• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • emeliess

Vi var också på RUL och väntar en frisk liten flicka! Hade också en underbar barnmorska. Blev förflyttad 1 dag bara, så den 29/12 är hon beräknad att titta ut :)

• Skånetjej01

Vad roligt för er alla att allt såg bra ut. Nu längtar jag ännu mer till mitt!!! Varför ska jag behöva vänta så länge?

• emeliess
    Skånetjej01 skrev 2015-07-31 20:44:29 följande:

Vad roligt för er alla att allt såg bra ut. Nu längtar jag ännu mer till mitt!!! Varför ska jag behöva vänta så länge?

Blir nästan avis att du fortfarande har det framför dig! Det är såååååå häftigt. Jag vill göra det igen, haha! När ska du göra ditt? :)
  • emeliess
    Anny123 skrev 2015-07-30 21:53:19 följande:

Åh lycka till imorgon. Om några dagar är det vår tur. Pratade med en läkare idag som sa att i v 20+ bör man kännaav bebis varje dag och innan dess kan man inte räkna med varje dag å inte heller några tydliga sparkar. Tyckte det va skönt att höra då jag känner liksom du, buffar och fladder som inte alls är starka. Du kan ju fråga imorgon du med och se vad du får för svar...m

Min BM sa att det är inte förrän i v 26 som man SKA känna av bebis varje dag. Jag vet dem som har moderkaka i framvägg (så som jag) och inte känner de första buffarna i v 23-24...
  • Skånetjej01
    emeliess skrev 2015-07-31 20:48:30 följande:
    Blir nästan avis att du fortfarande har det framför dig! Det är såååååå häftigt. Jag vill göra det igen, haha! När ska du göra ditt? :)
    Jag ska göra mitt på tisdag. Men jag vill ju veta att allt är bra så att jag kan börja njuta av allt, är så orolig.
  • emeliess
    Skånetjej01 skrev 2015-07-31 21:47:41 följande:

Jag ska göra mitt på tisdag. Men jag vill ju veta att allt är bra så att jag kan börja njuta av allt, är så orolig.

Jag förstår din oro! Min sambo sa till mig att om det skulle vara något fel så tar vi det då. Kanske inte det bästa och mest peppande rådet, men tyvärr det det enda man kan göra... Försök, även fast det inte är lätt, att tänka att du är där för att se din lilla bebis för kanske första gången och endast det. En positiv upplevelse. Lycka till på ditt RUL och skriv gärna hur det går, om du vill!
  • Skånetjej01
    emeliess skrev 2015-07-31 22:01:06 följande:
    Jag förstår din oro! Min sambo sa till mig att om det skulle vara något fel så tar vi det då. Kanske inte det bästa och mest peppande rådet, men tyvärr det det enda man kan göra... Försök, även fast det inte är lätt, att tänka att du är där för att se din lilla bebis för kanske första gången och endast det. En positiv upplevelse. Lycka till på ditt RUL och skriv gärna hur det går, om du vill!
    Jag försöker tänka så, men ändå så dyker det upp negativa tankar. Jag vet inte riktigt varför för jag har aldrig fått missfall, blivit gravid på första försöket båda gångerna. Med dottern var jag inte alls orolig, men denna gången är jag det. Absolut ska jag berätta hur det går.
  • hallonpuss

Äntligen har jag varit på det efterlängtade rutinultraljudet, det såg ut att vara en frisk liten pojke som jag och sambon väntar. 30 december beräknas krabaten titta ut ???? pga ett mf i bagaget förra vintern har jag inte vågat skriva här inne förens jag fått reda på att det såhär långt ser grönt ut.. hoppas innerligt att kunna finna någon/några att prata & stötta varandra med under grav och fortsatt vidare efter grav. Är 19 och den första att få barn bland de gamla vännerna som snabbt sinat sedan studenten tyvärr, därför känns det lite extra viktigt.

Blev en lite kortare roman dethär tillslut, men hoppas iaf att mitt sena inhopp i tråden är ok

• Fiiaaa
    hallonpuss skrev 2015-08-02 13:43:58 följande:

Äntligen har jag varit på det efterlängtade rutinultraljudet, det såg ut att vara en frisk liten pojke som jag och sambon väntar. 30 december beräknas krabaten titta ut ???? pga ett mf i bagaget förra vintern har jag inte vågat skriva här inne förens jag fått reda på att det såhär långt ser grönt ut.. hoppas innerligt att kunna finna någon/några att prata & stötta varandra med under grav och fortsatt vidare efter grav. Är 19 och den första att få barn bland de gamla vännerna som snabbt sinat sedan studenten tyvärr, därför känns det lite extra viktigt.

Blev en lite kortare roman dethär tillslut, men hoppas iaf att mitt sena inhopp i tråden är ok

Vad härligt! Grattis och välkommen :)
  • Fiiaaa

Nån mer som har moderkakan i framvägg och hur har ni det med sparkar och fosterrörelser isåfall?

Svar på tråden BF slutet av december :)