• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • chokladgroda

Får jag haka på?

BF med tredje barnet 12/12. Känns väldigt spännande men samtidigt lite läskigt. Tänker mycket på hur det ska gå med tre små men det ska nog lösa sig :)

• attid89

Känns nog bäst att vänta till typ vecka 12 iaf. Får man MF är ju det EB sorg man kanske inte vill bli påmind om titt som tätt när folk frågar. Samtidigt skönt om man kan prata med sin mamma som har gått igenom samma sak.

Skönt med forumet att kunna berätta och diskutera. Men samtidigt konstigt att man berättar för främlingar före ens egen familj ;)

• liinaH
    attid89 skrev 2015-04-19 12:03:47 följande:

Ja, och första tiden kan man ju ändå bara vara rätt still så dom hinner ju bli lite större sen till sommaren :)

Jag vet inte riktigt. Vill hörna berätta men vill nog vänta tills jag själv har fattat det ordentligt eller tills jag verkligen känner symptom. Nu känns det mest som inbillning (mensvärk, kissar ofta, svullen i magen...). Mannen frågade igår om jag var säker på att jag bara inte var bajsnödig ;)

Hur tänker ni göra? Kul o dela glädjen med andra men samtidigt lite roligt att ha en hemlis!

Hahaha, ja man kan nästan tro att det bara är en fis på tvären ;)

Vi ska nog berätta för våra föräldrar och syskon kanske i v6, det är ändå dom jag vill ha stöd av om det inte skulle gå vägen.. :) sen väntar vi nog till efter Kub testet att berätta för andra.. så är min plan iallafall, sen om jag kan hålla den är frågan! :D
  • liinaH
    soda skrev 2015-04-19 12:23:44 följande:

Oh tycker det ändå svårt det där med att berätta, med första barnet berättade jag för min mamma på en gång (även när vi fick missfall berättade jag för henne på en gång) men alla andra fick vänta tills efter rul i v20 , då jag var så orolig över att det skulle vara något fel.

Sen när vi fick missfall var det skönt att min mamma visste då man kunde prata med henne efter att det hänt, men kände samtidigt att det var skönt att vi inte berättat för fler, för det var/är ganska jobbigt att behöva berätta om missfall!

Den här gången tänkte vi väl vänta till v 13-14 och berätta för de närmaste (fick missfall v 13 sist så vill gärna vänta lite längre) och resten får vl veta efter rul ;)

Okej! Ja visst känns det bra att ha någon att vända sig till :) alla är nog olika och tänker olika i dessa sammanhang, men huvudsaken är att man gör vad man själv tycker är rätt! :)
  • liinaH
    chokladgroda skrev 2015-04-19 12:26:08 följande:

Får jag haka på?

BF med tredje barnet 12/12. Känns väldigt spännande men samtidigt lite läskigt. Tänker mycket på hur det ska gå med tre små men det ska nog lösa sig :)

Klar du kan! Grattis vad kul , det löser du galant ;)
  • Jia84

Hej hej!

Jag plussade igår med tredje barnet:) BF 26/12. Detta va vårt tredje försök efter ett MA i januari. Få hoppas att detta går bra nu. Otrolig lycka är det just nu iallafall!

Vi har inte sagt nåt än. Kommer vänta med att berätta för barnen till illamåendet sätter fart, vilket jag räknar med att få inom ett par veckor. Sen övriga får veta tills det känns rätt.

• Mallanmillis

Hej! Hoppar in här också. Plussade igår 4 dagar innan Bim. Vårt 3e försök efter MA som upptäcktes på RUL vid jul i v.19. Vi har en dotter på 5 år. Såklart glad men väldigt rädd att något ska hända nu när plusset äntligen kommit. Bf bli 1 jan men vi ska göra kejsarsnitt så blir väl innan jul eller efter som bf blir då :)

• attid89

Vilka appar använder ni för att räkna ut BF? Hade äl 7/4. Pinkat positivt igår. Bim var i fredags. BF blir då!?

• Elinannamaria

Hej! Plussade idag helt oväntat efter att mensen var 3 dagar sen. Vår son fyllde ett i veckan och vi har inte skyddat oss på riktigt utan kört avbrutet, trodde ändå inte jag skulle bli gravid men ???? känner väl skräckblandad förtjusning???? bf 23 dec!

• Mallanmillis
    attid89 skrev 2015-04-19 17:43:26 följande:

Vilka appar använder ni för att räkna ut BF? Hade äl 7/4. Pinkat positivt igår. Bim var i fredags. BF blir då!?

Googlade på beräknad förlossningsdatum sen väljer du o så kan man sedan välja att utgå från ÄL eller mensens första dag samt cykellängden
Svar på tråden BF slutet av december :)