Anonym (Jenny) skrev 2015-05-02 11:05:26 följande:
Varför skulle något hända? Varför skulle någon våldta eller slå halvt ihjäl mig för mina åsikter? Jag trodde Sverige var ett land där man kunde stå för vad man tyckte utan barbariska hot.
Det är mycket värre än så. Du kan bli halvt - eller helt-ihjälslagen för att du vill lämna en man. Och efteråt - om du överlever- får du varken någon hjälp eller förståelse. Om du däremot slår någon sönder och samman eller på annat sätt förstör hela tillvaron för andra, kan du få försvaradvokat, psykolog- och kuratorshjälp, du kan få mat-och husrum på skattebetalarnas bekostnad. Och möjligheten att starta om på nytt och studera under interneringstiden.
Det är bara att hålla käften och gilla läget.
Anonym (Still standing) skrev 2015-05-02 11:27:04 följande:
Jag stävar inte efter att vara duktig, utan att vara tillfreds. Jag är inte alls duktig. Har stökigt hem, ligger efter med en del och blir sen med bibblaböcker, men jag stävar efter harmoni. Det är det som är grejen. Inte duktig - utan lycklig!
Första gången jag kan hålla med dig om någonting överhuvudtagen. Harmoni och lycka ligger ett snäpp ovan att helt enkelt överleva.