• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • liinaH
    Så vit skrev 2015-05-21 17:57:53 följande:

Åh vad kul och att allt såg bra ut! Det ska nog gå vägen ska du se! Missfallsrisken minskar som sagt med 90% när man har sett ett tickande hjärta :).

Vi ska på VUL imorgon, hoppas allt går bra för oss också! :)

Är det 90% ? :) då kan jag känna mig ganska lugn då med andra ord? :)

Lycka till imorgon!
  • Mallanmillis
    Så vit skrev 2015-05-21 17:57:53 följande:
    Åh vad kul och att allt såg bra ut! Det ska nog gå vägen ska du se! Missfallsrisken minskar som sagt med 90% när man har sett ett tickande hjärta :).

Vi ska på VUL imorgon, hoppas allt går bra för oss också! :)
    Spännande! Håller tummarna för er imorgon :)
  • Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-05-21 18:17:24 följande:
    Så kul för er! Visst är det skönt när man väl få se det tickande hjärtat.. :)
    Ja riktigt härligt! Har mått så dåligt idag inför detta UL men så fint att få se och lyssna :)
  • BowserSchnauzer
    liinaH skrev 2015-05-21 18:18:13 följande:
    Är det 90% ? :) då kan jag känna mig ganska lugn då med andra ord? :)

Lycka till imorgon!
    Jag kom över en medicinsk studie där det visade att när det fanns hjärtaktivitet minskade missfallsrisken till under 1% för de senare veckorna i första trimestern (alltså vecka 9 och framåt). Dessförinnan var risken ändå som max 5-10%. Så tror du kan andas ut! Viss reservation för att de hade okomplicerade förlopp dvs ingen blödning innan ultraljudet ( www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18310375/ )
  • Pyret 85
    Sickan15 skrev 2015-05-21 13:54:46 följande:

Jag är i v.9 och kan knappt knäppa mina byxor, och när jag väl knäpper så känns det som att jag ska spy! Så jag går med byxorna oknäppta. Jag ska på inskrivning imorgon och ul den 12/6, känns så förbaskat långt dit! ???? när gör ni era ul, i vilken vecka?

Jag ska göra mitt VUL på tisdag, är då i v.8+5
  • strawberri

Jag har också fått börja med mammabyxor och flera på jobbet samt vårdtagaren (jobbar i hemtjänst ) har frågat om jag är gravid :S har ju fått va ärlig o sagt som det är även om man vill göra nästa ul först i v 12 är ju i v 8+1 idag :S

• Så vit
    BowserSchnauzer skrev 2015-05-21 18:31:08 följande:
    Jag kom över en medicinsk studie där det visade att när det fanns hjärtaktivitet minskade missfallsrisken till under 1% för de senare veckorna i första trimestern (alltså vecka 9 och framåt). Dessförinnan var risken ändå som max 5-10%. Så tror du kan andas ut! Viss reservation för att de hade okomplicerade förlopp dvs ingen blödning innan ultraljudet ( www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/18310375/ )
    Wow det låter ju bra! Jag väljer att lita på den där :D! Hoppas vi  får se ett tickande hjärta imorgon då! :)
  • tuuli

Jag har gått ner 5 kilo sen jag testade positivt (i vecka 6) och det är knappt 4 veckor sen, men trots viktminskning har jag en tydlig mage redan och vill bara ha mjukisbyxor på mig. Trodde inte jag skulle behöva köpa mammakläder redan men kommer nog iaf att köpa några par mammatajts. Annars håller jag mig nog till trikåklänningar så länge. Hur som så är det väl bara vätska och gaser (äckligt men sant). Har läst att man ska få mindre mage ett tag i början av andra trimestern om man sväller upp så här i början. 

Annars tycker jag att alla mina symtom har ökat i vecka 10 (eller 9+5, hur man nu räknar) - jag rapar, mår illa, är känsligare för lukter än nånsin tidigare, är gråtig, sover lätt 11-12 timmar per dygn och gärna en tupplur på eftermiddagen, orkar absolut ingenting mer än det absolut nödvändigaste, har ont i huvudet, är törstig, går på toa, drömmer jätteflummiga drömmar etc etc. Det är som en häxbrygd av alla symtom hittills, där de flesta har kommit och gått litegrann. Nu är det allt på en gång. Just det, skitont i brösten har jag också, de känns som fotbollar. Och bara bröstvårtorna rör vid en söm i tröjan så rycker jag till. Måste skaffa bh utan spets för spetsen kliar. 

• Mallanmillis

Min mage är väldigt svullen till och från speciellt på kvällen. Är extremt trött och orkar bara med det allra nödvändigaste. Mått lite mer illa men inga kräkningar ännu. Känner mig hungrig hela tiden men inte sugen på något heller. Magen har blivit lite trög med så fått börja med lactulose ibland.

Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i nu?

• Pyret 85
    Mallanmillis skrev 2015-05-22 16:41:48 följande:

Min mage är väldigt svullen till och från speciellt på kvällen. Är extremt trött och orkar bara med det allra nödvändigaste. Mått lite mer illa men inga kräkningar ännu. Känner mig hungrig hela tiden men inte sugen på något heller. Magen har blivit lite trög med så fått börja med lactulose ibland.

Hur mår ni andra? Vilken vecka är ni i nu?

Jag mår olika från dag till dag. Igår va en bra dag och jag mådde inte illa en enda gång. Idag mår jag konstant illa och har kräkt många gånger. V.8+1
Svar på tråden BF slutet av december :)