• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Så vit
    Hemlig78 skrev 2015-05-30 12:22:20 följande:

Det är nog ingen fara. Det blir så efter sex-vissa blöder.

Ja jag hoppas att det är så! Det är ju bara att det har ju inte gjort det någon gång innan, så därför blev man lite orolig nu. Det kom även lite lite brunt under lördagen, men bara på pappret när jag var på toa. Vet ju att det är helt normalt, men jag inbillar mig verkligen att bebisen kanske inte finns längre. Idag var t ex första gången sedan jag blev gravid som jag inte behövde gå upp och kissa tidigt på morgonen utan kunde ligga kvar. Men jag tänker att det egentligen inte är någon fara och att vi klarar att vänta till RUL, så länge det inte kommer mer blödningar.
  • Sickan15

Har ni berättat det officiellt nu, eller till vänner oså? Eller när tänker ni berätta?

Min sambo och jag är väldigt oense.. Han vill vänta till v. 20 medans jag skulle vilja berätta för mina vänner och släktingar i v.13 som jag går in i nästa vecka. Gör ul på fredag.

• Fiiaaa

Jag har berättat för mina närmaste vänner och familj, de vet vad vi har gått igenom och kommer att behövas som stöd om det går tokigt igen. Mer än så har vi inte gjort det officiellt och kommer deginitivt inte att göra det förrän efter RUL om allt går bra.

Jag är i v 13 (12+5). Har tid för kub imorgon. Jag är så rädd för att det ska vara samma missbildning igen, eller nåt helt annat eller bara kassa värden på kub-testet. Åh vad jag längtar tills det är gjort! Håll tummarna <3

• tuuli

Jag gjorde mitt KUB igår och fick 1:2. Fullständigt lamslagen. Idag ska vi göra moderkaksprov för att se vad som orsakade den högsta risksiffran man kan få. Det är vecka 12+1 enligt UL och jag hoppas på abort redan nästa vecka om det visar sig vara något allvarligt fel. Stortjuter och googlar om vartannat.

• Fiiaaa
    tuuli skrev 2015-06-10 10:49:41 följande:

Jag gjorde mitt KUB igår och fick 1:2. Fullständigt lamslagen. Idag ska vi göra moderkaksprov för att se vad som orsakade den högsta risksiffran man kan få. Det är vecka 12+1 enligt UL och jag hoppas på abort redan nästa vecka om det visar sig vara något allvarligt fel. Stortjuter och googlar om vartannat.

Beklagar <3 <3 Håller tummarna för att det inte är nåt trots allt, det är ju 50-50. Var det nackspalten som drog upp eller blodprovet? Hoppas hoppas det ordnar sig! Stor kram
  • tuuli
    Fiiaaa skrev 2015-06-10 11:02:01 följande:
    Beklagar <3 <3 Håller tummarna för att det inte är nåt trots allt, det är ju 50-50. Var det nackspalten som drog upp eller blodprovet? Hoppas hoppas det ordnar sig! Stor kram

Fick 1/69 på blodet (tror det var mer eller mindre standard för åldern, jag fyller 40 i år) och en bred nackspalt, vet inte hur bred för det sa hon inte, men den måste ha varit rejält bred. Ska fråga sen. Inte för att det spelar nån roll egentligen men vill gärna ha alla papper ändå. Det jag hoppas på nu är att det är min sambos hjärtfel som gått i arv och som syns på nacken - dumt kanske att önska sitt barn ett hjärtfel, men för honom har det ju gått bra. Så man kastas mellan hoppet att det "bara" är ett hjärtfel, att försöka sätta sig in i tvåstegsabort och hur man hanterar det efteråt, OCH samtidigt hur det är att ha ett barn/vuxet barn med Downs. Sån sjuk situation det är just nu.Tack för omtanken! <3
  • Fiiaaa
    tuuli skrev 2015-06-10 11:18:30 följande:

Fick 1/69 på blodet (tror det var mer eller mindre standard för åldern, jag fyller 40 i år) och en bred nackspalt, vet inte hur bred för det sa hon inte, men den måste ha varit rejält bred. Ska fråga sen. Inte för att det spelar nån roll egentligen men vill gärna ha alla papper ändå. Det jag hoppas på nu är att det är min sambos hjärtfel som gått i arv och som syns på nacken - dumt kanske att önska sitt barn ett hjärtfel, men för honom har det ju gått bra. Så man kastas mellan hoppet att det "bara" är ett hjärtfel, att försöka sätta sig in i tvåstegsabort och hur man hanterar det efteråt, OCH samtidigt hur det är att ha ett barn/vuxet barn med Downs. Sån sjuk situation det är just nu.Tack för omtanken! <3

Önskar er all styrka inför ett eventuellt svårt beslut <3 Jag gick igenom en tvåstegsabort i v 21 i januari, så om du undrar något relaterat till det så är du välkommen att fråga! Men jag hoppas att det inte alls kommer att behövas <3
  • Mallanmillis
    Sickan15 skrev 2015-06-10 09:39:22 följande:

Har ni berättat det officiellt nu, eller till vänner oså? Eller när tänker ni berätta?

Min sambo och jag är väldigt oense.. Han vill vänta till v. 20 medans jag skulle vilja berätta för mina vänner och släktingar i v.13 som jag går in i nästa vecka. Gör ul på fredag.

Vi berättade bara för våra föräldrar efter VUL i v.9 för jag tyckte att det är skönt att de vet om det ifall det skulle gå åt helvete denna gången också. Ska göra ett UL när jag går in i v.14 och efter det tänkte vi berätta för våra syskon. Men vi kommer nog inte göra grav officiell på det sättet att skriva ut om den på fb eller liknande.
  • attid89

Jag har berättat för folk jag träffar nu och går in i vecka 13 på fredag. Var på ul förra veckan och allt såg bra ut så det kändes tryggt. Inget officiellt på fb men för vänner och bekanta när man är iväg på ex. middagar.

• liinaH

Vi håller på att berätta för de närmsta nu. Släkt och nära vänner. 11+5 idag. Va på ultraljud för två dagar sen och fick se 6 cm kärlek!

Väntar nog någon vecka till innan vi går ut med det officiellt. Det är alltid Spännande att ha hemligheter.

Svar på tråden BF slutet av december :)