbuffar på dagarna också. Mest sparkar känns på kvällen och kl 02-04 (om jag vaknar då är det nämligen svårt att somna om). Där emellan 02-04 så känns det att bebis håller på att böka och vända sig flera gånger också, först sparkar uppe sen nere sen uppe igen osv, däremellan en konstig uttänjd strechkänsla i magen (är väl när den vänder sig). Men på dagtid noterar jag inte så jättemycket, har ju annat att tänka på med jobbet så tror att det är lätt att missa de mindre rörelserna när man håller på med annat...
  • Preggo151220

I vecka 22 är de nog inga konstigheter att inte känna så mkt men från o med vecka 25-26 så SKA man känna varje dag :)

• Fiiaaa
    Preggo151220 skrev 2015-09-03 21:54:14 följande:

I vecka 22 är de nog inga konstigheter att inte känna så mkt men från o med vecka 25-26 så SKA man känna varje dag :)

Varje dag har jag känt sen typ v 18. I v 21 sMen jag har fortfarande lugna dagar. Känner dock alltid rörelser många gånger under dagen, även under lugna dagar :) Skillnaden är att sparkarna inte är lika starka de dagarna, och inte håller på lika mycket när de väl kommer.
  • Fiiaaa

I v 21 såg vi utanpå magen första gången skulle jag lägga till :)

• Mallanmillis

Funderat över det här med Overall nu till vintern när bebis kommer. Vad ska man köpa egentligen? Någon som redan köpt eller har ngt tips? :)

• Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-09-06 10:00:52 följande:

Funderat över det här med Overall nu till vintern när bebis kommer. Vad ska man köpa egentligen? Någon som redan köpt eller har ngt tips? :)

Jag har köpt fleece overall. Jag tror att det räcker i december när man ligger ner bäddad i en åkpåse.
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-09-06 10:42:34 följande:
    Jag har köpt fleece overall. Jag tror att det räcker i december när man ligger ner bäddad i en åkpåse.
    Tänker också det :) vart har du köpt eran?
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-09-06 12:08:22 följande:
    Tänker också det :) vart har du köpt eran?
    På Lindex. Det fanns ganska tjocka fleece overaller i ljus lila, fanns " pojk" färg med :)
  • strawberri

Vi har också köpt fleeceoverall. Begagnade. 1i strl 56 och 2 st i 62 :) dom växer ju så fort!

• sockerkringla
    Mallanmillis skrev 2015-09-06 10:00:52 följande:

Jag har köpt den mysiga som finns på hm, som ser ut som en liten Björn! Så himla fin! :)
Svar på tråden BF slutet av december :)