Jag har gått ner 5 kilo sen jag testade positivt (i vecka 6) och det är knappt 4 veckor sen, men trots viktminskning har jag en tydlig mage redan och vill bara ha mjukisbyxor på mig. Trodde inte jag skulle behöva köpa mammakläder redan men kommer nog iaf att köpa några par mammatajts. Annars håller jag mig nog till trikåklänningar så länge. Hur som så är det väl bara vätska och gaser (äckligt men sant). Har läst att man ska få mindre mage ett tag i början av andra trimestern om man sväller upp så här i början.
Annars tycker jag att alla mina symtom har ökat i vecka 10 (eller 9+5, hur man nu räknar) - jag rapar, mår illa, är känsligare för lukter än nånsin tidigare, är gråtig, sover lätt 11-12 timmar per dygn och gärna en tupplur på eftermiddagen, orkar absolut ingenting mer än det absolut nödvändigaste, har ont i huvudet, är törstig, går på toa, drömmer jätteflummiga drömmar etc etc. Det är som en häxbrygd av alla symtom hittills, där de flesta har kommit och gått litegrann. Nu är det allt på en gång. Just det, skitont i brösten har jag också, de känns som fotbollar. Och bara bröstvårtorna rör vid en söm i tröjan så rycker jag till. Måste skaffa bh utan spets för spetsen kliar.