• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Fiiaaa

Jag gick in i v 25 igår och känner fosterrörelser varje dag och har gjort det sedan v 19 ungefär. Dock är det mycket lugnare vissa dagar, och ibland kan det vara helt stilla i tre-fyra timmar och sen kanske bara nån lite buff och det räcker ju för att jag ska börja nojja. Jag har moderkakan i framvägg så jag vet inte om det påverkar också... Eftersom jag har märkt att det kan vara jättelugnt ett par dagar för att sen bli fotbollsmatch där inne en dag så försöker jag att ta det lugnt. Det har säkert att göra med hur de ligger och sparkar och dessutom när de sover etc. De har nog inte riktigt hittat någon dygnsrytm än. Jag vaknade t ex i natt vid tre och då var det full aktivitet i magen, det hade jag ju inte märkt om jag sov. Kanske inte så konstigt att hon vilar och tar det lugnt nu på morgonen då, om hon har varit igång hela natten :)

• Skånetjej01

Jag känner också sparkar varje dag, men kan ha uppehåll på flera timmar det är nog helt normalt. Hon måste ju också sova :)

• strawberri

Ja precis dom sover ju dom med. Man tänker nog inte på det utan vill känna rörelser när man inte känt på ett tag :) idag har hon hålla igång en massa så fick med det på film i 3 minuter Hela magen hoppar o rör sig :) men man blir ju nojig. Va lika dan förra graviditeten :) tur man har en doppet hemma att ta till vid den värsta oron!

• Skånetjej01

Min flicka var också i full gång ikväll. Sparkade som bara den o slutade hon så räckte det att jag rörde mig lite så började hon igen. Det är så mysigt nu när man känner sparkarna mkt tydligare. Innan sparkade hon bara mot blåsan, men nu har hon börjat flytta sig uppåt.

• Mallanmillis

Besök hos BM igår i v.24+3

SF-mått 22cm
    Hjärtljud 155

Bebisen sparkade och rörde mycket på sig :)

Har ett Tillväxtul. Inbokat i slutet på september så hoppas lite på att vi får se könet denna gången :)

• Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-09-01 10:23:48 följande:

Besök hos BM igår i v.24+3

SF-mått 22cm
    Hjärtljud 155

Bebisen sparkade och rörde mycket på sig :)

Har ett Tillväxtul. Inbokat i slutet på september så hoppas lite på att vi får se könet denna gången :)

Vad härligt o få lyssna på hjärtat. Man blir lite lugnare av det.
  • Anny123

Denna eviga fråga om fosterrörelser =)

Hur ofta per dag känner ni fosterrörelser? Hur många timmar går det emellan ungefär? Känner ni ibland svaga buffar och ibland starkare så magen rörs? Har ni lugnare dagar också?

Är i vecka 22+5, känner mig ständigt orolig.

• Skånetjej01
    Anny123 skrev 2015-09-03 12:44:45 följande:

Hur ofta per dag känner ni fosterrörelser? Hur många timmar går det emellan ungefär? Känner ni ibland svaga buffar och ibland starkare så magen rörs? Har ni lugnare dagar också?

Jag känner ett antal ggr per dag, på kvällarna mest. Det kan gå flera timmar emellan. På dagarna brukar jag bara känna lite buffar sen på kvällarna/nätterna brukar det mer va sparkar.
  • Fiiaaa
    Anny123 skrev 2015-09-03 12:44:45 följande:

Förstår dej och tycker att det är så himla skönt att det är fler som nojjar på samma sätt!

Jag gick precis in i v 26 (25+0) och jag har varit uppriktigt orolig flera gånger. Känner inte superstarka sparkar som en del verkar göra. Däremot känner jag ju att det rör på sej varje dag. Vissa dagar mer, andra betydligt mindre. Vissa gånger så att det hoppar på magen så att man ser det. Andra gånger känner jag av det mer inuti. Tänker att det har att göra med hur bebisen flyttar på sig och hur hon ligger i magen. Dessutom sover de ju rätt mycket också.

Jag tänker iaf att man inte behöver oroa sig så länge man känner av bebis varje dag, även om det inte är supermycket hela tiden :)

Kram
Svar på tråden BF slutet av december :)