• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tjugofjärde
    Pyret 85 skrev 2015-04-28 12:32:35 följande:

Jag ska på mitt hälsosamtal redan på torsdag, går då in i v.6. Kan vara skönt att ventilera sin oro med en BM.

Ja precis :) kan vara skönt att träffa någon redan nu.
  • Mallanmillis
    Pyret 85 skrev 2015-04-28 12:32:35 följande:

Jag ska på mitt hälsosamtal redan på torsdag, går då in i v.6. Kan vara skönt att ventilera sin oro med en BM.

Håller med dig! Känner verkligen att jag behöver prata med min bm om denna jobbiga oron jag har. Vill kunna njuta :)
  • Mallanmillis
    tjugofjärde skrev 2015-04-28 12:29:46 följande:
    Ja gör det :) dem.tycker bara det är bra att man hör av sig så fort som möjligt. :) och skönt att ha det gjort.

Spännande med någon som är på samma dag.
    Ja jättekul! :)

Precis kan vara skönt att ha de gjort lär väl ändå dröja någon vecka innan man får komma dit.

Hur mår du? Mina symtom kommer och går. Orolig är jag som tusan.
  • Mallanmillis

Någon här inne som har gjort kejsarsnitt tidigare? Hur var det? Hur många dagar innan bf gjorde ni i så fall snittet?

• Sickan15
    kattmatte skrev 2015-04-27 21:03:29 följande:

Hej alla, här är en till som är nyplussad, med Bf nån gång kring 27/12 enligt mina uträkningar! :) v.6 (5+1)

Det är första barnet för både mig och min man och allt känns väldigt spännande och läskigt!! Även om graviditeten är planerad så känner jag mig rätt oförberedd ;) Som tur är så är symptomen än så länge skonsamma, med molvärk och enstaka hugg i magen, ibs-besvär och 1st gråtattack, haha.

Grattis!! Jag är också beräknat den 27 dec! :) har mått illa till och från , börjae oftast kl. 3 på natten till 13 på dagen sen kommer det på kvällen igen! Men värst på morgonen! Ska på inskrivning 22maj och ul 12juni! Längtar!!
  • strawberri

Hej hänger gärna på här. Har väntat med att börja "skruva" om min graviditet pga stor oro för MA. Har en son född 11 och fick ett MA som upptäcktes i v 10. Fostret dog v 6+0. Jag är idag i v 5+3 och har tills idag haft ömmande bröst som avtagit över natten. Precis samma symtom som vid mitt MA så ni kan tro att jag är orolig nu har bf 25 dec. Nån mer som är orolig hela tiden? Vad har ni för symtom? Mina är: kissnödig mycket, trött, hungrig, svullna bröst, svagt illamående. Känner knappt nån växtvärk Heller :/

• strawberri

Jag blev akutsnittad med sonen. Hade väldig smärta efteråt och svårt att ta mig upp från sängen på sjukhuset men blev bättre för varje dag. Ska du få planerat snitt?

Mallanmillis skrev 2015-04-28 12:42:07 följande:

Någon här inne som har gjort kejsarsnitt tidigare? Hur var det? Hur många dagar innan bf gjorde ni i så fall snittet?

• Lizzie09
    tjugofjärde skrev 2015-04-28 06:22:36 följande:

Spännande med fler som har bf bara några dagar innan 2016. Jag har bf 29 eller 30 december.

Kanske att man blir tillbaka flyttad och har bf i januari.

Spännande om det kommer bli 2015 eller 2016.

Gå gärna med i gruppen Decembermsmmor2015 på fb :) mysig lite grupp där man kan ventilera massa.

Jag har bf den 27:e, men hoppas på att bli lite framflyttad eller att jag går över tiden så att det blir en 2016-bebis ;) Kul med gruppen! Är den hemlig så ingen av ens vänner kan se att man går med? :)
  • tuuli

Jag fick tid till första samtalet den 12 maj, det blir vecka 8 då. Innan dess skulle jag kolla livsmedelsverkets hemsida och en film om KUB på vårdguiden så vi kunde ta ställning till om vi ville göra det. 

Apropå mat kan jag tipsa om receptbanken på BBC, www.bbc.co.uk/food/recipes
    Man kan fylla i sökalternativ som "quick & easy", "healthy" och "pregnancy-friendly" - jag tyckte allt de föreslog såg jättegott ut. Finns även så man kan få vegetariska & veganska recept. 

Svar på tråden BF slutet av december :)