• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis

Gaaah får ångest av allt som har med försäkringskassan att göra. Fått hem papper om inkomst och årsinkomst som ska fyllas i sen måste jag snart skicka in ansökan om havandeskapspenning. Tycker detta är en djungel med alla papper och blir stressad över att göra fel.

Någon som känner likadant eller som kommit igång med denna processen?

• Preggo151220

De är inte så krångligt som man tror, jag såg till att ha de fixat i god tid, ca vecka 16 var jag klar med alla papper. Så man slipper gå o tänka på de :)

• natalia89
    Mallanmillis skrev 2015-08-26 21:01:10 följande:

Gaaah får ångest av allt som har med försäkringskassan att göra. Fått hem papper om inkomst och årsinkomst som ska fyllas i sen måste jag snart skicka in ansökan om havandeskapspenning. Tycker detta är en djungel med alla papper och blir stressad över att göra fel.

Någon som känner likadant eller som kommit igång med denna processen?

När får man hem dem papperna? Är det efter att man skickat in moderskapsintyget? :)
  • Preggo151220

Ja precis. Jag ringde och bad min barnmorska om de tidigt, annars tror jag inte man får de förrens typ vecka 20-25 nånting.

• natalia89
    Preggo151220 skrev 2015-08-26 23:15:37 följande:

Ja precis. Jag ringde och bad min barnmorska om de tidigt, annars tror jag inte man får de förrens typ vecka 20-25 nånting.

Okej, jag har mitt nästa bm besök 7/9, alltså om två veckor och då är jag i vecka 23+6, då bör jag få det då :)
  • Skånetjej01

Jag ska till bm den 14 så då börjar jag, men är det inte chefen längre som ska fylla i inkomsten?

• Mallanmillis
    Preggo151220 skrev 2015-08-26 22:48:34 följande:

De är inte så krångligt som man tror, jag såg till att ha de fixat i god tid, ca vecka 16 var jag klar med alla papper. Så man slipper gå o tänka på de :)

Vad skönt att du har fått gjort det redan. Fick mitt intyg för snart två veckor sedan och skickade in det med en gång. Går in i v 25 imorgon så börjar känna stressen. Men får ta det steg för steg :)
  • Mallanmillis
    natalia89 skrev 2015-08-26 23:22:48 följande:
    Okej, jag har mitt nästa bm besök 7/9, alltså om två veckor och då är jag i vecka 23+6, då bör jag få det då :)
    Fick mitt intyg för snart två veckor sedan och skickade in det då. Så du kommer säkert få ditt med nu när du ska till Bm :)
  • BowserSchnauzer

Hur lång tid tar det innan mm får tillbaka beslutet från försäkringskassan? Funderar eftersom jag byter tjänst och får löneförhöjning några veckor innan BF vilket innebär en högre län och skulle kunna ge mer ersättning vad jag förstår... Någon som vet?

Svar på tråden BF slutet av december :)