tuuli skrev 2015-05-27 18:10:40 följande:
Beklagar, vad tråkigt! :(Jag är 10+3 idag och jag känner igen allt, utom att jag aldrig har kräkts hittills.
Jag ska göra KUB, tänkte ta blodprovet om en vecka och ultraljudet en vecka därpå, 9 juni. Du kanske skulle ringa upp dem själv och få en tid?
Jag är inte så nervös för kromosomavvikelser (den dagen den sorgen, och folk med Downs eller Turners kan ju få ett bra liv ändå) men däremot för missed abortion. Så det är mest därför jag gör det, för att se så att hjärtat slår iaf. Det känns som väldigt länge att vänta till v 17-20 för att få veta att allt är ok annars.
Jag fick ju tyvärr mardrömsbesked på RUL förra gången, och var tvungen att avbryta i v 21. Så det är lite svårt att slappna av den här gången. Det var ju inte kromosomfel då, uran en neuralrörsdefekt, som dock ska gå att upptäcka vid tiden för kub-ul. (Dock missades detta vid vul i v 12 förra gången). Jag är nog beredd på lite vad som helst inför kub, tänker att det är bra att ha tänkt igenom olika scenarion innan man står där mitt i det. Sist hade jag ju inte hunnit förbereda mig alls.
Bara en tanke, kan ni inte boka vul privat om ni bara vill kolla att hjärtat slår och inte vill ha risksiffrorna? Jag gjorde så förra gången, just för att jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med resultatet av kub. Nu känns det lite annorlunda för mej eftersom det gick snett vid RUL senast, och skulle det vara något så allvarligt som då så vill jag hellre veta det i v 13 än i v 20...
Har fått tid för ul iaf, den 11 juni. Bm såg det i sin dator när jag var där och lämnade blodprov, så det är bara kallelsen som segar.
Bara att hålla tummarna ;)