Pyret 85 skrev 2015-06-10 19:23:22 följande:
Usch ingen rolig situation. Hur gick moderkaksprovet? Håller tummarna för dig!
Fiiaaa skrev 2015-06-10 11:33:41 följande:
Önskar er all styrka inför ett eventuellt svårt beslut <3 Jag gick igenom en tvåstegsabort i v 21 i januari, så om du undrar något relaterat till det så är du välkommen att fråga! Men jag hoppas att det inte alls kommer att behövas <3
Tack ska ni ha! Kunde tyvärr inte göra provet för moderkakan låg inte bra till, så nu måste vi vänta till fostervattensprovet om två veckor istället. Jag bad om mina papper från ultraljudet, och nackspalten var "bara" 2,8 mm. Jag var helt säker på att med de usla risksiffrorna som jag fick på alla 3 trisomier så måste nackspalten vara minst 4 mm bred! Så här står det på
ultraljud.se/nupp: "det är dock väldigt viktigt att framhäva att 9 av 10 foster som har en nackuppklarning på 2,5 - 3,5 mm föds helt normala och fullt friska" Då borde ju risken för mig mer ligga på 1:10 rimligen? Jag fattar inte riktigt hur de räknar. Jag vet att blodprovet och min vikt och ålder också spelar in, och har fostret en kromosomförändring så har den det oavsett vad jag försöker googla mig till just nu. Två veckor är en oändligt lång tid att vänta, så jag kan nog inte avhålla mig från att googla.