• liinaH

BF slutet av december :)

Hej tjejer!

Jag plussade för någon dag sen och är i v4+1 idag. Det är mitt och min sambos första barn, och vi har BF på självaste julafton. Hoppas att hitta någon som man kan prata med och dela tankar under graviditeten :)

• Svar på tråden BF slutet av december :)
  • attid89

Är det några som är med i några kul grupper på Facebook? Jag var med i en decembergrupp men den passade inte riktigt kändes det som. Tipsa gärna via PM :)

• Preggo151220

Hoppas inte haha Max 20 tänker jag men fan vet jag, inget aning om hur mkt man går upp i slutet sen

• strawberri

Jag tycker sparkat blivit starkare vecka gör vevka. Har moderkakan I bakvägg och känner med handen och kan se dom utanpå men det är väldigt olika från dag till dag. Vissa dagar känner jag bara lite o ibland mycket. Jag kommer nog tyvärr gå upp ungefär som förra graviditeten :( dvs 32 kg! Lyckades dock gå ner allt igen dessa 3.5 åren som gått mellan graviditeterna. Vägde 64 innan graviditeten och 96 på förlossningen dock mycket vätska! Men men bara att gå ut 8 gå en massa o ändra om kosten så bör det försvinna. Jag har köpt en del nu efter rul. Har ju det mesta kvar sen sonen va bebis men har blivit lite kläder och annat bra o ha ä. Ska också till ullared I höst o köpa det viktigaste :)

• emeliess
    Mallanmillis skrev 2015-08-12 11:55:28 följande:

Vad har ni tänkt köpa för babyskydd?

Jag och sambon såg ett på lekia igår från brio! Jättefint och den kändes väldigt smidig.
  • strawberri

Vi har ett brio primo. Hade lika dant till sonen och var/är jättenöjda med det. Perfekt eftersom det även går att klicka i vår vagn :)

• skruttan55

Ni som har barn sen innan. När kände ni första sparken på utsidan med första barnet? Jag är i V 20 + 4 och har bara känt på insidan än så länge men har vibrerande i magen så gott som dagligen sedan 3 veckor tillbaka.

• emeliess

Vi såg utanpå vid ett tillfälle i v 20, trots att jag har moderkakan i framvägg. Har dock inte känt nått sen dess och jag får nog vänta tills det sätter igång på riktigt :p (v 21 nu)

• sockerkringla
    Mallanmillis skrev 2015-08-12 11:55:28 följande:

Vad har ni tänkt köpa för babyskydd?

Vi har köpt brios babyskydd! :)
Svar på tråden BF slutet av december :)