• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • johannaw

Plussade igår och är vi vecka 4-5 :D Gjorde tre tester på samma dag! Vi är så lyckliga :)
    Bf dagen innan julafton.. ;)

• liinaH
    attid89 skrev 2015-04-18 23:34:26 följande:

Tog två test och båda var hyfsat svaga. Men ändå plus verkar det som ;)

Jag mår bra. Lite mensvärk typ men ingen mens, så det var därför jag testade. Hade egentligen inte riktigt "planerat" utan tänkt ta det som det kommer. Vi slutade skydda oss för några veckor sen så var inställd på att det kunde ta tid, men det gick rätt fort ändå ;)

Hur mår du? Planerar länge? Känner du något? Kan du förstå, liksom? :D Häftigt!

Samma här! Har nog tagit fyra tester, alla svaga men med viss stegring. :) vi har också tagit det lite som det kommer, men har varit oskyddad i 7-8 månader. Och nu tog det! Har alltid sagt innan att om jag får bestämma så vill jag undvika ett december barn, men ja haha, allt blir inte riktigt som man tänkt ;)

Jag mår väldigt bra faktiskt, lite 'mens'värk, går och kissar lite oftare, ömma bröst och xtra hungrig. Så det känns bra! Massa tankar som flyger runt i huvudet med har bokat in ett tidigt ultraljud v8+0, :) har ett MA i bagaget sen ett tidigare förhållande så man är väl kanske lite extra nojig.

Men hur är det själv ?? :) :) hur känns det för dig? Och din man ?
  • attid89
    liinaH skrev 2015-04-19 07:31:46 följande:

Samma här! Har nog tagit fyra tester, alla svaga men med viss stegring. :) vi har också tagit det lite som det kommer, men har varit oskyddad i 7-8 månader. Och nu tog det! Har alltid sagt innan att om jag får bestämma så vill jag undvika ett december barn, men ja haha, allt blir inte riktigt som man tänkt ;)

Jag mår väldigt bra faktiskt, lite 'mens'värk, går och kissar lite oftare, ömma bröst och xtra hungrig. Så det känns bra! Massa tankar som flyger runt i huvudet med har bokat in ett tidigt ultraljud v8+0, :) har ett MA i bagaget sen ett tidigare förhållande så man är väl kanske lite extra nojig.

Men hur är det själv ?? :) :) hur känns det för dig? Och din man ?

Haha, vi har också sagt det. Jag har tre syskon - alla födda i december. ;) Blir ju en perfekt julklapp till oss men barnen kan nog med åldern bli lite sura för att födelsedagen kommer lite ur fokus i december bland alla andra högtider ;) känns iofs som I-landsproblem!

Han är jätteglad, och jag ockdå såklart. Han är några år äldre än jag och har velat ha barn i flera år men jag har bromsat. Så när vi bestämde oss för att köra blev han överlycklig. Han har varit väldigt intresserad av menscykeln om man säger så ;)

Ni har ju förberett er ett tag då. Känns som att man förstår det först när kulan kommer :)
  • soda

Det blir andra barnet för oss!

Mår jättebra faktiskt, gjorde det med första barnet också, inga krämpor alls under hela graviditeten!

Dock hade vi missfall för ett år sen, i v13 så känns som man aldrig kommer släppa den oron :/

• liinaH
    soda skrev 2015-04-19 09:03:07 följande:

Det blir andra barnet för oss!

Mår jättebra faktiskt, gjorde det med första barnet också, inga krämpor alls under hela graviditeten!

