• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis
    troomtre skrev 2015-04-30 10:58:46 följande:

Varit på VUL idag, var inne i söndags då dom misstänkte utomkvedshavandeskap, men allt såg normalt ut då. Uppföljningen idag visade ett litet tickande hjärta, är så himla overkligt och häftigt <3

Åh va härligt :) vilken vecka är du i?
  • gabspo

Varit på VUL idag, var inne i söndags då dom misstänkte utomkvedshavandeskap, men allt såg normalt ut då. Uppföljningen idag visade ett litet tickande hjärta, är så himla overkligt och häftigt <3

Åh vad härligt, grattis! :) Längtar så mycket till mitt tidiga vul...
  • troomtre

Ja helt fantastiskt :) Är i vecka 7 (6+1) Vilken vecka är du i?:)

Mallanmillis skrev 2015-04-30 11:15:48 följande:

Åh va härligt :) vilken vecka är du i?

• troomtre

Tack :) Vilken vecka är du i? Och när ska du på VUL?

gabspo skrev 2015-04-30 11:21:07 följande:

Åh vad härligt, grattis! :) Längtar så mycket till mitt tidiga vul...

• marrann

Varför misstänkte dom utomkved? Skönt att allt är bra :)
  • gabspo
    troomtre skrev 2015-04-30 12:19:16 följande:

Tack :) Vilken vecka är du i? Och när ska du på VUL?

Vad bra att de såg hjärtljud så pass tidigt! Måste varit en enorm lättnad :) Jag är i vecka 5+5 idag och ska på vul den 11 maj, då är jag i vecka 7+2 :)
  • liinaH

Jag vet att det finns den 'magiska v12' men tror att jag har läst eller hört att v7 är också en 'magisk vecka' då hjärtat förhoppningsvis har börjat ticka, och alla livsviktiga organ utvecklas. Stämmer detta? :) kul att ha milstolpar.

• troomtre

Jag fick ont på höger sida som bara blev värre, och så fick jag en liten blödning så jag ringde in och då blev jag ombedd att komma in direkt. Men det var "bara" två stora cystor från pergotime behandlingen. Väldigt skönt att det inte var ett utomkveds.. :)

marrann skrev 2015-04-30 12:58:08 följande:

Varför misstänkte dom utomkved? Skönt att allt är bra :)

• troomtre

Ja det hade vi inte förväntat oss så det var himla kul, kom som en överraskning, så nu ska jag njuta av att jag är gravid :) Okej, då är vi väldigt nära varandra i dagar. Hoppas dagarna går fort så du får komma på ditt VUL :)

gabspo skrev 2015-04-30 13:03:15 följande:

Vad bra att de såg hjärtljud så pass tidigt! Måste varit en enorm lättnad :) Jag är i vecka 5+5 idag och ska på vul den 11 maj, då är jag i vecka 7+2 :)

• Pyret 85

Nu har jag varit hos bm. Kändes skönt att få prata och hon förstår såklart min oro. Hon tyckte också det var bra att jag skulle få ett vul om ett par veckor. Om nu kliniken skickar kallelse vill säga. Får nog ringa igen på måndag.

Svar på tråden BF slutet av december :)