• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Anny123

Jag har moderkakan i framvägg. Känner rörelser, buffar och fladder nästan dagligen. Inga direkta sparkar, utan buffarna är strax vid troskanten. Är min tredje grav, vilket kan göra att jag känner rörelser trots moderkaka i framvägg. Är i v 18+5. Vilken vecka är du i? Hur känns det för dig?

• Mallanmillis
    hallonpuss skrev 2015-08-02 13:43:58 följande:

Äntligen har jag varit på det efterlängtade rutinultraljudet, det såg ut att vara en frisk liten pojke som jag och sambon väntar. 30 december beräknas krabaten titta ut ???? pga ett mf i bagaget förra vintern har jag inte vågat skriva här inne förens jag fått reda på att det såhär långt ser grönt ut.. hoppas innerligt att kunna finna någon/några att prata & stötta varandra med under grav och fortsatt vidare efter grav. Är 19 och den första att få barn bland de gamla vännerna som snabbt sinat sedan studenten tyvärr, därför känns det lite extra viktigt.

Blev en lite kortare roman dethär tillslut, men hoppas iaf att mitt sena inhopp i tråden är ok smile1.gif

Välkommen! :) roligt att vi är många som kan följas åt och som vi kan dela tankar och funderingar med :)
  • sockerkringla
    Fiiaaa skrev 2015-08-02 17:10:31 följande:

Nån mer som har moderkakan i framvägg och hur har ni det med sparkar och fosterrörelser isåfall?

Jag har också i framvägg, känner ingenting än och går in i vecka 21 imorgon. Första barnet dock så kanske bara inte vet hur det känns :)
  • Fiiaaa
    Anny123 skrev 2015-08-02 17:36:52 följande:

Jag har moderkakan i framvägg. Känner rörelser, buffar och fladder nästan dagligen. Inga direkta sparkar, utan buffarna är strax vid troskanten. Är min tredje grav, vilket kan göra att jag känner rörelser trots moderkaka i framvägg. Är i v 18+5. Vilken vecka är du i? Hur känns det för dig?

sockerkringla skrev 2015-08-02 19:56:00 följande:

Jag har också i framvägg, känner ingenting än och går in i vecka 21 imorgon. Första barnet dock så kanske bara inte vet hur det känns :)

Jag är i v 21 (20+4) och känner av rörelser mest på kvällar när jag lagt mig ned själv (eller typ halvligger i soffan). Har känt av lite fladder sen typ v 17 men de senaste veckorna har det blivit starkare. Det konstiga är att det kan gå typ hela dagen utan att jag känner det minsta, men sen på kvällen blir det ganska kraftigt ett litet tag och sen lugnar det sig. Jag tycker att det känns utanpå när jag lägger handen på magen, men så fort sambon lägger sin hand där så blir det stilla, haha. Barnmorskan som gjorde ultraljudet sa att det skulle dröja tills jag kände sparkar, och att det skulle vara mest på sidorna från början....
  • emeliess
    Fiiaaa skrev 2015-08-02 17:10:31 följande:

Nån mer som har moderkakan i framvägg och hur har ni det med sparkar och fosterrörelser isåfall?

Jag har moderkakan i framvägg. Går in i v 20 imorgon och känner inget speciellt ännu. Mest fladder å nån enstaka buff.
  • Sickan15

Jag är i v 21 (20+1) känner sparkar och rörelse dagligen. Man kan se dom utanpå magen. Har moderkakan i framvägg. Har kunnat känns sparkar i typ 2 veckor. Men första gången igår som jag kunde se tydligt sparkarna utanpå magen. Så lyckades fånga video. :)

• Anny123

Åh vad härligt!! Ska på Rul imorgon och är sjukligt nervös!! Har också känt min dagligen i någon vecka, vissa dagar mycket och vissa mindre. Har moderkakan i framvägg också. Senaste Rulet slog inte hjärtat varför jag är rädd för att nåt ska va knas

• emeliess
    Anny123 skrev 2015-08-04 07:52:06 följande:

Åh vad härligt!! Ska på Rul imorgon och är sjukligt nervös!! Har också känt min dagligen i någon vecka, vissa dagar mycket och vissa mindre. Har moderkakan i framvägg också. Senaste Rulet slog inte hjärtat varför jag är rädd för att nåt ska va knas

Lycka till imorgon och hoppas allt kommer gå bra!
  • Mallanmillis
    Skånetjej01 skrev 2015-08-04 14:54:02 följande:

Nu har jag vatt på rul o vi väntar en frisk liten flicka :) blev flyttad en dag till 27:e

Härligt! :) skönt att det gick bra :)
Svar på tråden BF slutet av december :)