Dock hade vi missfall för ett år sen, i v13 så känns som man aldrig kommer släppa den oron :/

Vad kul med ett syskon! :) så skönt för dig hoppas att det fortsätter hålla i sig ! :)
  • liinaH
    johannaw skrev 2015-04-19 07:18:15 följande:

Plussade igår och är vi vecka 4-5 :D Gjorde tre tester på samma dag! Vi är så lyckliga :)

Bf dagen innan julafton.. ;)

Grattis !! :) underbar julklapp! Vi har Bf 24 dec. Men tror säkert att man blir flyttat någon dag hit eller dit på ultraljudet :)
  • liinaH
    attid89 skrev 2015-04-19 08:28:11 följande:

Haha, vi har också sagt det. Jag har tre syskon - alla födda i december. ;) Blir ju en perfekt julklapp till oss men barnen kan nog med åldern bli lite sura för att födelsedagen kommer lite ur fokus i december bland alla andra högtider ;) känns iofs som I-landsproblem!

Han är jätteglad, och jag ockdå såklart. Han är några år äldre än jag och har velat ha barn i flera år men jag har bromsat. Så när vi bestämde oss för att köra blev han överlycklig. Han har varit väldigt intresserad av menscykeln om man säger så ;)

Ni har ju förberett er ett tag då. Känns som att man förstår det först när kulan kommer :)

Haha ja jag håller med, nu får man tänka på allt positivt; 1. man behöver inte va höggravid mitt i sommaren, 2. man blir lite extra varm när det börjar bli kallt och ruggigt, 3.man får sitta inne under vintern med en liten bebis och slippa gå till jobbet i kylan. Ja det finns väl massa positivt ! :)

Ja förberedd vet jag aldrig riktigt om man blir, vi vet ju har barn blir till, men man vet ju aldrig när eller vilken månad så det va ju pirrigt ändå :) hur tänker ni med att berätta för dom närmsta? Tex mamma pappa syskon? :)
  • liinaH
    JosefineBo skrev 2015-04-19 00:05:06 följande:

Tack detsamma! :D

Det känns bra, overkligt som attans så har nog inte riktigt smält det men det kommer väl! Hur känns det själv? :)

Jo jag känner väl samma som du! :D jag kan nog inte riktigt tro på det eller slappna av från jag har varit på ultraljudet :)
  • attid89
    liinaH skrev 2015-04-19 09:50:31 följande:

Haha ja jag håller med, nu får man tänka på allt positivt; 1. man behöver inte va höggravid mitt i sommaren, 2. man blir lite extra varm när det börjar bli kallt och ruggigt, 3.man får sitta inne under vintern med en liten bebis och slippa gå till jobbet i kylan. Ja det finns väl massa positivt ! :)

Ja förberedd vet jag aldrig riktigt om man blir, vi vet ju har barn blir till, men man vet ju aldrig när eller vilken månad så det va ju pirrigt ändå :) hur tänker ni med att berätta för dom närmsta? Tex mamma pappa syskon? :)

Ja, och första tiden kan man ju ändå bara vara rätt still så dom hinner ju bli lite större sen till sommaren :)

Jag vet inte riktigt. Vill hörna berätta men vill nog vänta tills jag själv har fattat det ordentligt eller tills jag verkligen känner symptom. Nu känns det mest som inbillning (mensvärk, kissar ofta, svullen i magen...). Mannen frågade igår om jag var säker på att jag bara inte var bajsnödig ;)

Hur tänker ni göra? Kul o dela glädjen med andra men samtidigt lite roligt att ha en hemlis!
  • soda

Oh tycker det ändå svårt det där med att berätta, med första barnet berättade jag för min mamma på en gång (även när vi fick missfall berättade jag för henne på en gång) men alla andra fick vänta tills efter rul i v20 , då jag var så orolig över att det skulle vara något fel.

Sen när vi fick missfall var det skönt att min mamma visste då man kunde prata med henne efter att det hänt, men kände samtidigt att det var skönt att vi inte berättat för fler, för det var/är ganska jobbigt att behöva berätta om missfall!

Den här gången tänkte vi väl vänta till v 13-14 och berätta för de närmaste (fick missfall v 13 sist så vill gärna vänta lite längre) och resten får vl veta efter rul ;)

Svar på tråden BF slutet av december :)