• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • kattmatte

Hej alla, här är en till som är nyplussad, med Bf nån gång kring 27/12 enligt mina uträkningar! :) v.6 (5+1)

Det är första barnet för både mig och min man och allt känns väldigt spännande och läskigt!! Även om graviditeten är planerad så känner jag mig rätt oförberedd ;) Som tur är så är symptomen än så länge skonsamma, med molvärk och enstaka hugg i magen, ibs-besvär och 1st gråtattack, haha.

• Så vit

Då ska jag kolla med MVC imorgon så får vi se vad de säger! Glad

För övrigt mår jag hyfsat ok i graviditeten. Det jag känner mest av är väl framförallt trötthet och huvudvärk. Kom hem från jobbet idag och har bara legat i soffan. Och så vill man väl inte ta någon värktablett om det inte är absolut nödvändigt. Ömma bröst och molvärk har jag också, men detta känns ju nästan behagligt, haha! Ungefär som att det är bra så att man vet att man verkligen är gravid!

• skakan

Jag hoppar också in här! Jag är i vecka 5 och har BF 31 december. Har en dotter på 1,5 år sedan tidigare :)

• tjugofjärde

Spännande med fler som har bf bara några dagar innan 2016. Jag har bf 29 eller 30 december.

Kanske att man blir tillbaka flyttad och har bf i januari.

Spännande om det kommer bli 2015 eller 2016.

Gå gärna med i gruppen Decembermsmmor2015 på fb :) mysig lite grupp där man kan ventilera massa.

• tjugofjärde
    Mallanmillis skrev 2015-04-27 09:38:20 följande:

Hur många har kontaktat MVC än? Och vilken vecka är ni i?

Jag ringde igår. Är i vecka 4+6.

Fick inte tid förens 19 maj för första samtalet. Är då i vecka 8. Inskrivning skulle bli i vecka 10-11 och sen kub i vecka 13-14 tror jag :)
  • MariaHK
    tjugofjärde skrev 2015-04-28 06:22:36 följande:

Spännande med fler som har bf bara några dagar innan 2016. Jag har bf 29 eller 30 december.

Kanske att man blir tillbaka flyttad och har bf i januari.

Spännande om det kommer bli 2015 eller 2016.

Gå gärna med i gruppen Decembermsmmor2015 på fb :) mysig lite grupp där man kan ventilera massa.

Väntar på att få gå med i gruppen :(
  • Mallanmillis
    tjugofjärde skrev 2015-04-28 06:27:24 följande:
    Jag ringde igår. Är i vecka 4+6.

Fick inte tid förens 19 maj för första samtalet. Är då i vecka 8. Inskrivning skulle bli i vecka 10-11 och sen kub i vecka 13-14 tror jag :)
    Ska ringa imorgon tänkte jag så får vi se när jag får tid. V 4+6 idag jag med :)
  • tjugofjärde
    MariaHK skrev 2015-04-28 09:51:07 följande:

Väntar på att få gå med i gruppen :(

Ska be henne acceptera :)
  • tjugofjärde
    Mallanmillis skrev 2015-04-28 11:47:13 följande:

Ska ringa imorgon tänkte jag så får vi se när jag får tid. V 4+6 idag jag med :)

Ja gör det :) dem.tycker bara det är bra att man hör av sig så fort som möjligt. :) och skönt att ha det gjort.

Spännande med någon som är på samma dag.
  • Pyret 85

Jag ska på mitt hälsosamtal redan på torsdag, går då in i v.6. Kan vara skönt att ventilera sin oro med en BM.

Svar på tråden BF slutet av december :)