• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • gabspo

Jag undrar om jag är den enda som redan fått svullen mage? Jag känner inte igen min kropp och det känns ju alldeles för tidigt med en liten kula :O (inget negativt, bara ovant ;)

• Lizzie09
    gabspo skrev 2015-04-28 16:30:49 följande:

Jag undrar om jag är den enda som redan fått svullen mage? Jag känner inte igen min kropp och det känns ju alldeles för tidigt med en liten kula :O (inget negativt, bara ovant ;)

Min är jättesvullen, det är precis på gränsen att jag kan ha mina vanliga jeans :)
  • gabspo
    Lizzie09 skrev 2015-04-28 16:43:21 följande:
    Min är jättesvullen, det är precis på gränsen att jag kan ha mina vanliga jeans :)
    Undrar vad det beror på, för jag känner mig inte extra gasig eller nåt sånt, gör du det?

Haha förstår det! Jag har typ inget tajt på mig förutom vanliga leggings, skulle inte vilja klämma ner mig i ett par jeans, inte ens jeansleggings. Känns obehagligt och trångt haha :O
  • tjugofjärde
    Lizzie09 skrev 2015-04-28 13:12:59 följande:

Jag har bf den 27:e, men hoppas på att bli lite framflyttad eller att jag går över tiden så att det blir en 2016-bebis ;) Kul med gruppen! Är den hemlig så ingen av ens vänner kan se att man går med? :)

Allt är hemligt. Det går inte att hitta gruppen så vill någon gång med så skicka meddelande till mig här på familjeliv med namn så lägger jag till :)
  • Skånetjej01
    gabspo skrev 2015-04-28 16:30:49 följande:

Jag är också svullen, men det blir värre ju mer jag har ätit.
  • tjugofjärde
    Mallanmillis skrev 2015-04-28 12:40:20 följande:

Ja jättekul! :)

Precis kan vara skönt att ha de gjort lär väl ändå dröja någon vecka innan man får komma dit.

Hur mår du? Mina symtom kommer och går. Orolig är jag som tusan.

Ja bara att ringa :)

Jag mår ok. Haft mycket växtvärk i livmodern. Vaknar ibland om nätterna med dunkande huvudvärk och illamående. Mår även illa om jag anstränger mig, skit jobbigt.

Lite ömma bröstet och tycker det är jätte obekvämt med bh, till och med sportbh. Så det slänger jag av mig såfort jag kommer innanför dörren här hemma haha.

Är törstig som en kamel oxå och får springa mycket på toa.

Självklart är jag jätte orolig för missfall. Men försöker att lugna mig. Tänka att jag inte kan påverka något mer än att ta hand om mig själv på bästa sätt :)

Hur mår Du?
  • kattmatte
    Sickan15 skrev 2015-04-28 12:51:06 följande:

Grattis!! Jag är också beräknat den 27 dec! :) har mått illa till och från , börjae oftast kl. 3 på natten till 13 på dagen sen kommer det på kvällen igen! Men värst på morgonen! Ska på inskrivning 22maj och ul 12juni! Längtar!!

Tack och grattis till dig (och alla andra här)! Oj, hoppas illamåendet inte blir värre. Själv mår jag bra än så länge förutom växtvärk. Jag har nog inte riktigt fattat hela grejen än, har inte heller ringt barnmorska än. Fick du tiden för ul samtidigt som tiden för inskrivning? Låter härligt i alla fall! Tiden går ju så sakta nu :)

Sen känner ja väl lite att jag inte "vågar" känna mig alltför glad pga risken för missfall, det är ju lite hemskt att känna så..men antar att fler av er känner likadant?
  • fiapia01

Hej, hakar gärna på här! Jag är i v5+6:) Hur mår alla? :)

Själv mår jag toppen, mår inte illa, har haft lite "mensvärk" men den han avtagit. Ömma bröst. Annars inget. Detta kanske jag ska vara glad för men kan inte låta bli att bli lite orolig. Har haft ett missfall i v5-6 förut...

• FemFemton

Hej! Plussade igår, bf 30/12. Femte barnet :)

Har extrem oro eftersom jag gick igenom ett MA i januari men ska försöka slappna av så småningom...

• Lizzie09
    tjugofjärde skrev 2015-04-28 17:16:43 följande:
    Allt är hemligt. Det går inte att hitta gruppen så vill någon gång med så skicka meddelande till mig här på familjeliv med namn så lägger jag till :)
    Okej, toppen :) Skickar meddelande!
Svar på tråden BF slutet av december :)