Anny123 skrev 2015-08-02 17:36:52 följande:
Jag har moderkakan i framvägg. Känner rörelser, buffar och fladder nästan dagligen. Inga direkta sparkar, utan buffarna är strax vid troskanten. Är min tredje grav, vilket kan göra att jag känner rörelser trots moderkaka i framvägg. Är i v 18+5. Vilken vecka är du i? Hur känns det för dig?
sockerkringla skrev 2015-08-02 19:56:00 följande:
Jag har också i framvägg, känner ingenting än och går in i vecka 21 imorgon. Första barnet dock så kanske bara inte vet hur det känns :)
Jag är i v 21 (20+4) och känner av rörelser mest på kvällar när jag lagt mig ned själv (eller typ halvligger i soffan). Har känt av lite fladder sen typ v 17 men de senaste veckorna har det blivit starkare. Det konstiga är att det kan gå typ hela dagen utan att jag känner det minsta, men sen på kvällen blir det ganska kraftigt ett litet tag och sen lugnar det sig. Jag tycker att det känns utanpå när jag lägger handen på magen, men så fort sambon lägger sin hand där så blir det stilla, haha. Barnmorskan som gjorde ultraljudet sa att det skulle dröja tills jag kände sparkar, och att det skulle vara mest på sidorna från början....