Fiiaaa skrev 2015-09-03 17:58:07 följande:
Förstår dej och tycker att det är så himla skönt att det är fler som nojjar på samma sätt!
Jag gick precis in i v 26 (25+0) och jag har varit uppriktigt orolig flera gånger. Känner inte superstarka sparkar som en del verkar göra. Däremot känner jag ju att det rör på sej varje dag. Vissa dagar mer, andra betydligt mindre. Vissa gånger så att det hoppar på magen så att man ser det. Andra gånger känner jag av det mer inuti. Tänker att det har att göra med hur bebisen flyttar på sig och hur hon ligger i magen. Dessutom sover de ju rätt mycket också.
Jag tänker iaf att man inte behöver oroa sig så länge man känner av bebis varje dag, även om det inte är supermycket hela tiden :)
Kram
Jag är nu i 25+0 och känner bebis varje dag, tycker att det blivit oftare nu jämfört med de senaste veckorna - nu känns det rätt mycket småbuffar på dagarna också. Mest sparkar känns på kvällen och kl 02-04 (om jag vaknar då är det nämligen svårt att somna om). Där emellan 02-04 så känns det att bebis håller på att böka och vända sig flera gånger också, först sparkar uppe sen nere sen uppe igen osv, däremellan en konstig uttänjd strechkänsla i magen (är väl när den vänder sig). Men på dagtid noterar jag inte så jättemycket, har ju annat att tänka på med jobbet så tror att det är lätt att missa de mindre rörelserna när man håller på med annat...