• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • Anny123

Vet faktiskt inte. Tror dock det ska dröja ett bra tag innan de riktiga sparkarna kommer. Är i v 19+0 idag och tycker att jag knappt känner den lilla vissa dagar. Hur är det för er andra i samma vecka? Känner ni mkt varje dag?

• Skånetjej01

Jag är i V 19+5, jag känner inte bebisen varje dag. Och när jag känner den så känns det inte utanpå. När jag väntade första så kände jag ingenting innan rul.

• emeliess

Jag är i v 20 och känner inte bebis alls. Har känt smått, svagt fladder vid 2 tillfällen men det är allt. Har moderkakan i framvägg. Är så avis på alla som känner...

• Mallanmillis

Jag har kännt av buffar sedan v 17 ca. Nu känner jag små sparkar främst på morgonen och kvällen när man sitter stilla. Både jag och sambon känner väldigt tydligt sparkarna utanpå magen också när man väl lyckas tajma. Enligt mig ska jag idag vara i v 19+4 och enligt RUL v 21+1 så vet ju inte riktigt vilket som stämmer om det har betydelse sen är ju detta vårt andra barn också. Har enligt läkaren på RUL moderkakan i bakvägg eller vad det heter och alltså inte i framvägg som läkaren på UL i v 13 sa.

• Mallanmillis

Hur tycker ni att magarna har växt. Ibland tycker jag magen är rätt stor och ibland tycker jag den är liten. Beror ju säkert på hur svullen den är också. Sambon ser mer hur magen har växt än jag. Ibland tycker jag det inte händer ngt med magen från vecka till vecka. Har ett par gravid leggings och ett par stretch jeans för gravida från hm som jag använder som bag köpte senaste grav. Har ni fått köpa nya kläder?

• Preggo151220

Ingen av mina byxor/shors/kjolar passar längre. Går i enbart tights haha så segt man vill ju inte köpa massa nytt för att sedan växa ur de med. Är i vecka 21 nu, känns som magen växer mer från dag till dag. Hur mkt har ni gått upp i vikt??

• emeliess

Mina byxor gick inte att knäppa nån gång mellan v 10-12 och tröjorna passar inte heller längre. Fick även köpa ett lager med nya bhar i en storlek större väldigt tidigt... Dyyyyyrt. Låter som att jag gått upp en väldig massa kg, men tror det är 4-5 nånting :)

• Skånetjej01

Då slår jag er alla :) har gått upp 10 kg ( förra grav 15kg när jag födde) har fått väldigt stor mage, men det har satt sig lite över allt denna gången. O ändå så känner jag mig inte särskilt hungrig denna gången. Förra gången va jag hungrig hela tiden, men inte denna.

Svar på tråden BF slutet av december :)