• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01
    Mallanmillis skrev 2015-04-29 09:49:06 följande:

Så nu har jag ringt och ska få träffa min Bm redan imorgon för samtal och planering så det känns bra att få prata mer med henne efter allt som hänt.

Men alltså denna oron! Det kan inte vara bra att gå runt och tänka så mycket på missfall och liknande. Oroar mig till slut över att oron i sig gör att man får ett missfall. Har blivit knäpp.

Mina symtom : trött, kissar oftare, molvärk ibland. Thats it! Så många här som har illamående m.m och jag vet man ska vara glad så länge man mår bra men just nu vill jag ha lite mer symtom för det skulle nog få mig lugnare. Sen att man ångrar sig så fort illamåendet väl kommer är en annan femma ;) är det bara jag som har få symtom och känner såhär med oron? Behöver något vara fel i grav. Bara för det?

Kram till alla

Jag har inte heller illamåendet. Kissnödig och hungrig o det va allt
  • Skånetjej01
    tuuli skrev 2015-04-29 12:15:16 följande:

Önskar min mamma sa sånt, hon är exakt motsatsen - världssämst på att lugna ner en när man är orolig. Jag fick ett utbrott på henne i telefon igår för att hon utgår från det värsta hela tiden. Det var motiverat att säga åt henne, men ilskan jag kände! Det var som att vara 15 igen, så ångande arg! Jag höll på att börja arg-gråta i telefon och sen gick jag runt i köket och muttrade "jag hatar henne, jag hatar henne" som en tonåring. Mina känslor just nu är som PMS upphöjt till tusen. Det kom ju verkligen som en chock, jag brukar vara rätt lugn annars. 

Så hade jag förra grav. Det va en som ringde o frågade om jag kunde jobba längre dan efter, visst sa jag men när jag kom till jobbet så fick jag reda på att jag skulle jobba en timme längre än hon sagt dagen innan. O jag blev så arg så jag klampade in där hon jobbade men hon hade inte börjat än så då skällde jag ut de andra som jobbade sen började jag gråta
  • Mera76

Gråta!! På mitt jobb är det bara nya människor nu när jag nyss börjat jobba efter sista föräldraledigheten. Jobbar natt på sjukhus då vi är ju rätt få på natten. Min 2a natt jag skulle jobba var det en nyunderskötetska som skällde ut mig efter noter för jag börjat rapportera innan. Jag visste inte hur de brukar göra nu för det har ändrats lite. När jag pratade med en annan om det så började jag böla för det kändes sjukt konstigt att bli ovän det första man gör. Detta va 2 dar innan jag plussade. Känner mig Superkänslig.

• Så vit

Jag har inte heller så himla mycket känningar. Det är egentligen bara växtvärk och ömma bröst. Men det är inte alls farligt, även om växtvärken känns en hel del. Har också varit trött. Men absolut inget illamående, vilket jag är tacksam för. Men det känns ändå som att man skulle vilja må pyttepyttepyttelite illa typ precis när man vaknar så att man verkligen vet att man är gravid!

Vi ska göra tidigt UL i mitten på maj, eftersom vi har gjort IVF. Det känns riktigt skönt att (förhoppningsvis) få se den lille och därmed kunna slappna av lite mer. Känner mig ändå hyfsat lugn i graviditeten, men man vet ju att missfallsrisken finns så klart. Den ska tydligen minska med typ 90% om man får se ett hjärta slå har jag läst.

• Så vit
    Hemlig78 skrev 2015-04-29 18:41:38 följande:

Jag hoppar in i denna tråd

Gjort IVF

Plussade idag

Är i v 4+5 tror jag ( v 5 )

Grattis! Jag har också gjort IVF och är i v 4+5 (både om man räknar på mensen och efter befruktningen). Det verkar stå lite olika på olika uträknare när BF är, men vi hoppas egentligen på en januaribebis.
  • strawberri

Ja fy känner precis lika dant :( vill aldrig mer vara med om det igen. Åh nej i vecka 19?! :( hade fostret varit dött länge då? Skönt att ni har en läkare som stöttar iaf! Det känns ju bättre då. Att dom tar ens oro på allvar o så.

Mallanmillis skrev 2015-04-29 12:11:55 följande:

Det där med symtom skiljer sig nog mycket från person till person och från grav till grav :) man får väl försöka tänka så. Jag oroar mig för missfall och MA. Fick konstaterat MA i v.19 vid jul så det är jobbigt denna gången. Innan har jag varit väldigt lugn men nu när man vart med om sett själv är det svårt att slappna av. Livrädd för att det ska upprepas.

Va skönt att du kommer få göra ett tidigt VUL. Tror det hjälper en i sin oro.

Som jag säkert skrivit tidigare har vi blivit lovade av läkaren som hade hand om oss vid MA att vi nästa grav ska göra täta kontroller och minst två tidiga VUL även kub om vi önskar bara för att stötta oss. Så vi får se hur det blir.

• Hemlig78

När satte de in ditt ägg o hur många dagars ägg var det?

Jag satte in 14 april 5 dagars, ägglossning den 8 april

Så vit skrev 2015-04-29 18:54:01 följande:

Grattis! Jag har också gjort IVF och är i v 4+5 (både om man räknar på mensen och efter befruktningen). Det verkar stå lite olika på olika uträknare när BF är, men vi hoppas egentligen på en januaribebis.

• Mallanmillis

Träffa min Bm nu på morgonen känns bra. Vi har bokat in två tidiga UL ett i v.9 och ett i v.12-13. Känns evigheter tills dess och jag (v.5+1) idag hoppas så innerligt att den lilla vill stanna. Bf 30/12.

Känt av lite illamående igår och idag, är väldigt trött och lite molvärk som kommer och går.

• troomtre

Varit på VUL idag, var inne i söndags då dom misstänkte utomkvedshavandeskap, men allt såg normalt ut då. Uppföljningen idag visade ett litet tickande hjärta, är så himla overkligt och häftigt <3

Svar på tråden BF slutet av december :)