• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • tuuli

Önskar min mamma sa sånt, hon är exakt motsatsen - världssämst på att lugna ner en när man är orolig. Jag fick ett utbrott på henne i telefon igår för att hon utgår från det värsta hela tiden. Det var motiverat att säga åt henne, men ilskan jag kände! Det var som att vara 15 igen, så ångande arg! Jag höll på att börja arg-gråta i telefon och sen gick jag runt i köket och muttrade "jag hatar henne, jag hatar henne" som en tonåring. Mina känslor just nu är som PMS upphöjt till tusen. Det kom ju verkligen som en chock, jag brukar vara rätt lugn annars. 

• attid89

Jag har fått svamp typ. Aldrig haft någonsin så känns sjukt konstigt. Vanligt enligt barnmorskan att få det under graviditet så det är väl bara att härda ut. Någon annan? Läst om lite käcka husmorstips också. Några som vill dela med sig?

• Lizzie09

Ringde precis en privat gynklinik och ville boka ett tidigt ultraljud om två veckor, men dom hade inte tid förrän den 27:e maj. Det är ju en hel eevighet tills dess!

• fiapia01
    Mera76 skrev 2015-04-29 11:03:14 följande:

Jag mår i princip som vanligt tror jag. Har bara kännt pyttelite illamående då o då, idag är en sån dag jag inte har symptom alls. Tror också jag går o inbillar mig att det kanske inte finns nån bäbis därinne?! De andra graviditeterna har jag mått väldigt illa de första månaderna. Tycker det är konstigt för kroppen måste ju känna att den ska bygga en människa därinne!

Ja mår precis som du, jag har mått lite lite illa men sedan inget. Lite molvärk och ömma bröst. Men nästan inget. Har haft ett MA innan så jag är lite nojig. Men antar att man bara får sitta ner i båten typ...

Jag är i vecka 6+0 och det är mitt fösta, BF23/12 :)
  • Mera76

Jag är i 5+5 nu, BF 25/12. Tuuli just ilskan känner jag igen, blir extremt arg på omgivningen nu, särskilt mamma, o jag blir 39 år i år :/ känns jättetramsigt, men känslorna som kommer kan man ju inte bara ta bort! Ingen vet att jag är gravid än. Så omgivningen undrar väl varför jag har utbrott!! För andra symptom märks ju knappt!

• skt1982

Även mitt humör är rent sjukt. Jag blir arg väldigt fort och har inget tålamod... Hoppas det försvinner. Dock inget illamående Vilket jag är glad för. Två graviditeter med dropp och massa inläggningar pga kräkningar - hela graviditeterna. 5+0 idag.

• tjugofjärde

Jag har jätte jobbig huvudvärk.

Blandat med illamående.

Är i vecka 6 nu.

Någon mer med mycket huvudvärk?

Visst är det ok att ta Alvedon?

• kattmatte

Känns bra att veta att många av er andra mår som en själv, dvs helt ok utan några större besvär och symtom :) även om man vill veta att allt är ok där inne får man ändå vara tacksam för att man mår så bra som man gör. Känner många som mått riktigt illa, tex en kollega som var sjukskriven under hela graviditeten.

En liten glimt ur min vardag:

Satt och läste ut en roman härom kvällen, måttligt intresserad. Slutet var lite smått sorgligt, och jag (som nästan aldrig gråter alls) började storböla! Och jag kunde inte sluta! När mannen senare frågade om boken sa jag att jag inte riktigt kunde svara på hur den egentligen slutade, men att den kändes "ganska sorglig". Haha!

• kattmatte

Kom på en till rolig situation när jag börjat gråta. Såg Arga snickaren-reklamen på tv för kommande avsnittet där han skällde på pappan som utsatte sina barn för risker. Ojoj vad jag grät med pappan över vad som kunde ha hänt! ????

• Lizzie09

Och jag började storgråta idag för att min syster inte kunde ses under dagen, hahaha! Brukar också ha väldigt långt till tårar i vanliga fall!

Svar på tråden BF slutet av december :)