• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Mallanmillis

Ska på VUL imorgon och är då i v.8+1. Är så orolig att jag mår dåligt. Så otroligt rädd att det ska vara något som är fel eller att det inte finns något där inne :(.

• Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-05-20 21:48:37 följande:

Ska på VUL imorgon och är då i v.8+1. Är så orolig att jag mår dåligt. Så otroligt rädd att det ska vara något som är fel eller att det inte finns något där inne :(.

Håller tummarna att allt ser bra ut. Själv ska jag görs vul på tisdag och längtar ihjäl mig
  • DrDonna

Äh nu måste jag få beklaga mig lite igen. Mina jeans sitter fight som tusan, förra grav hade jag vanliga kläder mycket längre men nu måste jag bara ha tag i mammabyxor, så jag cyklade ner på stan igår, var inne på lindex, h&m o åhlens, ingen hade mammakläder!!? inte nog med det, när jag hämtade på dagis frågade en av fröknarna "när kommer bäbisen?" så tydligen ser jag gravid ut redan, v 8+4 idag. tycker ändå hon borde hållt tyst om det, upp till mig om jag vill berätta, kunde ju inte ljuga även om jag lite önskar jag gjorde det...

så ska leta fram mina mjukisbyxor o se om de funkar tills jag får leverans av de mammabyxor jag beställt på nätet.

Har det börjat synas på er? Har ni oxå bytt ut garderoben?

• Hemlig78
    Mallanmillis skrev 2015-05-20 21:48:37 följande:

Det kommer gå bra, helt normalt att vara orolig
  • Skånetjej01
    DrDonna skrev 2015-05-21 08:06:23 följande:

Äh nu måste jag få beklaga mig lite igen. Mina jeans sitter fight som tusan, förra grav hade jag vanliga kläder mycket längre men nu måste jag bara ha tag i mammabyxor, så jag cyklade ner på stan igår, var inne på lindex, h&m o åhlens, ingen hade mammakläder!!? inte nog med det, när jag hämtade på dagis frågade en av fröknarna "när kommer bäbisen?" så tydligen ser jag gravid ut redan, v 8+4 idag. tycker ändå hon borde hållt tyst om det, upp till mig om jag vill berätta, kunde ju inte ljuga även om jag lite önskar jag gjorde det...

så ska leta fram mina mjukisbyxor o se om de funkar tills jag får leverans av de mammabyxor jag beställt på nätet.

Har det börjat synas på er? Har ni oxå bytt ut garderoben?

Det syns på mig med. Jag har köpt mamma byxor också. Förra graviditeten tog det jätte lång tid.
  • Sickan15

Jag är i v.9 och kan knappt knäppa mina byxor, och när jag väl knäpper så känns det som att jag ska spy! Så jag går med byxorna oknäppta. Jag ska på inskrivning imorgon och ul den 12/6, känns så förbaskat långt dit! ???? när gör ni era ul, i vilken vecka?

• Mallanmillis
    Sickan15 skrev 2015-05-21 13:54:46 följande:

Jag är i v.9 och kan knappt knäppa mina byxor, och när jag väl knäpper så känns det som att jag ska spy! Så jag går med byxorna oknäppta. Jag ska på inskrivning imorgon och ul den 12/6, känns så förbaskat långt dit! ???? när gör ni era ul, i vilken vecka?

Ska göra första UL idag är i v.8+1 nästa UL blir i v.12+6 och RUL runt v.19 om nu allt går som det ska.
  • Mallanmillis

Sån underbar känsla att få se en liiten i magen. Allt såg bra ut och hjärtat tickade på som det skulle. Fick lyssna på hjärtljuden vilket var fantastiskt och vi mätte huvudet på fostret samt längd och det stämde på pricken med v.8+1 som jag är idag. Måtte detta nu gå vägen efter allting man vart med om.

• Så vit
    Mallanmillis skrev 2015-05-21 16:09:12 följande:

Sån underbar känsla att få se en liiten i magen. Allt såg bra ut och hjärtat tickade på som det skulle. Fick lyssna på hjärtljuden vilket var fantastiskt och vi mätte huvudet på fostret samt längd och det stämde på pricken med v.8+1 som jag är idag. Måtte detta nu gå vägen efter allting man vart med om.

Åh vad kul och att allt såg bra ut! Det ska nog gå vägen ska du se! Missfallsrisken minskar som sagt med 90% när man har sett ett tickande hjärta :).

Vi ska på VUL imorgon, hoppas allt går bra för oss också! :)
  • liinaH
    Mallanmillis skrev 2015-05-21 16:09:12 följande:

Så kul för er! Visst är det skönt när man väl få se det tickande hjärtat.. :)
Svar på tråden BF slutet av december :)