• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Skånetjej01
    attid89 skrev 2015-07-30 12:34:59 följande:

Vi har varit på rul idag och fick BF flyttat till 29/12 (från 24/12). Vi väntar en liten frisk flicka! Så glad att allt såg bra ut med lillan! <3

Vad härligt att allt såg bra ut.
  • Mallanmillis
    attid89 skrev 2015-07-30 12:34:59 följande:

Vi har varit på rul idag och fick BF flyttat till 29/12 (från 24/12). Vi väntar en liten frisk flicka! Så glad att allt såg bra ut med lillan! <3

Va härligt! :)
  • liinaH

Vad kul för er, grattis! :) nu är det äntligen min tur i morgon , som jag har längtat! Börjar ärligt bli lite nervös..men det är väl kanske normalt. Känner bebisen varje dag, så jag vet att det är något levande iallfall :) något jag bör tänka på? Om Bm inte kan se kön, säger dom det bara rätt ut, eller försöker dom ändå så gott dom kan att titta upp det ? Huvudsaken är så klar att bebis är frisk men det förstår ni ju säker :)

Jag tänkte på det med, har era buffar blivit starke? Jag har kännt buffar i magen sen 16+3 är i 18+6 idag, men dom har lixom inte blivit så mycket starke, lite kanske men jag kan inte se värsta ute på magen eller känna av det mer än vad jag har gjort innan, men det kanske är normalt? Bara jag som har fått för mig att dom borde bli mer tydliga. . Men det kommer väl :)

• Anny123

Åh lycka till imorgon. Om några dagar är det vår tur. Pratade med en läkare idag som sa att i v 20+ bör man kännaav bebis varje dag och innan dess kan man inte räkna med varje dag å inte heller några tydliga sparkar. Tyckte det va skönt att höra då jag känner liksom du, buffar och fladder som inte alls är starka. Du kan ju fråga imorgon du med och se vad du får för svar...m

• Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-30 19:25:05 följande:

Vad kul för er, grattis! :) nu är det äntligen min tur i morgon , som jag har längtat! Börjar ärligt bli lite nervös..men det är väl kanske normalt. Känner bebisen varje dag, så jag vet att det är något levande iallfall :) något jag bör tänka på? Om Bm inte kan se kön, säger dom det bara rätt ut, eller försöker dom ändå så gott dom kan att titta upp det ? Huvudsaken är så klar att bebis är frisk men det förstår ni ju säker :)

Jag tänkte på det med, har era buffar blivit starke? Jag har kännt buffar i magen sen 16+3 är i 18+6 idag, men dom har lixom inte blivit så mycket starke, lite kanske men jag kan inte se värsta ute på magen eller känna av det mer än vad jag har gjort innan, men det kanske är normalt? Bara jag som har fått för mig att dom borde bli mer tydliga. . Men det kommer väl :)

Lycka till imorgon! Har också känt fladder och buffar ett tag men nu känner man lite "starkare" sparkar även utanpå magen när man håller med handen. Men de syns inte utifrån än i alla fall. Bebisen är ju inte så stor heller får man ju tänka. Sparkarna håller sig runt troskanten. Men du behöver nog inte oroa dig det är så olika från person till person. Första graviditeten kände jag inte så jättetydligt förens efter v.20. Men fråga imorgon :) kan ju vara intressant att veta. Skriv gärna och berätta hur det gick när ni är klara :)
  • liinaH

Vilken lycka! Allt såg jätte bra ut, och vi väntar en frisk lite pojke!! Han va såå söt. Underbar bm. Vilket lyckorus som går genom kroppen. Jag är redan helt kär i den lilla krabaten! Vi blev tillbaka flyttade ca 4 - fem dagar, så nytt BF 20/12 så nu har jag nästan hoppas över hela v.20 haha :) vilken lättnad tjejer!

• Fiiaaa

Härligt liinaH!

Lycka här också! Har också varit på RUL idag och fått veta att vi väntar en liten flicka som såg frisk och perfekt ut och verkade må toppen. Hon drack fostervatten och viftade med armarna. Vi fick veta att moderkakan ligger i framväxt. Vi blev också tillbakaflyttade några dar, BF 15/12. Vilken oerhört lättnad <3

• Mallanmillis
    liinaH skrev 2015-07-31 13:05:54 följande:

Vilken lycka! Allt såg jätte bra ut, och vi väntar en frisk lite pojke!! Han va såå söt. Underbar bm. Vilket lyckorus som går genom kroppen. Jag är redan helt kär i den lilla krabaten! Vi blev tillbaka flyttade ca 4 - fem dagar, så nytt BF 20/12 så nu har jag nästan hoppas över hela v.20 haha :) vilken lättnad tjejer!

Gud va härligt! :) :)
  • Mallanmillis
    Fiiaaa skrev 2015-07-31 15:16:01 följande:

Härligt liinaH!

Lycka här också! Har också varit på RUL idag och fått veta att vi väntar en liten flicka som såg frisk och perfekt ut och verkade må toppen. Hon drack fostervatten och viftade med armarna. Vi fick veta att moderkakan ligger i framväxt. Vi blev också tillbakaflyttade några dar, BF 15/12. Vilken oerhört lättnad <3

Va roligt! :) härligt att höra. Då är vi några som blivit flyttade nu :)

Nytt bf för oss blev den 17/12 istället för 28/12
Svar på tråden BF slutet av december :)