• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • sockerkringla
    Mallanmillis skrev 2015-09-06 10:00:52 följande:

Funderat över det här med Overall nu till vintern när bebis kommer. Vad ska man köpa egentligen? Någon som redan köpt eller har ngt tips? :)

Jag har köpt den mysiga som finns på hm, som ser ut som en liten Björn! Så himla fin! :)
  • strawberri

Idag fick jag beslut från få att jag är berättigad havandeskapspenning! Så skönt! Går hem 26 oktober ????

• Skånetjej01
    strawberri skrev 2015-09-07 14:03:18 följande:

Idag fick jag beslut från få att jag är berättigad havandeskapspenning! Så skönt! Går hem 26 oktober ????

Vad härligt för dig. Grattis. Jag har inte kunnat söka än för jag har inte fått mitt moderskaps intyg än.
  • strawberri
    Skånetjej01 skrev 2015-09-07 14:06:56 följande:

Vad härligt för dig. Grattis. Jag har inte kunnat söka än för jag har inte fått mitt moderskaps intyg än.

Tack :) det känns som en sten släppt. Har sån foglossning o ont så det ska bli skönt att kunna vila ordentligt innan förlossningen. Hoppas du får igenom din med :) va jobbar du med? Jag är undersköterska inom vården

vården
  • BowserSchnauzer
    strawberri skrev 2015-09-07 14:03:18 följande:

Vad skönt! Lite avis (inte på din foglossning men du förstår nog vad jag menar) - hade varit skönt att bara vara hemma men mår för bra och har för "lätt" jobb för att gå hem tidigare.
  • Skånetjej01
    strawberri skrev 2015-09-07 17:02:49 följande:
    Tack :) det känns som en sten släppt. Har sån foglossning o ont så det ska bli skönt att kunna vila ordentligt innan förlossningen. Hoppas du får igenom din med :) va jobbar du med? Jag är undersköterska inom vården

vården
    Jag jobbar på förskola på småbarns avdelning. Känner redan att jag börjar få ont både här o där.
  • Fiiaaa
    BowserSchnauzer skrev 2015-09-07 17:11:36 följande:

Vad skönt! Lite avis (inte på din foglossning men du förstår nog vad jag menar) - hade varit skönt att bara vara hemma men mår för bra och har för "lätt" jobb för att gå hem tidigare.

Samma här. Är dock glad att jag mår prima (förutom viss oro) och hoppas att det får fortsätta så. Har dessutom en bra chef som redan har börjat med rekryteringen av min vikarie, de hoppas ha nån på plats redan i oktober och då kan jag så smått börja lämna över lite i taget. Så antagligen blir jobbet lite lugnare de sista månaderna, det är jag så tacksam för.
  • BowserSchnauzer
    Fiiaaa skrev 2015-09-07 17:44:31 följande:
    Samma här. Är dock glad att jag mår prima (förutom viss oro) och hoppas att det får fortsätta så. Har dessutom en bra chef som redan har börjat med rekryteringen av min vikarie, de hoppas ha nån på plats redan i oktober och då kan jag så smått börja lämna över lite i taget. Så antagligen blir jobbet lite lugnare de sista månaderna, det är jag så tacksam för.
    Ja lite orolig får man vara tycker jag. Åh, idag nojjade jag lite över fosterrörelser men nu på kvällen var det full fart (tror den lugnar sig på jobbet).

Jag har nu planerat att ta ut lite semester i slutet så de sista 3-4 veckorna blir det bara 3 dagars arbete i veckan, tror det blir lagom och så hinner man fixa lite hemma :). Först tänkte jag ju jobba in i kaklet men nu känner jag mer och mer att jag gärna tar lite lediga dagar innan BF... Ska bara gå att ordna med jobbet också :)
  • sockerkringla

Jag är sjukskriven för hälsporre i båda fötterna... Jobbar på industri så det frestar hela kroppen ganska rejält! Står upp från morgon till kväll.. Hoppas att jag kan fortsätta vara sjukskriven fram tills förlossningen, vill verkligen inte ha tillbaka den värken i hälarna igen. Någon som haft liknande?

• strawberri
    BowserSchnauzer skrev 2015-09-07 17:11:36 följande:

Åh va tråkigt :( men förstår att man vill gå hem tidigare ändå trots yrke. Det blir ju tungt emot slutet och man blir ju själv inte smidigare i kroppen .
Svar på tråden BF slutet av december :)